Yleistieto on helposti paremmin osa älykkyyttä kuin joku tunneälykkyys
Muutenkaan mitään tunteiden tulkintaa ole kehittää fuusioenergiaa.
Kommentit (13)
Yleistieto kertoo hyvästä muistista ja kiinnostuksesta tutustua aiheisiin. Aika helppoa lukea aiheista ja sisäistää se tieto. Tunneälykkyys on merkittävää ihmistenvälisessä kanssakäymisessä, jolla on yllättävän suuri merkitys esim uusien sukupolvien suhteen. Eri osa-alueita samasta aiheesta ei oikein voi verrata, koska kumpikin niistä on omalla tavallaan merkittäviä ja toisistaan eroavia.
S.B. kirjoitti:
Yleistieto on helposti kulttuurisidonnaista, joten yleistiedon tasojen vertaileminen ihmisten välillä on hankalaa.
Olen positiivisesti yllättynyt ketjun ekasta vastauksesta. Tämä ihan ilman sarkasmia. Odotin välitöntä, täysin perustelematonta eipäsjuupasväittelyä otsikon perusteella ja olin jo varautunut hakemaan poppareita.
Ei tiedon määrällä ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Ihminen voi olla älykäs, vaikkei tietäisi ympäröivästä yhteiskunnasta yhtään mitään. Ja vähän tyhmemmänkin puoleinen pystyy kyllä pänttäämään tietoa päähänsä, mutta ei hänen älykkytensä siitä lisäänny. Älykäs kun osaa tehdä sillä tiedolla jotain eli osaa päätellä ja kehittää ja nähdä yhteyksiä ja luoda uutta jne. Pelkkä tietomäärä tyhmässä päässä ei vielä paljon auta.
Niiin eli mitkä tekijät ovat vaikuttaneet siiihen. No ite voiisin sanoa vaikka että keskustelisin mielummmin fiksujen saksalaiisten kanssa kuin sissäsiiittoisten suomalaiisten kanssa.
Olen itse huomannut sellaisen huvittavan ilmiön että nämä tunneälystä lässyttäjät tulkitsevat ITSE muita ihmisiä aivan pieleen 😁
Kai se on jokin itsesuojelumekanismi että "No mulla ei tätä perinteistä älyä ole niin hirveästi mutta on mulla sentään Tunneäly" ja edes sitäkään ei todellisuudessa ole.
"Älykkyyttä on kyky oppia, soveltaa opittua ja ratkoa ongelmia. Älykkyys ilmenee taitona ymmärtää ja käsitellä abstrakteja asioita. Älykkyys nähdään myös kykynä hahmottaa erilaisia asioiden välisiä suhteita sekä yksilön taitona käyttää ja kehittää omia kykyjään."
Yleistieto ja tiedon määrä yleensäkin on siis eri asia kuin älykkyys. Toki monilla älykkäillä ihmisillä on myös ihan hyvät yleistiedot, mutta ei se ole älykkyyden edellytys missään mielessä. Huippuälykäs ihminen voi siis ihan hyvin olla täysin pihalla sellaisista asioista, joiden katsotaan kuuluvan normaaliin yleistietoon.
Vierailija kirjoitti:
Niiin eli mitkä tekijät ovat vaikuttaneet siiihen. No ite voiisin sanoa vaikka että keskustelisin mielummmin fiksujen saksalaiisten kanssa kuin sissäsiiittoisten suomalaiisten kanssa.
Suomessahan tälläiselllä lehdelllä on kysyntäää kun ihmiset pääsee kateuksissaan nostamaaan oman elämänsä toisen yläpuolelle kun haluavat löytää ihmisen jolla menee vielä huonommmin kuin itsellä. Se toimiii suomessa hyvin ja silllä tekee rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan tälläiselllä lehdelllä on kysyntäää kun ihmiset pääsee kateuksissaan nostamaaan oman elämänsä toisen yläpuolelle kun haluavat löytää ihmisen jolla menee vielä huonommmin kuin itsellä. Se toimiii suomessa hyvin ja silllä tekee rahaa.
Se miksi itse olenn täällä johtuu siitä että suomesssa kun on keskittymishäiriö, syrjäytyy peruskoulun jälkeen niiin kavereiita on vaikea löytää harvaanasutussa maasssa enäää sen jälkeeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se miksi itse olenn täällä johtuu siitä että suomesssa kun on keskittymishäiriö, syrjäytyy peruskoulun jälkeen niiin kavereiita on vaikea löytää harvaanasutussa maasssa enäää sen jälkeeen.
Siksikö myös vastailet itse omiin viesteihisi vauva-palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miiksi en käynyt silloin terapioiissa jne.. syynä koska ei ollut 20 vuotta sittten nettejä vielä eikä terapioista tietoa kouluiissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miiksi en käynyt silloin terapioiissa jne.. syynä koska ei ollut 20 vuotta sittten nettejä vielä eikä terapioista tietoa kouluiissa.
Koko peruskoulun koko matematiiikan suoritin kuitenkin puolessatoista kuukaudessa tenttimällä 8-9 arvosanallla.
Yleistieto on helposti kulttuurisidonnaista, joten yleistiedon tasojen vertaileminen ihmisten välillä on hankalaa.