Jos vie kierrätyskeskukseen tavaraa niin kuka niistä saa rahat?
Kommentit (91)
Ruotsissa oli juuri vähän skandaali, kun EU on kieltänyt lähettämästä paskaa avustuksina, ja nämä lähettivät konttikaupalla juurikin kirppistavaraa, jotka sitten menisi suoraan hävitettäväksi. Ja siitä olisi vain kuluja "avustusten" saajalle.
Siinä on EU:lla tavoitteena, että kukin maa hoitaisi jätteensä itse.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa oli juuri vähän skandaali, kun EU on kieltänyt lähettämästä paskaa avustuksina, ja nämä lähettivät konttikaupalla juurikin kirppistavaraa, jotka sitten menisi suoraan hävitettäväksi. Ja siitä olisi vain kuluja "avustusten" saajalle.
Tuo oli vielä SPR:n lähetys ja ne saivat 50 000 kruunun sakot. Johtaja harmitteli, miten paljon silläkin rahalla olisi saanut ruokaa nälkäisille ruotsalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ympäristötavoite? Paikkoihin varmaan menee.
😅 se kierrätys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. tilojen vuokraan, tarvikkeisiin, kunnossapitoon, laskuihin, palkkoihin.
Ja jätemaksuihin! Iso osa tulevasta tavarasta on paskaa.
Senkin voi lajitella järkevästi.
Minä vien Konttiin tai Fidalle. Ihan hyvää tavaraa ja vaatetta joista itse myydessä saisi rahaa mutta en viitsi nähdä sitä vaivaa kun ei ole rahantarvetta.
Kierrätyskeskukset on nyt liian kaukana, sinnekin vein lähellä asuessani.
Minulle on samantekevää mitä tavaroilleni tapahtuu kun olen niistä eroon päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli vielä SPR:n lähetys ja ne saivat 50 000 kruunun sakot. Johtaja harmitteli, miten paljon silläkin rahalla olisi saanut ruokaa nälkäisille ruotsalaisille.
Suomen SPR:n isoimmille pomoille maksetaan 200 000 € vuodessa. Johtaja olisi voinut maksaa 50 tuhatta kruunua taskurahoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinne tulee arvokasta tavaraakin... Kultaa, antiikkia jne.
Niinpä ja muutakin arvo tavaraa elektroniikkaa, iskun huonekaluja, merkki vaatteita. Ja tää henkilökunta vie parhaat päältä itelleen, lapsilleen, ystävilleen, sukulaisilleen, kavereilleen.
Olen kuullut juttua, että tämmöisen henkilökunnan ns takahuoneessa on vaikka miten paljon hyvää tavaraa varattuna henkilökunnalle ja romut sekä rytkyt laitettu tavalliselle kansalaiselle myyntiin. Kyllähän se vähän harmittaa, että jotkut voivat hyväksikäyttää tätä asemaansa tällä tavalla, mutta eipä se maailma muutenkaan ole reilu paikka, eikä nää kierrätyskeskusten henkilökunta tee siitä reilumpaakaan.
Ai sen takia sie
Entäpä, jos oikolukisit suolloksesi ennen lähettämistä? Ja korjaisit hutilyönnit
Vierailija kirjoitti:
Työntekijät on tukityöllistettyjä ja koska kyseessä on yhdistykset, palkkatukin on yleensä 100 % palkkakuluista, voi olla joskus että osa maksetaan tuotoista, mutta suurimmala osalla näin. Muu tuotto menee johdon palkkoihin, ne on yleensä vakkareita, sekä kiinteistöstä aiheutuviin kuluihin, mitä liikekiinteistöillä nyt yleensä on. Ei kannata niille työllistetyillä olla kade, ei ne saa juuri enempää kuin mitä työttömänä saisivat ja ovat useimmiten pitkäaikaistyöttömistä palkattuja.
Joku 200e netto enemmän tuli kuussa kuin normaalilla työmarkkinatuki/asumistuki-yhdistelmällä. No työaika olikin vain 25h viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntekijät on tukityöllistettyjä ja koska kyseessä on yhdistykset, palkkatukin on yleensä 100 % palkkakuluista, voi olla joskus että osa maksetaan tuotoista, mutta suurimmala osalla näin. Muu tuotto menee johdon palkkoihin, ne on yleensä vakkareita, sekä kiinteistöstä aiheutuviin kuluihin, mitä liikekiinteistöillä nyt yleensä on. Ei kannata niille työllistetyillä olla kade, ei ne saa juuri enempää kuin mitä työttömänä saisivat ja ovat useimmiten pitkäaikaistyöttömistä palkattuja.
Palkkatuella olija saa tessin mukaisen palkan, mikä on selvästi parempi kuin työmarkkinatuki/peruspäiväraha.
Noissa taloissa vaan harvemmin työaika kuitenkaan on kokonainen, niin jos tukityöläinen saisi työmarkkinatuen päälle myös jotain muuta tukea niin ei tuolla paljon voita.
Eikös yhdistyksiltä poistettu palkkatuki?