Ovatko iPhonet oikeasti näin surkeita? Miten helvetissä niin moni suostuu maksamaan näistä?
Luulin, että käyttäjien määrä olisi merkki laadusta. Oi ei. Siis iPhone on heittämällä hinta-laatu-suhteeltaan surkein puhelin mikä minulla on koskaan ollut. Onko oikeasti normaalia, että akku loppuu kun on vähänkään kylmä? Ei tarvitse olla edes pakkasen puolella. Juuri oli 60% pakkasta, pidin näyttöä kädessä kun piti katsoa karttaa ja meni 5 minuuttia kun puhelin sulkeutui kylmyydestä. Siis oikeasti, eihän tällainen puhelin ole käyttökelpoinen tällaisessa ilmastossa? Akku huollettu jo kerran, uudella akulla ihan sama meno.
Miten näitä puhelimia on tarkoitus käyttää? Puhelinta tarvitsee nykyään kaikkeen, siellä on mm. matkalippuni. Jos akun kestoon ei voi luottaa ollenkaan niin eihän tästä mitään tule. Mikään muu puhelimeni ei ole ollut tällainen vikasiedoton romukasa.
Kommentit (27)
Missäs päin lappia olet kun on pakkasia?
Mutta joo, iphonet sammuu kylmässä.
Ei minun iPuhelimeni ole koskaan tehnyt noin.
Vaikka lämpötila olisi ollut huimat 60%.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni jokainen iPhone on tehnyt tätä. :D Samoin ystävilläni.
iPhone SE on ainut, jolla on hyvä hinta-laatusuhde. Muihin ei kannata koskea, ellei ole rahoissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan ja hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni jokainen iPhone on tehnyt tätä. :D Samoin ystävilläni.
Minunpa ei. Koko talvena. Ei se vielä muita talvia ole nähnytkään.
Mulla on ollut iPhone ”aina” (nokialaisen jälkeen) eikä koskaan ole sammunut pakkasessa. Oletko varma, että liittyi pakkaseen? Oliko sulla joku sijainti/karttaohjelma päällä monen muun kanssa yhtäaikaa? Tai onko sun akku ihan loppuun ajettu?
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää.
Kuka ääliö ostaa androidin näinä tietoturvallisuusuhka-aikoina? iPhone pitää käyttäjän yksityisyydestä ja kyberturvallisuudesta parhaiten huolta, ei tulisi mieleenkään altistaa tietosuojaani androidin avulla hakkeriporukoille.
Itsellä on ollut viisi vuotta iPhone 6S joka on mm. tippunut vessanpönttöön ja jatkaa edelleen toimimistaan. Akku siitä on kyllä kertalleen vaihdettu.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut iPhone ”aina” (nokialaisen jälkeen) eikä koskaan ole sammunut pakkasessa. Oletko varma, että liittyi pakkaseen? Oliko sulla joku sijainti/karttaohjelma päällä monen muun kanssa yhtäaikaa? Tai onko sun akku ihan loppuun ajettu?
Kyllä se johtuu nimenomaan kylmästä koska sammuu aina pakkasessa ja ulkona ollessa jopa täydestä nollille. Ja siis kaikilla tuntemillani on sama homma akun kanssa. Puhelin myös jäätyy, niin että se tuntuu aivan kauttaaltaan kylmältä. Ei johdu mistään ohjelmista yhtäkkinen akun tyhjeneminen eikä minkään muun merkin kanssa ole ollut tätä ongelmaa. iPhonen akut ovat surkeita, olen huoltanut tämänkin jo kerran. Nytkin lukee asetuksissa että akku paskana, vaikka juuri vaihdettu. Huoh. Edellisen iPhonen kanssa sama homma.
Joo, i-uskovaiset on täysiä ääliöitä. Maksavat itsensä kipeiksi silkasta paskasta. Itse en koske pitkällä tikullakaan mihinkään Applen tuotteeseen.
Silloin kun oli vielä iPhone lenkeillä säilytin sitä talvella lapasen sisällä takin taskussa. Ulkoilmaan sitä ei passannut ottaa edes uuden äänikirjan käynnistämisen ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, i-uskovaiset on täysiä ääliöitä. Maksavat itsensä kipeiksi silkasta paskasta. Itse en koske pitkällä tikullakaan mihinkään Applen tuotteeseen.
En ole mikään ääliö enkä uskovainen. Melkoisen rahvasta kieltä käytät, mutta ok, se on vain sinun mielipiteesi. Itselläni on Neljä eri puhelinta käytössä on iPhone ja Samsung + pari muuta ja kaikki toimivat hyvin ja onhan niissä erilaiset toiminnot, mutta kukin käyttäköön puhelinta mistä tykkää. Kerrohan mikä on sinulle se parhain puhelin?
MIksi te jankkaajat ette usko, että jos toisilla on akun kanssa ongelmia, ilmiö on tosi? Oletettavasti tässä on ihan sama ongelma kuin esim. luokattoman surkeassa HP:n Pavilion-tabletissa. Osassa tuotantoa on jokin ongelma aiheuttaen sen, että minulla esim. akku tyhjeni lopulta kokonaan vaikka uudehko kone ja sen jälkeen sitä ei voinut käyttää kuin pistokkeessa koko ajan pitäen. Ja googlettelu paljasti, että ongelma on yleinen ja todellinen, vaikka sitä ei ole kaikissa HP:n taleteissa. Samalla tavalla ap on varmasti saanut jonkin surkean maanantaikappaleen. Oletettavasti googlettamalla löytyisi ihmettelyä aiheesta. Tosi tyhmää... maksat ja luotat, että saat rahalle vastinetta ja sitten saat tuollaisen sekundatuotteen, joka ei ajakaan asiaansa. Ja hirveä vaiva alkaa jostain takuusta ja korvauksista tappelemaan. Ja siihenhän nuo firmat luottaa... että suurin osa ihmisistä tyytyy kohtaloonsa ja ostaa mieluummin uuden tuotteen kuin alkaa tapella.
En tykkää iPhoneissa lainkaan käyttökokemuksesta, joka tuntuu olevan suunniteltu - anteeksi karkea ilmaisuni - vanhuksille ja vammaisille.
Androidia pystyy sentään kustomoimaan mieleisekseen.
Mulla oli 3 Applea (4, 5, 6S) ja kaikki simahti pakkasessa.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole pakko tietenkään.
Omassa alle vuoden käytössä olleessa iPad 2020:ssa akku kuluu nopeasti. Jossakin luki, että akku voisi kestää jopa 10 tuntia. Noh, ei todellakaan kestä. En aio enempää omenafirman laitteita ostaa kun käytänkin tätä vain netissä surffailuun ja ohjelmien katsomiseen suoratoistopalveluista. Älypuhelinta en ole koskaan omistanut. Käytän Nokia-merkin näppäinpuhelimia ja nykyisin käytössä oleva puhelimeni taisi maksaa noin 30 euroa.
Hupsis, siis oli 60% akkua ja olin ulkona. Ei 60 % pakkasta.