Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuva väsymys, heikottaa, lihasheikkoutta, ahistaa...

Vierailija
02.09.2015 |

En ymmärrä mitä tämä on, vaivana on jatkuva väsymys, mutta uni ei tule ja uni on pätkittäistä, lihaksia särkee, ahdistaa, jatkuvasti pahalla tuulella, kauhea nälkä.. Epäilisin olevani raskaana, ellei testi näyttäisi negaa. Kuukautisetkin loistavat poissaolollaan, vaikka synnytyksestä on jo 10kk (imetän yhä..).

Rupesin epäilemään kilpirauhasongelmia kun kaulaa särkee alhaalta ja välillä ahdistaa henkeä.

Onko muilla kokemusta tämmösestä? Pää leviää tähän väsymykseen x_x

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaiskohan Nicke Lignell auttaa?

Vierailija
2/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putsaa ruokavalio jos et jo ole sitä tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin, jos epäilet sairautta. Syitä voi olla monia.

Vierailija
4/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhastulehdus. Kipin kapin lääkäriin!

Vierailija
5/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli samanlaista viime talvena. Lääkärissä otettiin kaikki mahdolliset kokeet ja testit, eikä mitään löytynyt. Joten todettiin luulosairaaksi, jopa masentuneeksi (kyllä se voimattomuus masensikin) ja käskettiin kotiin. Kyllä se siitä.. Ystävät epäilivät autoimmuunisairautta tai insuliiniresistenssiä. Lääkäri nauroi näille maallikkojen epäillyille. Sairautta ei ole, jos he eivät sitä löydä. Jätin viljat ja maitotuotteet ja se muutti kaiken.

Vierailija
6/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia?

Vierailija
7/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mykoplasma?

Vierailija
8/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ebola?

Vierailija
9/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei olisi noin pientä vauvaa, ehdottaisin ylikuntoa yhdeksi vaihtoehdoksi mutta tuskin olet liikaa urheilemaan ehtinyt.

Vierailija
10/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla juuri noi oireet ja diagnoosi synnytyksen jälkeinen masennus. Kaikki tutkittiin ja mitään fyysistä vikaa ei löytynyt. Mulla oli vauva silloin 8 kk. Ei ole kuulemma mahdotonta, että tulee noinkin pitkän ajan jälkeen synnytyksestä. Söin puoli vuotta Cipramilia ja oireet helpottivat.

Käy ihmeessä lääkärissä, kilpirauhanen tulee mullekin mieleen. Toivottavasti oireet helpottavat, haleja ja jaksamista vauvan kanssa!

Vierailija
11/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 lisää: Estradiolin puute! Tosi yleistä synnytyksen jälkeen, toisilla pitkäänkin. Korjaantuu estradiolilääkkeillä, imetyksestä tosin en ole varma, käykö niiden kanssa. Sun pitäis päästä gynelle, joka laittaa lähetteen yksinkertaiseen verikokeeseen, jossa mitataan estrogeenin määrä. Harkitse, jos mitään muuta ei löydy!

Vierailija
12/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta

Vierailija
13/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla oireilla, kaikkien testien jälkeen, lääkäri diagnosoi sterssin. Käski lepäillä ja ottaa rennosti.

Vierailija
14/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigulin puute.

Vierailija
15/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaoli joskus just tollasta. Menin tkhon ja lääkäritäti kertoi että olen masuntunut. No, kirjoitti pillerireseptin, otatti pari labraa ja lähetti kotiin.

muutama tunnin päästä tuli soitto perään, että revi se resepti ja tule tiputukseen, hemoglobiib oli 75. Syy anemiallejäi selvittämättä mutta vointi (jaunet) parani kun hb nousi.

Vierailija
16/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kuin olisit vetänyt jonkun Fitfarmin tai vastaavan nettidieetin. Niiden jälkeen monelle on tullut kilpirauhasvaivoja.

Vierailija
17/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Olen juuri vaihtanut ruokavalion FODMAP:in mukaiseksi, koska vaivana ollut pahat vatsavaivat. Olen miettinyt, että voisikohan tämä johtua liian vähäisestä energiansaannistakin.. Kilpirauhasen liikatoimintaa minulla oli joku aika sitten, mutta palautui viitearvoihin.

Vierailija
18/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Niin ja stressiä on ja tiedostan tämän. Ollut myös synnytyksenjälkeinenmasennus, joka on hoidossa. Meinaanolla niin, että kun kokoajan väsyttää niin siitä mieli happanee...

Vierailija
19/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 20:38"]

ap: Olen juuri vaihtanut ruokavalion FODMAP:in mukaiseksi, koska vaivana ollut pahat vatsavaivat. Olen miettinyt, että voisikohan tämä johtua liian vähäisestä energiansaannistakin.. Kilpirauhasen liikatoimintaa minulla oli joku aika sitten, mutta palautui viitearvoihin.

[/quote]

Ei kilpirauhasen liikatoiminta palaudu itsestään vaan vaatii yli vuoden lääkityksen! Miten sua tutkittiin? Kilpirauhastulehdukseen voi liittyä liikatoimintaa, joka tosin paranee kun tulehduskin paranee. Molemmat ollut. Sanoisin että tutkituta kilpparisi kunnolla, eikä prkkä tsh ja t4v vaan vasta-aineet myös

Vierailija
20/24 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on vatsavaivojakin niin miten olisi keliakia? Oireet ovat usein hyvinkin epätyypillisiä ja kokonaisvaltaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi