SUIHKUBRÖBLEM
Minulla on pieni kylppäri (mutta iso asunto kuitenkin onneksi ;) jonka nurkkaan täytyy änkeä 40-senttinen pyykinpesukone suihkun viereen. Ajattelin ensin, että ostan vain pidemmän suihkuverhon, mutta sitten luin tämän:Suihkuverho
Väärän kokoinen suihkuverho on yleinen kylppärimoka. Lehti kertoo, että varsinkin liian pitkä, lattiaan asto ulottuva suihkuverho voi homehtua reunoista ennen aikojaan. Ratkaisu on helppo, leikkaa verho sopivan kokoiseksi.
Eli en tosiaankaan halua homeista verhoa eli en osta uutta ihan heti. Mutta mitäs kun pesukoneen alaosa kastuu väkisinkin suihkutellessa?
En aio tehdä mitään rumia viritelmiä joka ikisen suihkun yhteydessä vaan tarvitsen järkevän ratkaisun.
Kommentit (18)
Ei hyvä. Kerran sain aivan älyttömän iston sähköiskun kun pyykinpesukoneeseen johti vesi. Etsi parempi paikka pesukoneelle, ei sen ole pakko olla kylppärissä kun ne ei ehyenä vuoda eikä tippase.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:17"]Ei hyvä. Kerran sain aivan älyttömän iston sähköiskun kun pyykinpesukoneeseen johti vesi. Etsi parempi paikka pesukoneelle, ei sen ole pakko olla kylppärissä kun ne ei ehyenä vuoda eikä tippase.
[/quote]
No kyllä sen nyt vaan on pakko olla kylppärissä.
Olisiko lasiseinän laitattaminen hirveän kallista? Tarvitseekp siihen jotain lupia?
Minä tein niin päin, että peitin pesukoneen suihkuverholla. Kun pesin pyykkiä, niin verho pois ja pistoke seinään. Harvemmin sitä käy suihkussa samaan aikaan kun pesukone pyörii. Eikä se ole pienessä kylppärissä varmaan suositeltavaakaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:22"]Olisiko lasiseinän laitattaminen hirveän kallista? Tarvitseekp siihen jotain lupia?
[/quote]
Taloyhtiöltä siis
Eikö tuohon auta että pesee suihkuverhon riittävän usein?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:22"]Minä tein niin päin, että peitin pesukoneen suihkuverholla. Kun pesin pyykkiä, niin verho pois ja pistoke seinään. Harvemmin sitä käy suihkussa samaan aikaan kun pesukone pyörii. Eikä se ole pienessä kylppärissä varmaan suositeltavaakaan.
[/quote]
En jaksa tuollaista säätöä vuosikausia. Kyllä minä ensin peitin koneen mutta sitten totesin että ei vittu.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:23"]Eikö tuohon auta että pesee suihkuverhon riittävän usein?
[/quote]
Miten se muka auttaa, kun verho jää märkänä märkään lattiaan kiinni? Miten se pesu edes liittyy?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:17"]Ei hyvä. Kerran sain aivan älyttömän iston sähköiskun kun pyykinpesukoneeseen johti vesi. Etsi parempi paikka pesukoneelle, ei sen ole pakko olla kylppärissä kun ne ei ehyenä vuoda eikä tippase.
[/quote]
Ooh millainen oli tämä älytön Isto? <3
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:27"]Helou!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:23"]Eikö tuohon auta että pesee suihkuverhon riittävän usein? [/quote] Miten se muka auttaa, kun verho jää märkänä märkään lattiaan kiinni? Miten se pesu edes liittyy?
[/quote]meillä oli samantapainen tilanne ja kyllä se vaan pysyi siistinä kun sen usein heitti sinne koneeseen ja kuivatti kunnolla. Tuskin ap monta kertaa päivässä suihkuttelee.
Niin, tuskin on iso ongelma silloin tällöin pestä se suihkuverho tai ostaa jopa ihan uusi, jos siihen alkaa hometta pukkaamaan. Eihän sellainen rätti hunajaa maksa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 15:17"]
Ei hyvä. Kerran sain aivan älyttömän ison sähköiskun kun pyykinpesukoneeseen johti vesi.
[/quote]
Kuinka tyhmä pitää olla, että käy koneen vieressä suihkussa kun kone on päällä x__X. Olen aina ajatellut että ne varoitukset "älä käytä sähkölaitteita suihkun aikana" on ihan turhia kun eihän kukaan NIIN tyhmä olisi että altistaisi sähkölaitteet vedelle, mutta OMG, ilmeisesti jotkut vaan on käsittämättön tyhmiä!
Niin ja kuten arvata saattaa niin pesukoneelle on yksi ainoa paikka kylppärissä.