Vauvan vyöhyketerapia - kokemuksia!
Pian viisiviikkoinen vauva kärsii pahoista ilmavaivoista ja kakkaa ängätään itkien. Parikymmentä minuuttia syötön jälkeen alkaa vatsa kramppaamaan ja pieni kiljuu kivusta. Täysimetyksellä mennään, ruokavaliosta karsittu muutama päivä sitten muna, maitotuotteet ja viljat. Cuplaton käytössä, mutta ei auta. :( Neuvolastakin suosittelivat vyöhyketerapiaa. Onko joku kokeillut ja millä tuloksilla?
Kommentit (20)
Ehdottomasti suosittelen. Kaikista paras helpotus vatsavaivoihin oli meillä vyöhyketerapia. Esikoinen kävi 2 kertaa ja molemmilla kerroilla näytettiin myös meille miten jatketaan kotona vyöhyketerapian antamista.
Helsingin torpparinmäessä käytiin me Sirkka Leenalla, jos Helsingissä asut niin ehdottomasti sinne. Edullista, joustavaa ja ammattitaitoista.
Meillä muuten Cuplaton pahensi oireita. Kupla stop auttoi. Kupla stopissa on eri vaikuttava aine. Ja lisäksi kannattaa antaa maitohappobakteereita. Kunnon röyhtäytykset on tottakai tärkeitä ja meillä auttoi tärinät ja hytkyttelyt muutenkin.
Röyhtäytän aina syötön jälkeen, ja nyt olen aloittanut myös kesken syötön röyhtäytyksen. Syötän myös mahdollisimman pystyasennossa, paitsi yöllä makuullaan. Maitohappobakteeria, eli rela colic dropseja en ole uskaltanut antaa, koska sisältää monia öljyjä ja vauva rupesi huutamaan öljypohjaisia D-vitamiinitippoja ainakin enemmän.
Kamalaa katsoa vierestä toisen kipua, päiväunetkin on aivan katkonaisia kun vauva aina herää itkemään mahaansa. :( ja pierujumpat/jalkojen pumppaus on kokeiltu myös, joskus auttaa mutta useimmiten ei mitään vaikutusta...
Vyöhyketerapia auttoi meilläkin loistavasti. Heti ekan yön hoidon jälkeen nukkui sikeästi lukuunottamatta muutamaa syöttötaukoa (ennen hoitoa huutanut parhaimmillaan koko yön kipuja). Käytiin 4 tai 5 kertaa kaikkiaan.
Tokan kerran jälkeen kun oli pidempi tauko (johtuen omista aikatauluistamme) alkoivat yöt mennä taas levottomammaksi. Rauhoittui kun palattiin hoitoihin. Eli kyse ei ollut siitä että vaivat olisivat itsekseen olleet juuri menossa pois samaan aikaan kun olimme hoidoissa, niinkuin jotkut aina jaksavat väittää. ;)
Vyöhyketerapia auttoi myös meillä. Ja mahdollisten allergeenien lisäksi minun ruokavaliosta karsittiin vahvat mausteet, sipulit ja kahvi kokonaan imetyksen ajaksi pois. Myöhemmin allergiatesteissä paljastui kananmuna-allergia.
6. Jatkaa...
Ja me siis käytiin hoidoissa vaan kaksi kertaa, saatiin niin hyvät kotiohjeet että saimme itse hoidettua sen jälkeen joten kalliiksi ei tullut. Plussaa myös lääkkeettömyydestä.
4. oli siis ap! Saimme peruutusajan huomiselle vyöhyketerapiaan. Korkein odotuksin mennään, lääkäriä kai tässä seuraavaksi katsella jos ei näytä helpottavan.
Ap
Vyöhyketerapiakinhan on näitä "energiahoitoja", jotka Raamatun varoitusten perusteella kannattaa jättää totaalisesti väliin. Ei tule sitten pienellekään mitään vääriä sidoksia jo siinä iässä, kun ei itse pysty päättämään - eikä toivottavasti myöhemminkään.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:37"]Vyöhyketerapiakinhan on näitä "energiahoitoja", jotka Raamatun varoitusten perusteella kannattaa jättää totaalisesti väliin. Ei tule sitten pienellekään mitään vääriä sidoksia jo siinä iässä, kun ei itse pysty päättämään - eikä toivottavasti myöhemminkään.
http://www.kotipetripaavola.com/energiahoitomuodot.html
[/quote]
Jaha. No ehkä lapsi saa tämän kokeilun kasteessaan sitten anteeksi. ;)
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:37"]
Vyöhyketerapiakinhan on näitä "energiahoitoja", jotka Raamatun varoitusten perusteella kannattaa jättää totaalisesti väliin. Ei tule sitten pienellekään mitään vääriä sidoksia jo siinä iässä, kun ei itse pysty päättämään - eikä toivottavasti myöhemminkään.
http://www.kotipetripaavola.com/energiahoitomuodot.html
[/quote]
Vyöhyketerapia ei ole mitään energiahoitoa, vaan enemmänkin akupainannan kaltaista.
Mulla auttoi 1 ja 3 lapselle todella hyvin. keskimmäinen, koliikkivauva ei saanut siitä mitään apua. Mutta suosittelen kokeilemaan :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:19"]
Röyhtäytän aina syötön jälkeen, ja nyt olen aloittanut myös kesken syötön röyhtäytyksen. Syötän myös mahdollisimman pystyasennossa, paitsi yöllä makuullaan. Maitohappobakteeria, eli rela colic dropseja en ole uskaltanut antaa, koska sisältää monia öljyjä ja vauva rupesi huutamaan öljypohjaisia D-vitamiinitippoja ainakin enemmän. Kamalaa katsoa vierestä toisen kipua, päiväunetkin on aivan katkonaisia kun vauva aina herää itkemään mahaansa. :( ja pierujumpat/jalkojen pumppaus on kokeiltu myös, joskus auttaa mutta useimmiten ei mitään vaikutusta...
[/quote]
Kokeile kuitenkin niitä maitohappobakteereja. En ole kuullut niiden kenellekään auttavan vatsavaivoja. D vitamiini taas yleensä aiheuttaa vatsavaivoja lähes kaikilla vauvoilla kun se aloitetaan. Siihenkin pitää totutella. Ja tosiaan kokeile sitä Kupla Stoppia tai Disflatyliä.
Ton vyöhyketerapian pointtina on myös yleensä se, että jatkatte sitten sitä jumppaa ja vyöhyketerapian antoa kotonakin. Meillä esimerkiksi suositeltiin antamaan vauvalle vyöhyketerapiaa kotona 30min päivittäin ja niin annoinkin ja jumppailin vauvaa paljon. Tokan kanssa aloitin jo synnärillä ja tokalla ei koskaan ollut vatsavaivoja. Ekalla oli todella rajut, mutta vyöhyketerapia auttoi. Vauva oli ihan kun toinen sen jälkeen ja kun itse jatkoi vielä tuon vyöhyketerapeutin näyttämiä juttuja niin se pitkitti vatsakipujen ilmestymistä taas.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 17:30"]
Mulla auttoi 1 ja 3 lapselle todella hyvin. keskimmäinen, koliikkivauva ei saanut siitä mitään apua. Mutta suosittelen kokeilemaan :)
[/quote]
Kävitkö samalla vyöhyketerapeutilla keskimmäisenkin kanssa?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:19"]Röyhtäytän aina syötön jälkeen, ja nyt olen aloittanut myös kesken syötön röyhtäytyksen. Syötän myös mahdollisimman pystyasennossa, paitsi yöllä makuullaan. Maitohappobakteeria, eli rela colic dropseja en ole uskaltanut antaa, koska sisältää monia öljyjä ja vauva rupesi huutamaan öljypohjaisia D-vitamiinitippoja ainakin enemmän.
Kamalaa katsoa vierestä toisen kipua, päiväunetkin on aivan katkonaisia kun vauva aina herää itkemään mahaansa. :( ja pierujumpat/jalkojen pumppaus on kokeiltu myös, joskus auttaa mutta useimmiten ei mitään vaikutusta...
[/quote]
Osta jauhemaista maitohappobakteeria, probiootteja, sitä voi liottaa omaan maitoon eikä käy masun päälle. Meillä tuo esikoinen huus mahaansa ekat kaksi kuukautta tosin niistä ja vyöhyketerapiasta ja disflatylistä (vähän eri kuin cuplaton, testaa sekin!) huolimatta. Kehittyvä suolisto huudattaa toisia, helpottaa kun kasvavat. Voimia!
Näitä uskomushoitoja ei pitäisi kohdistaa lapsiin ja eläimiin. Aikuiset tehköön itselleen mitä huvittaa, mutta näitä hömppähoitoja pitäisi ehdottomasti rajoittaa. Käsittämätöntä, että neuvolassakin suositellaan, kas kun ei homeopatiaa.
Toki muutakin saa ehdottaa avuksi ilmavaivoihin. Syynä saattaa olla se, että vauva tuntuu syövän niin vauhdilla... Miten sitä voisi estää? Olen jo miettinyt lypsäisikö maitoa ja juottaisi pullosta... Auttaisiko sekään.
Lasteni ilmavaivoihin auttoivat gefilus- d-vitamiini tipat. Gefilus kapselit toimivat itselläni raskaus aikaan ja muutenkin. Olen käyttänyt kaikki kolme lastani vyöhyketerapiassa ja kokenut käynnit hyödyllisiksi. Tosin nuorimmainen kävi vain kerran,isommat kolme kertaa.
Up