Miksi naiset karsastavat insinöörejä?
Luulisi, että loogisesti järjellä ajatteleva insinöörimies olisi hyvä tasapainottava kumppani tunteilla ajattelevalle naiselle?
Terveisin,
Tietotekniikan DI, M27
Kommentit (38)
Mun mies on tietotekniikan DI. En siis välttele insinöörejä ollenkaan. Toki joskus toivon, että mieheni olisi vähemmän insinöörimäinen ja ajattelisi tunteella enemmän, olisi spontaanimpi ja taiteellisempi, mutta hyvä mies hän on. En vaihtaisi. Insinöörit ovat harvoin semmoisia pelimiehiä, joihin naiset tunnetusti retkahtaa.
Minun insinöörimieheni ajattelusta on välillä logiikka kaukana, mutta kyllä hän minulle kelpasi. Miksi ei olisi?
Kun tavattiin, hänellä oli (ja on) terveelliset elämäntavat, hän oli (ja on) huumorintajuinen, intohimoinen ja kaikin puolin ihana.
Karsastavatko? Jaa... Itselläni on insinöörimies. Voihan olla, että jonkun mielestä insinöörimies on liian nörtti, mutta haluatko sinä sellaista miestä? Mielestäni insinööri miehen ammattina on plussaa.
Kun naisella on ongelma hän haluaa keskustella siitä. Kun insinöörille esittää ongelman, niin insinööri pyrkii ratkaisemaan sen. Ja näin insinöörimiehenä täytyy todeta, muutaman suhteen kokemuksella, että nainen ei halua että hänen ongelmiaan ratkotaan. Etenkään suoraviivaisilla, jyrkillä ratkaisuilla. "Jos sen Suvin seurassa aina ärsyttää, niin pitääkö Suvin kanssa sitten olla?" "Se on mun paras kaveri! Miten voit ehottaa tollasta?!?" Suunnilleen noin meni kun kolmannen kerran viikon sisään sain kuulla miten Suvi on tosi rasittava.
Suomalaisilla naisilla on tietty tunne-unelmaan perustuva vihervasemmistolainen ajatusmaailma, jonka perusteella karsiutuu huomattava osa järjellä ajattelevista insinööreistä.
Siis luonnonmukaisesti ajatteleva insinööri hankkii esim hyötymetsää jota myös hoitaa kunnnolla eli harventaa yms. Hän toimii siis vihreästi, mutta naiset luokittelevat hänet heti sydämettömäksi luonnon tuhoajaksi, jos sattuu mainitsemaan metsästään.
Useilla insinööreillä ei kiinnosta suomalainen teatteri, ja taide ja musiikkimaku on ylipäänsä jotain aivan muuta kuin esim media ja teatterialan naisvaltaisella väellä.
Perinteinen sairaanhoitaja plus insinööri toimisi muuten mutta alojen opiskelu ja työpaikat harvemmin ovat samoissa kaupungeissa.
Sitten Suomessa ei miestä oteta sen vuoksi että se turvaisi perheen tulot, koska "yhdessä" yksinhuoltajinahan tienaa tunnetusti paremmin kuin isotuloisen puolison ja kotiäiti/isän yhdistelmällä. Insinöörien työpaikat ovat myös vähentyneet eniten joten sillä ei ole kovinkaan hyvää statusarvoa. Esim opettajan statusarvo on huomattavasti parempi jonka lisäksi sillä on paremmat työ ja tulomahdollisuudet.
Onnistumismahdollisuudet ovat siis insinöörille haastavahkot, mutta onneksi insinööri ymmärtää todennäköisyysmatematiikan salat, eikä ole helposti lannistuvaa sorttia, eihän hän muuten olisi insinööri ;)
nimimerkillä insinööri ja onnellisesti naimisissa
Mulla on tuplaongelma. Olen insinööri, mutta viihdyn hyvin baareissa, tykkään päihteistä, soitan kahdessa hevibändissä, yms.
Insööripuoli karkoittaa rokimmat mimmit ja renttupuoli kiltimmät. Jekyll & Hyde.
Kokeile AMK-insinööriä. Amislaiset eivät ole niin "nörttejä"
En ole moista huomannut. Moni ystävä on naimisissa inssin kanssa ja niin olen minä itsekin :)
Itselleni kelpasi hyvin Amk autoinssi. T. Sairaanhoitaja :D
Katsastin yhden insinöörin. Ja kelpuutin.
Se tykkää rassata juttuja, purkaa osiin ja kasata. Jatkuvan kiinnostunut se on siitä, mitä minulla on jalkovälissä ja mitä sillä voi tehdä.
Se tykkää koneista, myös imurista ja pesukoneesta. Se myös pohtii jatkuvasti ratkaisuja ongelmiin, kuten siihen miten perheeltä lähtisi nälkä tänään, ja toteuttaa näitä ideoitaan.
Verhojen ripustamista se inhoaa. Autoa se ei osaa huoltaa. Alkoholi ei ole ongelma vaikka välillä me sammutaankin yhdessä sohvalle viinilasillisen jälkeen. Ainoa ongelma on, mitä sille loppupullolliselle sitten tekee.
Jaa-a, tässäpä stereotyyppiä kerrakseen. Minunkin mieheni on tietotekniikan DI, mutta en koe hänen "tasapainottavan tunteella ajattelevaa naista". Molemmat kykenemme sekä loogiseen ajatteluun että tunteiden tuntemiseen.
Itse olen ollut oikein tyytyväinen mieheeni. Hän on älykäs, rakastava, määrätietoinen, muut huomioonottava, tasapainoinen, urheilullinen ja keskusteleva kumppani, jolla on elämänarvot kohdillaan. En koe tehneeni missään suhteessa kompromissia hänen kanssaan. Varmaan sieltä tietotekniikan laitokselta löytyy muunlaisiakin, mutta minulla kävi kyllä hyvä tuuri kun löysin ks. yksilön.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 12:51"]
Luulisi, että loogisesti järjellä ajatteleva insinöörimies olisi hyvä tasapainottava kumppani tunteilla ajattelevalle naiselle?
Terveisin,
Tietotekniikan DI, M27
[/quote]
Tuollaisella asenteella varustettua miestä karsastan aina oli koulutus mikä hyvänsä. Insinööreistä taas yleensä pidän. Jokin siinä loogisuudessa ja ratkaisukeskeisyydessä kiehtoo.
T. nainen joka ei mene tunteidensa ohjattavana
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:06"]
Katsastin yhden insinöörin. Ja kelpuutin.
Se tykkää rassata juttuja, purkaa osiin ja kasata. Jatkuvan kiinnostunut se on siitä, mitä minulla on jalkovälissä ja mitä sillä voi tehdä.
Se tykkää koneista, myös imurista ja pesukoneesta. Se myös pohtii jatkuvasti ratkaisuja ongelmiin, kuten siihen miten perheeltä lähtisi nälkä tänään, ja toteuttaa näitä ideoitaan.
Verhojen ripustamista se inhoaa. Autoa se ei osaa huoltaa. Alkoholi ei ole ongelma vaikka välillä me sammutaankin yhdessä sohvalle viinilasillisen jälkeen. Ainoa ongelma on, mitä sille loppupullolliselle sitten tekee.
[/quote]
Täällä taas oma insinöörimies osaa huoltaa auton ja tehda kodin remontit, ja rassata vaimoa. Mutta ei ole niin kiinnostunut perheen ruokinnasta käytännön tasolla. Aina hän on etsimässä tietoa, asiasta kuin asiasta. Vaikka tulisi puhe imetyksestä (odotan meille kolmatta), niin insinööri ottaa älypuhelimensa käteen ja etsii vastauksen. Tämä hänessä onkin yksi paras piirre: halua tietää, oppia ja osata. Olemme siinä samanlaisia.
Mielettömän tarkka hän on, kun johonkin ryhtyy. Ja nopea laskemaan päässä, mikä auttaa minua taas usein. Molemmat olemme kyllä suoraviivaisia ja sitä mieltä, että jos Suvin seurassa tulee paha olla, ei Suvia kannata nähdä.
Ja molemmat vähän nauraa ennakkoluuloille, joita meistä on. Hän on siis insinööri, minä olen koulut kesken jättänyt, nykyinen aikuisopiskelija.
En halua tunnekylmää ja määräilevää besserwissriä.
Koska inssimiehet soveltuvat omasta mielestään kaikkialle ja johtavat omasta mielestään kaikkia, etenkin naisia ja kaikki naiset ovat työssä heidän sihteereitään tai muiden assistentteja. KTM N34.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 14:27"]
Koska inssimiehet soveltuvat omasta mielestään kaikkialle ja johtavat omasta mielestään kaikkia, etenkin naisia ja kaikki naiset ovat työssä heidän sihteereitään tai muiden assistentteja. KTM N34.
[/quote]
Niin insinööreillä on siis realistinen maailmankuva. Onko tässä jotain epäviehättävää mielestäsi vai?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 12:51"]
Terveisin,
Tietotekniikan DI, M27
[/quote]
Luulisi, että olisit viimeistään yliopiston metodiopintojen jälkeen oppinut välttämään omiin naisvastaisiin asenteisiisi perustuvia syllogismivirheitä...
DI, nainen 28 v
Koska eivät pärjää niille väittelyssä. T. Nainen