Onko tää ADHD vai mikä?
Joten minulla on ollut jonkinlaisia vainoharhaisia harhaluuloja 11-vuotiaasta lähtien, mutta vasta äskettäin tajusin, että ne alkoivat silloin… ei tietääkseni tällä hetkellä ole vainoharhoja.
Sain diagnoosin (lainausmerkeissä; koska se on oire, ei häiriö) psykoosi NOS nuorten psykiatriaan erikoistuneelta psykiatrilta (olen 17)
Joka tapauksessa olen erittäin impulsiivinen (käytän kaikki rahat turhaan paskaan aina kun minulla on mahdollisuus, aggressiivinen joskus jne.), tunnen tyhjyyttä / tylsyyttä, mielialan vaihteluita
Toinen psykiatri on ehdottanut, että minulla on jotain maniaa/kaksisuuntaista mielialahäiriötä, mutta en todellakaan usko siihen.
Tätini ajatteli kerran, että vaikutan samanlaiselta kuin skitso-/kaksisuuntainen mielialahäiriöinen serkkuni, joka oli tuolloin noin 28-vuotias (minä olin 13), kun minulla oli eräänlainen "raivokohtaus / episodi" (minulla oli todella outo tilanne, satutin muita ja melkein jouduin auton alle, muut uhkasivat laittaa minut osastolle / soittaa poliisille jne)
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Et usko alan asiantuntijoiden itsestäsi tekemiä diagnooseja vaan uskot, että tältä keskustelupalstalta saat oikean diagnoosin? Miksi?
Miksi en?
Sinua yritettiin juuri auttaa. Me palstalaiset emme tiedä elämästä, tai ylipäätään mistään mitään. Roikumme täällä päivät pitkät emmekä pääse elämässä mihinkään suuntaan. Sulje tämä sivu, kun olet vielä nuori. Muuten huomaat pian olevasi keski-ikäinen ja pohdit täällä samoja asioita vuodesta toiseen.
No ei kyllä kuulosta yhtään sille että voisi olla ADHD.
Sen sijaan kaksisuuntaiseen tai skitsoaffektiiviseen häiriöön voi kuulua impulsiivisuus ja harhat.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan kaksisuuntaiseen tai skitsoaffektiiviseen häiriöön voi kuulua impulsiivisuus ja harhat.
Millainen on kaksisuuntainen?
Mä oon sama ikänen kun sinä ja mulla on sekä ADHD että asperger. Ei todellakaan kuullosta kumpikaan yhtään tuolta.
ADHD olennaista on levottomuus, keskittymiskyvyn katkeilu ja impulsseihin vaikeampi vastustaminen.
ADHD ei ole harjoja vaa ylivilkkautta
Mielisairaudet perittävät. Mene lääkäriin ja kerro että suvussa on skitsofrenia/kaksisuuntainen mielialahäiriö serkulla. Varmasti sinulla on juuri sama. Oireet vaikuttaa samalta. Ne eivät yleensä ala ihan pienenä, mutta nuoruudessa/aikuisiässä ne vasta huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielisairaudet perittävät. Mene lääkäriin ja kerro että suvussa on skitsofrenia/kaksisuuntainen mielialahäiriö serkulla. Varmasti sinulla on juuri sama. Oireet vaikuttaa samalta. Ne eivät yleensä ala ihan pienenä, mutta nuoruudessa/aikuisiässä ne vasta huomaa.
Nää todella pitää diagnoosoida ja saada lääkitys. On elinikäinen sairaus. Ja pahenee jos ei hoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on kaksisuuntainen?
Todella haastava asia elämässä. Nää ihmiset käy niin tuulella että ei yhtään tiedä millä jalalla he aamulla herää, mieliala muuttuu vähän väliä. Kaikki on yleensä ihan perseestä, eikä mikään kiinnosta. Välillä he masentuu ja välillä taas virtaa on kuin pienessä kylässä...
Kaverilla on tää, muuttanut varmaan 7kertaa viime vuonna, hommaa eläimiä, joita ei oikeastaan ois edes rahaa pitää, on päihdeongelmia ja peliongelmia, ottaa yhteyttä vaan silloin kun itse haluaa, yleensä hänellä menee silloin huonosti... Mutta ollaan silti ystäviä.. mä tiedän että se on sairaus eikä tee tahallaan asioita.. lainaa rahaa, ei ikinä maksa taksin.. saattaa jättää vuokrat maksamatta ja valittaa ku ei oo asuntoa... lapsena oltiin parhaita ystäviä, mutta elämä vaan hänellä meni vähän eri tavalla...
Vaikuttaa nyt pahasti siltä että täällä on uusi pakkomielteinen palstahullu. Diagnoosihulluksi sinua kutsuttakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa nyt pahasti siltä että täällä on uusi pakkomielteinen palstahullu. Diagnoosihulluksi sinua kutsuttakoon.
Jaa. -AP
Et usko alan asiantuntijoiden itsestäsi tekemiä diagnooseja vaan uskot, että tältä keskustelupalstalta saat oikean diagnoosin? Miksi?