Mies kimpaantui, koska tahdon lasten kanssa ravintolaan
Minä tahtoisin lasten kanssa vähän parempaan ravintolaan, mies ei rahanmenon vuoksi. Hän tahtoisi mieluummin minun kanssani ravintolaan ja lasten kanssa vaikka johonkin hampurilaispaikkaan tai nuotiolle paistamaan makkaraa ja tikkupullaa.
Lopuksi hän poltti kääminsä ja haukkui minut kireäksi viulunkieleksi, jonka täytyy tehdä lasten kasvatuksestakin sivistävä suoritus.
Nyt on sitten mykkäkoulua pidetty vuorokausi. Omat tunteeni ovat jo lientyneet, mies vaikuttaa vielä melko äkeältä.
Antaisitteko itse periksi? Minusta lapset on hyvä totuttaa ravintolakulttuuriin jo lapsina, ettei sitten aikuisena tule yllätyksiä. Miehen mielestä lapsille on ihan sama, viedäänkö heidät ABC:lle vai raflaan, koska oleellista on tunnelma eikä se, että maksaa annoksista ylihintoja.
Kumman vaunuun hyppäätte, mun vai miehen?
Lapset ovat neljä ja kuusi. Meillä ei ole varsinaisesti rahasta tiukkaa, mutta ei sitä nyt tuhlattavaksikaan ole.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 21:54"]
Lapsiperheet pysyköön rossoissa ja mäkkäreissä. Kiljukaa ja juoksennelkaa siellä.
[/quote]
Tämä. Lapset kuuluvat elämään, mutta lapset eivät kuulu kaikkien elämään. Kauniita pöytätapoja voi opetella kotonakin. Sitten kun lapset ovat riittävän vanhoja ja osaavat hallita käytöksensä, voi siirtyä ravintolaan.
Ja muitako vaihtoehtoja ei ole kuin
a) ravintola (hyvätasoinen)
b) mäkkäri?
Rahaa ei tarvitse tuhlata juuri mäkkäriä enempää, vaikka sopeuttaisitte lapsia ravintolakulttuuriin jossain etnisessä ravintolassa tai S-ryhmän ketjuravintolassa. Ei ne kuitenkaan paljoa syö.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:00"]Rahaa ei tarvitse tuhlata juuri mäkkäriä enempää, vaikka sopeuttaisitte lapsia ravintolakulttuuriin jossain etnisessä ravintolassa tai S-ryhmän ketjuravintolassa. [/quote]
Mutta miksi lapsia pitäisi sopeuttaa ravintolakulttuuriin? Tilaamisen oppii, kun käy kerran raflassa aikuisiällä.
Kuulostaa kaupunkilaiskulttuurilta, jossa lapset on opetettava turhaan kuluttamiseen jo mahdollisimman nuorina.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 18:37"]Minä tahtoisin lasten kanssa vähän parempaan ravintolaan, mies ei rahanmenon vuoksi. Hän tahtoisi mieluummin minun kanssani ravintolaan ja lasten kanssa vaikka johonkin hampurilaispaikkaan tai nuotiolle paistamaan makkaraa ja tikkupullaa.
Lopuksi hän poltti kääminsä ja haukkui minut kireäksi viulunkieleksi, jonka täytyy tehdä lasten kasvatuksestakin sivistävä suoritus.
Nyt on sitten mykkäkoulua pidetty vuorokausi. Omat tunteeni ovat jo lientyneet, mies vaikuttaa vielä melko äkeältä.
Antaisitteko itse periksi? Minusta lapset on hyvä totuttaa ravintolakulttuuriin jo lapsina, ettei sitten aikuisena tule yllätyksiä. Miehen mielestä lapsille on ihan sama, viedäänkö heidät ABC:lle vai raflaan, koska oleellista on tunnelma eikä se, että maksaa annoksista ylihintoja.
Kumman vaunuun hyppäätte, mun vai miehen?
Lapset ovat neljä ja kuusi. Meillä ei ole varsinaisesti rahasta tiukkaa, mutta ei sitä nyt tuhlattavaksikaan ole.
[/quote]
Kukahan se teistä on oikeasti se kireä viulunkieli? Ihan oikein se miehesi.
Lasten annokset ovat parantuneet. Se nakit ja ranskalaiset vaihtoehto on yhä, mutta sitten on kyllä vaikkapa kalaa tai kanaa sekä esim. uunijuureksia ja potut saa niihinkin valita. Joissakin paikoissa on sama puoleen hintaan.
Pitikö jankuttaa siitä noin kauaa?! Kyllä minäkin polttaisin päreeni, jos mulle jankutettais ja jankutettaid sen jälkeen kun olen sanonut mielipiteeni. Menisit lasten kaa keskenään jos on noin helkutin tärkeetä.
Toivottavasti pääset lasten kanssa ravintolaan tavalla tai toisella enempiä päreitä polttamatta.
En ymmärrä miehen mökötystä, mutta mielestäni miehen idea on lasten kannalta paljon kivempi, varmasti lapset paljon mieluummin istuu nuotiolla grillaamassa kun pönöttää nätisti paikoillaan jossain hienossa ravintolassa. Siinä olen kuitenkin sun kanssa samaa mieltä, että lapset on myös hyvä opettaa ravintolakäyttäytymiseen jo suht pienestä pitäen.
Älkää ihmeessä totuttako lapsianne mäkkäreihin ja muihin sellaisiin!
Totuttakaa kunnolliseen ravintolaruokaan ja erilaisiin makuihin (haistatan p*skat niille puheille että lapsille ei muka sovi mausteinen ruoka, siihenkin tottuvat).
Tuollaisella halpa-nopea-massa kasvatuksella tuotetaan juuri niitä
perus-suomalaisia juntteja, joita tämä maa on pullollaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:12"]Tuollaisella halpa-nopea-massa kasvatuksella tuotetaan juuri niitä perus-suomalaisia juntteja, joita tämä maa on pullollaan.[/quote]
Onko ravintolassa käymisessä sitten muka jotain hienoa? Eikö se ole junttiutta puhtaimmillaan, itsekeskeistä kulutuskulttuuria, jonka ainoa päämäärä on hienostella, tuhlata rahaa ja saada nautinto, jonka useimmat miehet saavat nälkäisenä kylmästä HK:n sinisestä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:00"]Rahaa ei tarvitse tuhlata juuri mäkkäriä enempää, vaikka sopeuttaisitte lapsia ravintolakulttuuriin jossain etnisessä ravintolassa tai S-ryhmän ketjuravintolassa. [/quote]
Mutta miksi lapsia pitäisi sopeuttaa ravintolakulttuuriin? Tilaamisen oppii, kun käy kerran raflassa aikuisiällä.
Kuulostaa kaupunkilaiskulttuurilta, jossa lapset on opetettava turhaan kuluttamiseen jo mahdollisimman nuorina.
[/quote]
Komppaan tätä, vaikka olen itse pesunkestävä helsinkiläinen. ehkä teini- iässä mummon synttäreille tmv vois viedä lapset fine-dining mestaan. Ihan Rossot kelpaa täällä kaupungissakin pienille.
Ihanalta kuulostaa nuo tikkupullat ja kalastamiset ja nuotiolla istumiset! En tosin tiedä, mitä on tikkupulla? Anteeksi kaupunkilaisuuteni:).
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:22"]En tosin tiedä, mitä on tikkupulla? Anteeksi kaupunkilaisuuteni:).[/quote]
Pullataikinaa kiedotaan nauhana makkaratikun ympärille ja sitten se paistetaan/käristetään nuotion loimussa.
http://www.valio.fi/mediafiles/df0639d9-c2f5-4042-aa97-b5d6a4da5174/1920x0
Ei kai siellä ravintolassa nyt käyttäydytä ihan eri tavalla kuin kotona? Jos kotona osaa olla nätisti ruokapöydässä, niin osaa sitä ravintolassakin olla. Tulee heti epämiellyttävä mielikuva ravintolasta, jossa naapuripöydässä opetetaan lapsia käyttäytymään.
Ravintolaan kuuluu mennä nauttimaan hyvästä ruuasta hyvässä seurassa, ja AP:n tapauksessa menisin kyllä kahdestaan miehen kanssa. Ja jos välttämättä haluaa lasten kanssa mennä, niin ilman isää, joka ei siitä nauttisi.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 22:34"]Ei kai siellä ravintolassa nyt käyttäydytä ihan eri tavalla kuin kotona? Jos kotona osaa olla nätisti ruokapöydässä, niin osaa sitä ravintolassakin olla. Tulee heti epämiellyttävä mielikuva ravintolasta, jossa naapuripöydässä opetetaan lapsia käyttäytymään.
Ravintolaan kuuluu mennä nauttimaan hyvästä ruuasta hyvässä seurassa, ja AP:n tapauksessa menisin kyllä kahdestaan miehen kanssa. Ja jos välttämättä haluaa lasten kanssa mennä, niin ilman isää, joka ei siitä nauttisi.
[/quote]Samaa mieltä. Tee kotona kynttiläillallinen ja lapset harjoittelevat siinä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 21:41"]Itse käsitin asian niin että ap mieluusti veisi lapset ravintolaan, jossa asiaan kuuluu ruoan odottaminen jotta lapset oppivat että maailmassa on muitakin paikkoja kuin se mäkkäri.[/quote]
Ajattelitko, että lapset eivät voi oppia sitä vaikka 18-vuotiaina?
Minä kävin tilausravintolassa ensimmäisen kerran yli 20-vuotiaana, maalta kun olen. Nykyisin kestitän työkseni firmojen vieraita. En oikein usko, että olisin tämän kummempi kestitsijä, vaikka olisin päässyt lapsena ravintolaan.
Sitä paitsi ravintolatkin ovat turhanpäiväistä kulutuskulttuuria.