Kuvitellaan tilanne (deittailusta)
Kuvitellaan tilanne (deittailu)
Matchaat deittipalvelussa jonkun kanssa. Juttelette jonkin aikaa ja sovitte tapaamisen tän toisen kotiin.
Millaisiin asioihin kiinnitätte toisessa ihmisessä/toisen kodissa huomiota?
Mikä on täysin turn off ja mikä taas turn on?
Ja itse pääkysymykseen. Haittaisiko teitä, jos toinen on (hetkellisesti) työtön terveysongelmien takia?
Entä onko teille mitään väliä sillä, mitä toinen tekee työkseen? Haittaako teitä itseänne, jos toinen tykkää perus duunarihommista vai arvostatteko enemmänkin kouluja käyneitä ihmisiä?
Mä oon nimittäin se jolla on näitä terveysongelmia ja niitä on tutkittu niin pitkään, että oon jo täysin kyllästynyt siihen. Haluaisin palata takaisin töihin ja normaaliin elämään, mutta oon välistä niin kipeä ja uupunut, etten pysty. Odotan vaan sitä päivää kun lääkäri hoksaa mikä mua vaivaa ja saan elämäni takaisin kuntoon.
Muuten liikunta/syömisasiat on kunnossa ja pyrin elämään terveellisesti. Oon vaan alkanut miettimään tätä deittailukulttuuria, että millaisia asioita ihmiset ottavat toisessa/toisen kodissa huomioon, mitkä asiat sytyttää ja mitkä ei, ja onko toisen terveyongelmat ihmisille liikaa (vaikkei niille voisi itse mitään) ? Mietin myös, että pitäisikö itse pysyä sivussa deittipalveluista ym niin kauan kunnes on taas fyysisesti terve, vai onko vielä ihmisiä joita ei tuommoiset asiat haittaa?
Kommentit (33)
Työtön nainen on turn off. Pitää pitää koti siistinä. Liiat kirjat ja lehdet on turn off, hommaa elämä hei.
Kannattaa odottaa kunnes saat asiasi kuntoon.
Lopetin lukemisen kohtaan "sovitte tapaamisen tän toisen kotiin". Ensitapaamisella ei mennä koskaan toisen kotiin.
Nykyään näyttää että ihmiset sopivat ensitreffit aina toisen kotiin. En voi ymmärtää.
Vaikea vastata kun ei tiedä oletko mies vai nainen. Monta kertaa aloittajilta unohtuu mainita tämä!!!
En edes menisi toisen kotiin ekoille treffeille
Vierailija kirjoitti:
Lopetin lukemisen kohtaan "sovitte tapaamisen tän toisen kotiin". Ensitapaamisella ei mennä koskaan toisen kotiin.
Mä menin :-D mutta toki tietäen, ettei niin "tehdä ikinä".
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa aika pinnalliselta.
En ole pinnallinen itse, päinvastoin. Mietin mihin asioihin muut kiinnittävät huomiota, ja haittaako muita ihmisiä se jos toinen ei pysty sinä hetkenä tekemään töitä. On nimittäin tullut välillä aika törkeääkin kommenttia siitä, kun jotkut luulevat että esitän kipeää/sairasta ja ihmettelevät miksen vain marssi semmoselle lääkärille joka hoitaa mut kuntoon... Ei oo koskaan kivaa kuulla tuommoisia kommentteja, ja siksi päätinkin lähteä kyselemään laajemmalta yleisöltä mielipiteitä näistä asioista/deittailusta ylipäätään.
Tarkoittaako ap, että ei ole rahaa mennä minnekään kodin ulkopuolelle treffeille? Voihan silti mennä vaikka lenkkeilytreffeille, jos ei halua maksaa mistään. Työtön kelpaa toiselle työttömälle.
Mietit jo etukäteen kelpaako sisustuksesi, koulutuksesi ja elämäntilanteesi. Et ole edes tavannut ketään ja nyt jo mietit, kelpaatko kuvitteelliselle kumppanille. Kuulostaa että et ole sopivassa mielentilassa deittailua ajatellen. Tuo epävarmuus aiheuttaa ongelmia varmasti.
En tahtoisi ensimmäiseksi käydä kotona, vaan tahtoisin tavata neutraalimmalla maaperällä. Minua ei niinkään haittaisi toisen koti, mutta vertaisin sitä sillä tavalla omaani, että olisiko edes teoriassa kannattavaa muuttaa joskus yhteen vai syntyisikö siitä vain riitaa.
Olen käytännönläheinen ihminen ja en tahdo asua hamsterin kanssa. Omistan vähän mutta mieleistä eli pyrin asumaan myös esteettisesti miellyttävästi. Minulla ei ole lemmikkejä, mutta jos toisella olisi karvainen koti, niin voisimme asua kahdessa eri taloudessa. Tahtoisin puhtaan käsipyyhkeen ja astiat ja kiinnittäisin niihin huomiota, kun pesisin esim käsiä tai minulle tarjottaisiin jotain. Istuessa katson mihin istun. Karvainen sohvakin käy, kun ei ole haiseva. Toisen työttömyyden ja terveydentilan ymmärrän hyvin. Tärkeintä on aito yrittäminen, sanoisin, että on säilyttänyt valoisan mielenmaiseman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 jatkaa. Luotto täytyy olla kohdallaan, jotta voi ensitreffeille mennä toisen kotiin. Kyllä minäkin sitä pitkään mietin, että onko tässä mitään järkeä ja mitä jos mies onkin feikannut aiemmin totaalisesti ja onkin joku täyskaheli (ei ollut, onneksi, vaan tapaillaan edelleen).
Itse kiinnitin huomiota lähinnä perussiisteyteen ja talon peruskuntoon. Ihmisessä kiinnitin huomiota siihen, miten hän käyttäytyy, miten puhuu, miten katsoo jne. Kaikesta täytyy tulla ns. hyvä fiilis, en osaa sanoa mitään varsinaisia kriteerejä.
En tiedä, miten suhtautuisin mielenterveysongelmiin ja sen aiheuttamaan työttömyyteen. Mutta minulle ei ole toisen koulutustaustalla paljoakaan merkitystä, minulle riittää, että mies tulee toimeen omillaan. Minunkin tapauksessani mies on matalammin koulutettu kuin minä, mutta ikänsä tehnyt töitä ja varmasti osin työorientoituneempi kuin minä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea vastata kun ei tiedä oletko mies vai nainen. Monta kertaa aloittajilta unohtuu mainita tämä!!!
Mun mielestä sukupuolella ei ole mitään väliä, mutta olen nainen.
Mitä se haittaa jos menee toisen kotiin ensitapaamisella? Mietittekö että koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu ja että turvallisin olisi tavata yleisellä paikalla vai..? Tottahan tuo on, mutta itse olen mennyt ihan intuition mukaan, ja tavannut sitten sen perusteella joko omassa kodissa tai toisen kodissa joskus.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako ap, että ei ole rahaa mennä minnekään kodin ulkopuolelle treffeille? Voihan silti mennä vaikka lenkkeilytreffeille, jos ei halua maksaa mistään. Työtön kelpaa toiselle työttömälle.
En tarkoita enkä tiedä mistä tuon edes repäisit tähän.
Vierailija kirjoitti:
En tahtoisi ensimmäiseksi käydä kotona, vaan tahtoisin tavata neutraalimmalla maaperällä. Minua ei niinkään haittaisi toisen koti, mutta vertaisin sitä sillä tavalla omaani, että olisiko edes teoriassa kannattavaa muuttaa joskus yhteen vai syntyisikö siitä vain riitaa.
Olen käytännönläheinen ihminen ja en tahdo asua hamsterin kanssa. Omistan vähän mutta mieleistä eli pyrin asumaan myös esteettisesti miellyttävästi. Minulla ei ole lemmikkejä, mutta jos toisella olisi karvainen koti, niin voisimme asua kahdessa eri taloudessa. Tahtoisin puhtaan käsipyyhkeen ja astiat ja kiinnittäisin niihin huomiota, kun pesisin esim käsiä tai minulle tarjottaisiin jotain. Istuessa katson mihin istun. Karvainen sohvakin käy, kun ei ole haiseva. Toisen työttömyyden ja terveydentilan ymmärrän hyvin. Tärkeintä on aito yrittäminen, sanoisin, että on säilyttänyt valoisan mielenmaiseman.
Anteeksi, minua alkoi naurattaa :D Lemmikin karvat asunnossa, sohvan haju ja käsipyyhe merkitsevät enemmän tulevaisuuden kannalta kuin toisen työttömyys ja terveysongelmat...
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita enkä tiedä mistä tuon edes repäisit tähän.
No ihan siitä repäisin, että yleensä ei ole tapana tavata ensimmäistä kertaa toisen kotona. Itse olen suosinut ravintoloita ja kahviloita. Mutta sinä saat tehdä toki kuten haluat.
Ison turn off tässä kuvitellussa tilanteessa toisen kotiin meneminen. Ehkä sinulla ei ole itsesuojeluvaistoa, mutta on iso riski mennä tuntemattoman kotiin treffeille naisen näkökulmasta. Miksei voi tavata julkisella paikalla ja vaikka tehdä jotain ilmaista, jos siitä kenkä puristaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 jatkaa. Luotto täytyy olla kohdallaan, jotta voi ensitreffeille mennä toisen kotiin. Kyllä minäkin sitä pitkään mietin, että onko tässä mitään järkeä ja mitä jos mies onkin feikannut aiemmin totaalisesti ja onkin joku täyskaheli (ei ollut, onneksi, vaan tapaillaan edelleen).
Itse kiinnitin huomiota lähinnä perussiisteyteen ja talon peruskuntoon. Ihmisessä kiinnitin huomiota siihen, miten hän käyttäytyy, miten puhuu, miten katsoo jne. Kaikesta täytyy tulla ns. hyvä fiilis, en osaa sanoa mitään varsinaisia kriteerejä.
En tiedä, miten suhtautuisin mielenterveysongelmiin ja sen aiheuttamaan työttömyyteen. Mutta minulle ei ole toisen koulutustaustalla paljoakaan merkitystä, minulle riittää, että mies tulee toimeen omillaan. Minunkin tapauksessani mies on matalammin koulutettu kuin minä, mutta ikänsä tehnyt töitä ja varmasti osin työorientoituneempi kuin minä itse.
Ihan mielenkiinnosta: miten luotto saadaan kohdilleen ihmisen kanssa, jota ei lainkaan tunne? Ihmiset harvemmin paljastavat viestitellessä, jos suunnittelevat tyrmäystippojen sujauttamista kahviisi. Eipä se tietysti näy kaikista varmaan livenäkään, mutta itse tykkään karsia selvimmin omituiset tapaukset ennen toisen kotiin menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta: miten luotto saadaan kohdilleen ihmisen kanssa, jota ei lainkaan tunne? Ihmiset harvemmin paljastavat viestitellessä, jos suunnittelevat tyrmäystippojen sujauttamista kahviisi. Eipä se tietysti näy kaikista varmaan livenäkään, mutta itse tykkään karsia selvimmin omituiset tapaukset ennen toisen kotiin menoa.
Niin, jostain takaraivostahan se luottamuksen tunne tulee viestittelyssäkin. Mutta kuten sanoin, niin kyllä siellä takaraivossa oli koko ajan myös se "mitä jos" -epäilys.
-8
Ap vaikuttaa aika pinnalliselta.