Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtimasujen uusi viikko...

02.10.2006 |

Täällä ollaan töissä ja voidaan edelleen pahoin... Olo on kyllä helpottanut, mutta ruokaa ei vaan yksinkertaisesti tee yhtään mieli. Kalinka-juguttiin on kylläkin tullut himo, mutta ei sitäkään voi koko aikaa syödä.

Painoa on pudonnut 7-8kg (normipaino liki 100kg, joten kyllä tässä on varaakin kiloja menettää), vaikka en oksentele, enkä todellakaan yritä syödä kevyesti ja terveellisesti. Eilenkin isännän kanssa iltapalaksi pizzaa.

Onko muita joita vastenmielisyys ruokaa kohtaan vaivaa?

Ajattelin mennä rakenneultraan 4d-ultraan. Onko muita menossa? Tässä vaan arvuuttelen, että milloinkohan sitä aikaa pitäisi varata, jos parin kuukauden päästä sen haluaisin? No ehkä ei vielä kamalaa kiirettä..

Kertokaahan muutkin kuulumisia!

Hyviä vointeja ja mahan kasvatusta¨

-lellu 12+5-

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin neuvolassa ja siellä vauvalla kaikki hyvin. Sydänäänet kuului ja kohtukin oli kasvanut ihan mukavasti.

Mulla itellä oli viikko sitten otettu verensokeriarvo vähän koholla (5,3, raja muuten 4-6, mut raskaana kai 4-5), joten nyt joudun sit verensokerin tehotarkkailuun. Sain kotiin mittarin ja sillä pitää sit kaks-kolme kertaa viikossa mitata verensokeria muutaman kerran päivässä. Terkkari puhui vähän siihen tyyliin kuin mulla jo ois raskausdiabetes, vaikka tänään mitattu arvo oli 4,7. No kai siihen pistämiseen tottuu, vähän silti harmittaa. Sokerirasituskoekin on sitten myöhemmin tiedossa.

Pääasia neuvolassa oli kuitenkin se, että vaavilla oli kaikki hyvin ja seerumiseulan tulokset ok. Loppuraskaudesta menen synnärille synnytystapa-arvioon ja samalla voin pyytää, että katottais se esikoisen synnytyskertomus läpi. Varsinaiselle pelkopolille en kuitenkaan sitten mene, vaikka sekin kävi mielessä.

Painosta oli puhetta, niin mulla oli ekaan neuvolakertaan verrattuna tullu 1kg lisää. Ei onneksi paljon, mut siltikin jokainen kilo tässä vaiheessa raskautta tuntuu paljolta, kun alkupainoa oli 5kg enemmän kuin esikoista odottaessa ja silloinkin oli jo vähän liikaa.

Nyt päätin, et aloitan sen karkkilakon, joka kestää ekaan adventtiin asti. Muuten en aio päätäni liikaa vaivata sokeriarvoilla ja liikakiloilla, vaan alan nauttimaan raskaudesta nyt kun vaikuttaisi siltä, että vauvalla on masussa kaikki kunnossa.

Liikkeistä vielä: eilen olin ihan varma, että tunsin jo pikkuisen liikkeitä, mutta tänään terkkari tyrmäsi, että ei niitä vielä näillä viikoilla tunne, ehkä sit parin viikon tai kuukauden päästä. Niin voivathan ne ollakin vain ilmavaivoja, tuntuivatkin aika ylhäällä.

Vauvamasu näkyy jo, pitäisi hommata ainakin yhdet odotushousut, tavalliset alkavat jo kiristämään.

Hmm no tulipa taas tekstiä, mutta näissä tunnelmissa tänään joikkuli+ masuasukki 14+3 (ultran mukaan ois jo pidemmällä, mut terkkari pitäytyi jostain syystä näissä päivissä)

Vierailija
22/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään np-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Niskaturvotusta ei ollut (oli kuulemma enemmänkin kuopalla). Oli ihanaa kuulla ensimmäisen kerran syke, kylläpä hakkasi villisti. Pituusmitat antoivat aihetta siirtää laskettua aikaa viikolla eteenpäin, joten uusi la on 24.4. Pikkuinen makaili aluksi rauhallisesti paikallaan, joten kaikki mitat saatiin helposti otettua. Sitten alkoi kyllä senpäiväinen touhuaminen. Piti hiukan heittää kuperkeikkaa ja vilkutella äiskälle! Mielettömän upea kokemus näin ensikertalaiselle. Istukka on kiinnittynyt kohdun yläosaan.

Ihana kuulla, että muillakin on paha olo helpottanut. Olisi hienoa, jos pääsisi vielä väsymyksestä eroon.

Tiikki 11+0 (taas!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdys kaikille!

en ole aikasemmin edes uskaltanut kirjoittaa kun olo on ollut hyvin epätodellinen. yksi keskenmeno takana joten jännitti tää uus raskaus tosi paljon.

nyt olo paljon parempi kun tulin juuri np-ultrasta ja kaikki oli hyvin. yllätyksenä tuli että odotan kaksosia vaikka kummankaan suvussa ei ole edellytyksiä tälläselle. sydän pomppii ihan hulluna ja kädet tärisee... olisin kyselly sellasta että onko jollakin näkyny sellasta " rinkulaa" sikiöpussissa ja mikä se on ollut, mulla oli joku tollanen sielä ja sain jatkotutkimuksiin lähetteen mut ei kuulemma ollu vaarallinen juttu... vai oliko?

haluisin ilmoittautuu tohon listalle missä on laskettuaika ja synnäri + muuta mut en oo varma osaanko eli saisko hieman ohjausta tai sitte vaan kokeilen jotain... (en oo mikään tietokone expertti)

hauskaa tiistain jatkoa kaikille

terveisin

pocahontas rv11+0

Vierailija
24/42 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joikkuli: Miksihän sulla terveydenhoitaja tyrmäs sen liike-jutun? Mulle kun terveydenhoitaja neuvolassa ja kätilö äitipolilla sanoivat, että on ihan mahdollista tuntea sikiön liikkeet jo viikolla 14..? Itselläni tuntuu sellaista vaimeaa tökkimistä ja kuplimista jo nyt, muutamia päiviä sitten tunsin ekan kerran sellaisen perhosen siipien väpätyksen ja lenkillä tuntui kummia muljahduksia, sellaisia kuperkeikkoja. Esikoisesta tunsin liikkeet jo viikolla 16, silloinen terkka ei ottanut ihan tosissaan sitä, mutta sitten kun se näki itse ne liikkeet vatsan päältä viikolla 23, niin alkoi uskomaan. Sanoi vaan, että yleensä ensikertalaiset tuntevat liikkeet vasta viikolla 18. Niin tosiaankin siis yleensä, poikkeuksiakin sitten löytyy.

Itse en tällä kertaa meinannut uskoa näitä tuntemuksia liikkeiksi, mutta tänään niitä on tuntunut jo useammin (hyvin vaimeita " koputuksia" ), niin ei kai ne muutamakaan voi olla. Ja vaikka miten yritin selitellä itselle, että ne varmaan on niitä ilmavaivoja, niin kyllä nyt on pakko jo myöntää ettei minkäänlaista suolta kulje kohdun edestä :)

Kuulostele sinäkin sitä vatsaasi, ehkä ne kuitenkin on niitä liikkeitä, kun todellakin toiset tuntee ne jo hyvin varhaisessa vaiheessa.

Eemeli rv 13+5

Vierailija
25/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella lyhyt, selkäkin on vielä suhteessa lyhyt ja lantio on ahdas, niin kohtu on jo nyt noussut todella ylös. Loppuvaiheessa tulee taas sitten olemaan kamalat tuskat, kun vauva puskee kylkiluutkin ihan vinkkuraan. Edellisessä raskaudessa painoa tuli vain muutama kilo, koska vatsassa oli ahdasta ja mahalaukun " litistymisen" vuoksi en pystynyt syömään kuin ihan pikku paloja kerrallaan ja siltikin närästi ihan pirusti. Kohtu oli jo aika alkuvaiheessa niin ylhäällä, että sisätutkimukset ei meinanneet onnistua.

Onko muilla kohtu noussut ylös vai on se vielä lantion " sisällä" ? Nouseeko se ihan kaikilla, vaiko vain ahdaslantioisilla?

Ehkä vähn hassu aihe ja hassut kysymykset, mutta kaikenlaista sitä miettii kun ei saa nukutuksi :)

Eemeli

Vierailija
26/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huomenna np-ultra. Jännittää.

Hammas alkoi särkeä sunnuntaina ja sain ajan ensi maanantaiksi. Juttelin hammaslääkärin kanssa ja onneksi niitä on puudutteita kun voi antaa raskauden aikanakin.

Maha ei mitenkään näy vieläkään ulospäin,mutta on muuttunut alhaalta kovaksi. Onko teillä muilla ensin käynyt näin.

Mutta, kerron huomenna tuoreimmat kuulumiset ultrasta : )

Vierailija
27/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja siis 11+4

Vierailija
28/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli vihdoinkin np- ultra. Ja kaikki oli onneksi hyvin :) Pikku kaveri oli niin vilkas ettei meinattu saada mitattua ensin lainkaan. Nyt voikin sitten olla jo ihan " julkisesti raskaana" .

Vitsit kun tuli ihan mieleen esikoisen odotus..Tuli jotenkin ihan haikea olo kun aika menee niin nopeeta.Meillähän lapsille tulee puolitoista vuotta ikäeroa. Onko muuten täällä huhtikuisissa muita joilla lapset pienellä ikäerolla? Mitkä fiilikset teillä asiasta?

Palaillaan ja vointeja kaikille :)

T: aatun_äippä rv 12

Vierailija
29/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamupäivällä oli vihdoin odotettu np-ultara. Nyt sit olo ei ookkaan niin iloinen... Niskaturvotusta oli 2.4mm (raja 3mm), mutta sekä hoitaja että lääkäri kehoittivat käymään verikokeessa. Miehen kanssa oli etukäteen asiasta puhuttu ja päätetty, et verikokeeseen mennään vain, jos aihetta on. Vielä sit sairaalassakin mietittiin, et mitä nyt. Päädyttiin sit siihen, et käyn kokeessa. Nyt verikoe otettu ja kahden viikon vastausodottelu alkoi. Sit vielä tympäs, ku täällä äityipolilla on käytäntönä soittaa, jos jotain on ja ellei mitään kuulu, niin kaikki hyvin. Onpas sitten kiva ootella, et tuleeko soitto vai ei. Voisivat mielestäni soittaa joka tapauksessa, ni ei tarvis miettiä, et joko on tarpeeks kauan kulunut, eikä soittoa enään voisi kuulua.

Kyllä pienikin vastoinkäyminen voi nyt tuntua niiiin kovin isolta:(. Raskaus ja hormonit tekevät kohdallani muutenkin sen, et kaikki tuntuu isommalta kuin onkaan, joten saati sit tämmönen, joka vielä liittyy tulevaan vauvaan.

Esikkoa odottaessani en ollut kertaakaan kovin huolissani, vaan jollain lailla en vain osannut ajatella, et jotain vois mennä ns. vikaan. Nyt on sit taas ollut vähän päin vastoin. Koko ajan oon pelännyt, et jotain kauheeta sattuu tai kaikki ei oo kohdallaan. Ja eihän toi edes oo vielä isokaan niskaturvotus, mutta silti.

Tästä nyt tuli vähän tällanen valitus ja negatiivissävyitteinen kirjoitus, mutta niin on mielikin:(

Senny ja Lilliputti rv 11+4

Vierailija
30/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senny: Niin minäkin olen ollut koko alkuraskauden ihan paniikissa, että jotakin sattuu, eikä raskaus etene niinkuin esikoisen kanssa. Taitaa pitää paikkansa että tieto lisää tuskaan.

Toivotaan, että masuasukilla on kaikki hyvin. Eihän sitä niskaturvotusta kuitenkaan yli rajojen ollut.

N11NU: mistä päin Pohjois-Suomea olet? Kyselen siksi, kun itse täällä p-suomen pääkaupungissa asustelen ja olen saman ikäinen kuin sinäkin. Mulla on la 19.4 ja toista odotellaan...

Kävin tänään neuvolalääkärillä ja kaverilla oli kaikki hyvin. Siellä se heitti kupperiskeikkaa kovasti. Ihan itku pääsi, kun näin meidän rakkaan.

Jaksuja pahoinvoinnista kärsiville! Toivottavasti pian pääsisitte nauttimaan raskaudesta.

-Lumi ja pikkukaveri 11+6

Vierailija
31/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille Huhtikuisille!

Uskaltaudun minäkin nyt ensimmäistä kertaa kirjoittelemaan.

Tänään neuvolassa kuulin ensimmäisen kerran pienen sydämmenlyönnit, meinas kyllä tulla tippa silmään (ensimmäinen todiste plussan ja oman olotilan lisäksi). Huomenna olis sitten aika np-ultraan, jännittää kyllä mennä, mutta jotenkin on vaan mukavampi mieli, kun kuuli nuo sydämmenlyönnit. Nyt sitä oikeasti uskoo, että tuolla masussa asustaa joku :). Pahoinvointikin on hieman helpottanut *koputtaa puuta*.

Ihanaa syyspäivää muillekkin odottajille!

Za_Ka 12+4

Vierailija
32/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös tänään np- ultra. En tiedä miten muissa sairaaloissa, mutta täällä Satakunnassa uusi käytäntö on että äidistä otetaan verinäyte joka tapauksessa (äidin suostumuksella tietysti). Kätilö sanoi meille, että vaikka turvotusta olisi 5mm, ei sitä pidetä " minään" ennen kuin ollaan saatu verinäytteiden tulokset,eli ennen tuloksia ei kannata huolestua. Uskon että epätietoisuus on ihan kamalaa.. Toivottavasti Sinulle tuli edes vähän parempi mieli :)

Vierailija
33/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eemeli-81: Niin, se terkka meinas just sitä et ku viikkoja on vasta niin vähän, no eilen illalla taas makuuasennossa tunsin ihan selviä liikkeitä, joten kyllä mä uskon omia tuntemuksia enkä terveydenhoitajaa. En oo ainakaan ikinä tuntenut sellaisia ilmavaivoja, joten mitäpä muutakaan ne voisivat olla kuin pikkuisen kuperkeikkoja. :)

Nyt pitää taas odotella aika kauan ennenkuin kuulee pikkuisesta mitään (paitsi siis noi liikkeet). Rakenneultra on marraskuun alkupuolella ja seuraava neuvola vasta sen jälkeen. Koskahan se keskiraskauden tarmonpuuska saa musta otteen. Vielä ainakin on niin väsy, ettei jaksaisi tehdä mitään. Toivoa sopii, että se alkaisi viimeistään joulunalla, olisi sitten virtaa kaikkiin joulupuuhiin. No niin mainhan ne viikot 20-30 alkaa olla käsillä.

Te kellä on vanhemmat lapset päivähoidossa. Milloin sinne pitäisi ilmoittaa, että lapsi jää kotihoitoon. Mä oon ajatellu ottaa pojan pois hoidosta heti kun mun äitiysloma alkaa. Jos pidän talviloman niin sit jään varmaan äitiyslomalle helmikuun puolenvälin jälkeen. Onhan siihen vielä pitkä aika, mut mietin vaan et onko siinä joku suositus.

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, kyllä se siitä vielä helpottaa!

Mitä muuten sanotte aloitettaisko jo päiväpinot, nää meidän viikkopinot alkaa olla jo aika pitkiä. :)

Vierailija
34/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joikkuli:

Mitä muuten sanotte aloitettaisko jo päiväpinot, nää meidän viikkopinot alkaa olla jo aika pitkiä. :)

Täällä yksi, joka kannattaa päiväpinoja.

Tiikki 11+1

Vierailija
35/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa! Mekin on nyt käyty ekassa ultrassa viime viikolla ja nt-arvo oli normaali (1.1mm). Mistään seerumiseulasta ei edes mainittu, joten oletin, että meidän kunnassa se tarjotaan vain jos tuo arvo on koholla. Mielelläni kyllä olisin vielä siihenkin mennyt, koska rakenneultraan on vielä kuukausi. Ultra oli mukava kokemus kuten monilla muillakin, vauva oli hereillä ja sätki ja kiepsahteli:). Ruudun kuva oli tosi tarkka ja siinä näkyivät mm. sääriluut, aivolohkot, sisäelimet, silmänliikuttajalihakset, sormien luut.. Oltiin ihmeissämme. Mieskin oli mukana ja melkein liikuttui kuten minäkin.

Myös sydänäänet kuuluivat tämänaamuisessa neuvolassa ekaa kertaa, ultrassa niitä ei kuunneltu vaikka pyysin, ei kuulemma ole siellä tapana. Painoa on tullut kesästä kolmisen kiloa (painoindeksi normaali), mutten tiedä mikä siitä lopulta liittyy raskauteen.. Neuvolan mittausten mukaan onneksi ei ollut tullut kuukaudessa kuin 300g, vaikka maha todella pömpöttää jo. Työkaveritkin ovat alkaneet epäillä jotain, mutta en aio kertoa ennen rakenneultraa siltä varalta, että paljastuu kehityshäiriö tmv., ja raskauden joutuukin keskeyttämään, just luin ko. tapauksesta tältä odottajien palstalta, tosi ikävää.

Housuista mahtuu päälle enää kahdet. Ostin työmatkalla yhdet äitiysfarkut, jotka on vielä isot, mutta ehkä pian ainoita mukavia vaatekappaleita. Suomessa ä-farkut on tosi kalliita, muualta Euroopasta tuntuu saavan puolella hinnalla siitä mitä meillä.

Hyvää yötä ja voimia teille jotka vielä joudutte pahoinvoimaan,

t. Feonia ja vauveli 14+3

Vierailija
36/42 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki uudet ja vanhat =)

ihan vaan nopeesti jotain kirjottelen kun on taas toi kello ihan älyttömän paljon..

mulla huoli kasvaa työjuttujen takia, mitään muutosta parempaan ei ole viikossa tapahtunut ja tuntuu että kokoajan saa olla varuillaan ettei yritetä huijata, tarjotaan tosi epämääräisiä sopimuksia ym. sen lisäksi esikoisella on noita terveysjuttuja, semmonen takaisinvirtaus, onko kukaan kuullut. siinä siis pissa menee takaisin munuaisiin ja aiheuttaa virtsatientulehduksia, munuaistasolla. meillä niitä on kärsitty jo 3, ikää vasta vajaa 2. nyt olis parin viikon päästä tulossa yks päiväkirurginen toimenpide joka ei kyllä kestä kun noin 15 min, mutta nukutetaan kumminkin ja koko päivän juttuhan se kuitenkin on. eikä siinä edes saa mitään takeita onnistumisesta, toisille kuulemma voidaan yrittää samaa montakin kertaa..

ja estolääkettä pitäis ottaa joka ilta, meillä se vaihtu yhdestä nestemäisestä TABLETTIIN. yritä nyt sit 2-vuotiaalle pakottaa tablettia alas. piilotettiin aluks ruokaan mutta maistu niin pahalle että poika lopetti sit syömisen kokonaan. kaikilla muilla tavoilla tulee oksennuksena ylös. tänään soitin lastenklinikalle ja kerroin tilanteesta ja saatiin onneks siirtyä takasin siihen nestemäiseen. se ei välttämättä auta mutta luulis olevan tyhjää parempi..

ihana vuodatus.. eli siis nyt pari viimestä viikkoa on menny tää raskaus vähän siinä sivussa. toivottavasti sais kaikki sotkut selvitettyä että ehtis vähän nauttiakin tästä. menin jo hetkeks sekaisin viikoistakin..

np-ultra oli viime viikolla, kaikki oli hyvin ja vaikka turvotusta 1,3 oli kuitenkin ihan alle rajojen =) mäkin oon miettiny tota liikejuttua mutta oon vielä kuitenkin laittanu oman mielikuvituksen piikkiin. vauva oli vähän pienempi mutta la:ta ei kuitenkaan muutettu, yhä siis 8.4.

marie 13+3

Vierailija
37/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joikkuli: Esikoisen odotuksen aikaan mulla oli vanhempi terveydenhoitaja ja se ei meinannut silloin uskoa niitä liiketuntemuksia (tuntui viikolla 16), mutta nyt mulla on sitten nuorempi, joka itse kyseli niistä liikkeistä, koska niitä tosiaan voi tuntea jo viikolla 14. Mulla ne liikkeet tuntuu melkein aina vähän sen jälkeen kun menen makuulle, kai sitä siinä asennossa tuntee tai hoksaa ne parhaiten. Tänään niitä tuntu taas myös kun käveleskelin. Ei ne muljahdukset voi olla muutakaan :)

Ikäerosta: Itseä huolettaa vähän se kun meidän lapsille ikäeroa tulee 6,5v.. Oltiin ajateltu, että varmaan semmonen 2-3 vuotta ois aika sopiva, mutta tämä raskaus antoi nyt odottaa itseään yllättävän kauan.. Itseä ikäero harmittaa, vaikka eihän sille mitään voi.

Eräs työkaveri sanoi viime talvena, että on julmaa tehdä vain yksi lapsi, ei semmoisia ihmisiä voi ymmärtää.. Itse olin sitten siinä itku kurkussa, oltiin edellisenä syksynä jättäydytty pois lapsettomuushoidoista, joita oli kestänyt 2,5v ilman minkäänlaista toivoa.. Se kommentti tuntui uskomattoman epäreilulta, tosiaan sitä lapsilukua ei aina voi itse valita.

No, kaikki on nyt hyvin, yllätysvauva on tulossa ja tähän saakka tämä raskaus on sujunut ihan ok. Tietenkin on pelottanut ja huolettanut, mutta eiköhän tästä ala jo nauttimaan. Vielä kun se doppler saapuis, niin vois tarkistella tilannetta :)

Eemeli rvk 13+6

Vierailija
38/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt tämä vuodatus, mutta jotenkin vaan nyt muistui mieleen sen jutut..

Vierailija
39/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marie80: Meillä oli tytöllä 6 viikon iässä virtsatieinfektio. Sairaalahoitoa pari päivää, viikon tai kahden antibiootit ja estolääkitys 2kk, kunnes röntgenillä varmistettiin, ettei tuota takaisinvirtausta ole. Vielä on tulossa jälkitarkastus sitten 2 v iässä. Säikäytti tosi pahasti silloin. Nimittäin päällepäin näkyvät oireet oli tuossa tulehduksessa todella pienet. Pystyin sanomaan, ettei vauva ole ihan kunnossa, mutten ikinä olisi uskonut olevan niin sairas kuin verikokeet ym. sitten osoitti. Ja ne antibiootit laittoi sitten mahan ihan sekaisin. Minulla jo tuo lyhyt aika estolääkitystä sai stressin nousemaan. Se muistaminen siinä oli kaikista pahinta.

(.) Ei mitään uutta

Vierailija
40/42 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tänään np-ultrassa ja kaikki hyvin : ) Turvotus oli 1,3. Rakenteet oli kunnossa ja kovasti pikkuinen siellä liikkui. Niskaturvotus piti katsoa vatsan päältä,kun makoili väärinpäin.

Kyllä jännitti niin, etten meinannut yöllä unta saada ja yö tuntui tosi pitkältä.

Laskettu aika meni eteenpäin ja on nyt 18.4.2007. Vauva oli muuten 5,6 cm pitkä.

Maanantaina sitten sinne hammaslääkäriin kipeän hampaan vuoksi.

Hauskaa loppuviikkoa : )

T:Magdalena 12+1