Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vie kierrätyskeskukseen tavaraa niin kuka niistä saa rahat?

Vierailija
22.03.2022 |

Meneekö ne sieltä johonkin hyvään?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, eikö ole pääasia että pääset turhasta tavarastasi eroon?

Mitä väliä jos henkilökunta saa alennuksella?

Minä olen vienyt hyvää tavaraa ja vaatetta Konttiin ja Fidalle enkä ole sen koommin ajatellut hyötyykö joku niistä.

Varmaan olisin itse jotakin saanut jos olisin viitsinyt myydä mutta helpommalla pääsen näin.

Vierailija
42/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vienyt hyvää tavaraa ja vaatetta Konttiin ja Fidalle enkä ole sen koommin ajatellut hyötyykö joku niistä.

Varmaan olisin itse jotakin saanut jos olisin viitsinyt myydä mutta helpommalla pääsen näin.

Helppoheikille sopii kun helpolla pääsee, mutta minun omatuntoni ei anna periksi alkaa lihottamaan kierrätyskeskuksen henkilökuntaa, kun oli tarkoitus tehdä hyväntekeväisyyttä ja antaa köyhille ja vähäosaisille tavaraa halvalla. Se on vähän niinkuin kaikenmaailman trokarit, jotka pyörii kirpputoreilla tarkoituksenaan hyötytarkoituksessa ja jälleenmyyntiaikeissa halpaa tavaraa hommailla. Ei ehkä niin eettistä ja hyväntekijän tarkoituksen mukaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whistleplower ilmoituskanava on avattu kierrätyskeskukseen ja sinne voi anonyymisti käräyttää varkaat

Vierailija
44/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niistä jää rahaa kenelläkään, kun maksetaan myymälän ja varaston vuokrat, puhelinkulut, lämmitys ja sähkö, kalusteet, vakuutukset jne.

Vierailija
45/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökunta valkkaa parhaat päältä omiin koteihinsa kun viet kierrätykseen. Loput romut myyntiin ja myyntivoitot hallinnollisiin kuluihin suurin osa. Ei siitä välttämättä ns hyväntekeväisyyteen paljon jää.

Henkilökunta saa jonkun max 10% henkilökunta-alennuksen. Onko sinusta väärin?

Ai kaikenhyvä lisäksi saa vielä alennustakin... tämähän on sama juttu kuin ns kuormasta syöminen. Se että henkilökunta ehtii valkkaamaan parhaat päältä niin vaatteista kuin huonokaluista, elektroniikasta ei ole hyvä juttu. Sehän vaan lihottaa näitten myyjien taloutta ja on vähän verrattavissa korruptioon. Eihän niitä vaatteita sinne ole viety sitä varten, että henkilökunta siellä valkkaa parhaat ennenkuin on muille tullut saatavaksi... miettikääpä nyt vähän.

Kannattaa hakeutua sinne vapaaehtoiseksi. Ottavat avun vastaan mielellään.

Kerran olin ystävän kanssa vapaaehtoisena ja voi sitä tavaran määrää isossa hallissa ja jätesäkkejä oli valtavat määrät. Ja mitä ihmiset kierrätykseen laittavat ja suurin osa ajasta laitoin roskikseen rikkonaista vaatteita ja tavaraa. Yhdessä lahjoituspussissa oli saunavihta.

Vierailija
46/91 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoheikille sopii kun helpolla pääsee, mutta minun omatuntoni ei anna periksi alkaa lihottamaan kierrätyskeskuksen henkilökuntaa, kun oli tarkoitus tehdä hyväntekeväisyyttä ja antaa köyhille ja vähäosaisille tavaraa halvalla. Se on vähän niinkuin kaikenmaailman trokarit, jotka pyörii kirpputoreilla tarkoituksenaan hyötytarkoituksessa ja jälleenmyyntiaikeissa halpaa tavaraa hommailla. Ei ehkä niin eettistä ja hyväntekijän tarkoituksen mukaista.

Mikä estää sinua menemästä vapaaehtoiseksi töihin ja samalla lajittelet ja annat tavaroitasi köyhille ja vähäosaisille?

Todellisuudessa vaatteet ovat suuri ongelmajäte ja kuluttaa ympäristöä ja luontoa. Se niistä vanhoista rytkyistä.

Vierailija
47/91 |
02.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin laitan roskiin, kun vien kierrätyskeskukseen. Olin siellä orjana 3 kk, 9 / pvä.

Vierailija
48/91 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso johtoryhmän koko niin ymmärrät.

Vierailija
49/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän aiheen vierestä, mutta pakko tässä yhteydessä kiittää Nihtisillan yksikön henkilökuntaa, erityisesti niitä miehiä, jotka ottavat tavaraa vastaan. Aina yhtä hymyileviä ja ystävällisiä, hyvä mieli jäänyt joka kerta, kun olen sinne tavaraa vienyt. Jos sattuu joskus harvoin hiljaisempi hetki, että muita tuojia ei ole jonossa, voidaan jutella tavarasta. mitä sinne vien. Olen kertonut tarinoita seinäkellosta ja jostain antiikkisesta työkalusta, hauskoja pieniä juttuhetkiä ja tapaamisia heidän kanssaan. Tästä asenteesta voisi moni asiakaspalvelija ottaa oppia. Tämä ystävällisyys riippumatta siitä, miten haastavaa hommaa ottaa vastaan kaikkea mahdollista: laatikkoa, kassia ja nyssäkkää, sisältö roinasta käyttökelpoiseen, joskus arvotavaraakin. Jaksavat lajitella niitä aamusta iltaan. Kunnioitus ja kiitos heille! Kierrätystoiminta on pääkaupunkiseudulla organisoitu hyvin, toivoisin, että siitä hyötyisi myös suorittava henkilökunta.

Vierailija
50/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin sinne jotain tavaraa laittaakkin jos noutaisivat kotoa. Nykyisin menee roskikseen.

Luuletko että auto, sen kunnossapito ja polttoaine ovat ilmaisia?

https://www.kierratyskeskus.fi/lahjoita_tavaraa/noutopalvelu/lahjoitust…

51/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin anna eläinsuojeluyhdistyksille ja löytöeläinkoteihin, niiden kirppiksille, kuin tuen ihmisiä.

Nyt syksyllä niihin tulee taas hurjasti kesäkissoja ja tarvitsevat makuualustoja. Puhtaita ja pehmeitä torkkupeittoja.

Vierailija
52/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien tavaroita aina Pelastusarmeijalle, toinen olisi SPR. Uskoisin, että paremmin menee ainakin osa niille avuntarvitsijoille.

Vierailija
53/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyskeskus on ihan yleisnimi. Yleensä kunnat ylläpitää niitä.

Tuo Helsingin Kierrätyskeskus Oy on joku ihan oma juttunsa.

Kuntien kierrätyskeskusten tuotot menee luonnollisesti kunnalle.

Mistä sä tommosen löysit?

Vierailija
54/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilökunta valkkaa parhaat päältä omiin koteihinsa kun viet kierrätykseen. Loput romut myyntiin ja myyntivoitot hallinnollisiin kuluihin suurin osa. Ei siitä välttämättä ns hyväntekeväisyyteen paljon jää.

Henkilökunta saa jonkun max 10% henkilökunta-alennuksen. Onko sinusta väärin?

Ai kaikenhyvä lisäksi saa vielä alennustakin... tämähän on sama juttu kuin ns kuormasta syöminen. Se että henkilökunta ehtii valkkaamaan parhaat päältä niin vaatteista kuin huonokaluista, elektroniikasta ei ole hyvä juttu. Sehän vaan lihottaa näitten myyjien taloutta ja on vähän verrattavissa korruptioon. Eihän niitä vaatteita sinne ole viety sitä varten, että henkilökunta siellä valkkaa parhaat ennenkuin on muille tullut saatavaksi... miettikääpä nyt vähän.

Kannattaa hakeutua sinne vapaaehtoiseksi. Ottavat avun vastaan mielellään.

Kerran olin ystävän kanssa vapaaehtoisena ja voi sitä tavaran määrää isossa hallissa ja jätesäkkejä oli valtavat määrät. Ja mitä ihmiset kierrätykseen laittavat ja suurin osa ajasta laitoin roskikseen rikkonaista vaatteita ja tavaraa. Yhdessä lahjoituspussissa oli saunavihta.

Ilmeisesti jotkut rinnastaa sen jäteasemaan, jonne ai kait kuitenkaan saa viedä esim. vaatteita. Luulevat sitten, että kierrätyskeskus hoitaa sen risan vaatteen kierrätyksen.

Vierailija
55/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna tavarasi suoraan apua tarvitsevalle! Kierrätyskeskuksen pomoilla on hyvä palkka ja bonukset.

Vähän epäilen, että pomoilla on hyvä palkka. Olisko sulla jokin lähde? 

Ja noin muuten mulla ei ole mitään sitä vastaan, että tavara menee kiertoon. 

Vierailija
56/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Ennemmin anna eläinsuojeluyhdistyksille ja löytöeläinkoteihin, niiden kirppiksille, kuin tuen ihmisiä.

Nyt syksyllä niihin tulee taas hurjasti kesäkissoja ja tarvitsevat makuualustoja. Puhtaita ja pehmeitä torkkupeittoja.

Noita< löytöeläintaloja tukemalla tuet juurikin että kesäkissapopulaatiot leviävät, eläimiä mm kaneja ja kilpikonnia hylätään luontoon, käärmeistä sun muista puhumattakaan...Ihan sama asia, eri konteksti.

Vierailija
57/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ihan sen toiminnan pyörittämiseen.

Vierailija
58/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin kierrätyskeskus on jäteyhtiön toimintaa. Eli kaupungin ja lähikuntien yhteinen. Eli myydyillä tuotteilla, niillä euron, parin tavaroilla rahoitetaan toiminta.

Jos koku saa työpaikan, se on ok.

On hyvä kun on paikka jonne voi viedä risan elektroniikan ja muuta romua lähelle.

Huomatkaa, kaikki kierrätyskeskukset eivät ole kunnallisia. Niissä on ihan samat kriteerit kuin kirppareillakin eli käyttävät nimeä kierrätys vaikka ovat puhtaasti kaupallisia.

Vierailija
59/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit kysymyksesi laittanut selaimeesi hakuun. Olisit pässyt kierätyskeskus sivuille, jossa asia tietoa aiheesi ja saanut oikeaa tiedon heti itse.

Vierailija
60/91 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne tulee arvokasta tavaraakin... Kultaa, antiikkia jne.

Niinpä ja muutakin arvo tavaraa elektroniikkaa, iskun huonekaluja, merkki vaatteita. Ja tää henkilökunta vie parhaat päältä itelleen, lapsilleen, ystävilleen, sukulaisilleen, kavereilleen.

Olen kuullut juttua, että tämmöisen henkilökunnan ns takahuoneessa on vaikka miten paljon hyvää tavaraa varattuna henkilökunnalle ja romut sekä rytkyt laitettu tavalliselle kansalaiselle myyntiin. Kyllähän se vähän harmittaa, että jotkut voivat hyväksikäyttää tätä asemaansa tällä tavalla, mutta eipä se maailma muutenkaan ole reilu paikka, eikä nää kierrätyskeskusten henkilökunta tee siitä reilumpaakaan.

Ai sen takia sieltä ei ikinä löydä yhtäkään ehjää tai kunnollista tuotetta 😡 Itse vien sinne vain hyvää tavaraa, jolle ei vain satu olemaan käyttöä, kuten pelejä, soittimia, kodin tavaroita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän