Meediot ja okkultismi?
Tollasta kyselen. Mitäs ootte asiasta mieltä. Tossa on se väite. http://www.kotipetripaavola.com/meediothenkimaailma.html
Kommentit (39)
Ei kannata sekaantua meedio juttuihin.
TouhuPete taas ahkerasti kommentoi omaa aloitustaan.
Ihan täyttä höpöä nuo henkimaailman asiat. Heikkomielisten rahastusta, joilla on jo muutenkin geneeettisesti pää sekaisin. Jos mä rupean näkemään mörköjä ja enkeleitä, niin en suinkaan mene papin puheille, vaan ihan lääkärille. Hankkikaa itsellenne lääkkeet, jos alatte näkemään jotain sellaista, mitä ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Luin linkin tekstin kokonaan. Mielestäni se oli asiallinen ja ilman kiihkohörhöilyä esitetty muistutus kristitylle nykypäivän eksytyksistä sekä eksyneelle tietoa omasta tilasta.
Just samaa koin.
Minä mielelläni ottaisin yhteyttä kuolleiden henkiin tai muihin henkiin, olisipa ainakin todistetta että jotain "tuonpuoleista" on olemassa. Mutta näin kun en ole mitään sellaista kokenut, niin en pysty uskomaan että moisia onkaan.
Niin, kaikki mielikuvitusolentoihin uskominen on vähän arveluttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei oo mielikuvitusolento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei oo mielikuvitusolento.
Sehän se on suurin kaikista.
Vierailija kirjoitti:
Minä mielelläni ottaisin yhteyttä kuolleiden henkiin tai muihin henkiin, olisipa ainakin todistetta että jotain "tuonpuoleista" on olemassa. Mutta näin kun en ole mitään sellaista kokenut, niin en pysty uskomaan että moisia onkaan.
Ihan hyvä, että olet pysynyt erossa. Ne eivät ole hyviä henkiä, jos sellaisiin saat yhteyden ja osaavat kyllä naamioitua vaikka edesmenneeksi isoäidiksesi, mikä ei todellakaan tarkoita, että se oikeasti olisi hänen henkensä.
Raamattu kehottaa pysymään irti henkimaailmasta. Meidät on tarkoitettu elinaikanamme elämään tätä todellisuutta jossa olemme ja tyytymään siihen, mitä Jumala haluaa meille näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Tollasta kyselen. Mitäs ootte asiasta mieltä. Tossa on se väite. http://www.kotipetripaavola.com/meediothenkimaailma.html
Meediot harhautaa epätoivoisia ja surun keskellä olevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Selkeetä okkultismia. Ei kannata olla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
02.09.2015 klo 13:56
Ihan asiaahan tuo on. Ei kannata leikkiä pimeyden henkien kanssa, voi vaikuttaa viattomalta, mutta huonosti siinä käy ennemmin tai myöhemmin. Monestihan nämä kaikki new-age jutut tulevat aluksi olevinaan niin viattomina ja mielenkiintoisen oloisina, eikä niistä tajua mistä on oikeasti kyse.Ei siellä mitään pimeyden henkiä ole.
Luulo ei ole tiedon väärti.
En ole tuo jota lainasit mutta kommentti voisi olla minun kirjoittamani. Enkä luule vaan tiedän. Been there, done that, valitettavasti.
Tuolla Suomi24:ssä mielenkiintoisia näkökulmia meedioiden uskottavuudesta. Siellä myös ihmetellään miksi Jutta G joutuu ravaamaan meedioilla vaikka rahaa ja julkisuutta on tullut niin sekään ei ole ilmeisesti mielenrauhaa hänelle tuonut.
"Hyvä huomio, Jutta Gustafsberg tosiaan on saanut rahaa ja julkisuutta, mutta joutuu silti juoksemaan meedion juttusilla. Taitaa päinvastoin tuo meediolla käyminen vaikuttaa negatiivisesti siihen mielenrauhaan."
näissä meedioissa (jotka siis oikeasti ovat yhteydessä vainajiin) on joko tietäjähenki, tai joku muu paha henki, ottaa vallan heissä, ja puhuu heidän kauttaan. Tällaisia ihmisiä on paljon Raamatussa. Esim. Jeesus meni synagoogaan, siell oli mies jossa oli paha henki, se huusi: Voi, mitä sinä meistä tahdot, Jeesus Nasaretilainen, Oletko tullut tuhoamaan meidät? minä tiedän kuka sinä olet, Jumalan pyhä! mutta Jeesus ajoi pahan hengen ulos miehestä.
Tästä näemme että tietäjähenki (paha langennut henki, kenties langennut enkeli) kertoo totuuksia ja asioita niiden riivaamille ihmisille, joita he eivät muuten inhimillisesti voisi tietää, kuten tälle miehelle kuka Jeesus oli (tässä vaiheessa ei vielä ihmiset tienneet että Jeesus oli Jumalan Poika).
MOnissa kohtaa kerrotaan että Jeesus ei antanut pahojen henkien puhua (siis ihmiset joita ne käytti tai joissa asuivat/ottivat vallan) koska ne tiesivät kuka Jeesus oli.
Olen katsellut tv:stä meedio-ohjelmia, ja mieletäni monet ihmiset ovat saaneet rauhan asialle, joka on vaivannut heitä. Eli meedioissa on hyvääkin.
Toisaalta olen kuullut ihmisten sekoavan kun joku helluntailainen ajaa heistä pahoja henkiä pois. Eli on noissa joitain sairastakin.
Mutta jokainen elää uskonsa kanssa ja antakaa muidenkin elää.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsellut tv:stä meedio-ohjelmia, ja mieletäni monet ihmiset ovat saaneet rauhan asialle, joka on vaivannut heitä. Eli meedioissa on hyvääkin.
Toisaalta olen kuullut ihmisten sekoavan kun joku helluntailainen ajaa heistä pahoja henkiä pois. Eli on noissa joitain sairastakin.
Mutta jokainen elää uskonsa kanssa ja antakaa muidenkin elää.
Tuota rauhaa voi verrata pettävään puolisoon. Niin kauan kuin hän on sinulle hyvä etkä tiedä petoksesta, voit olla tyytyväinen ja rauhassa. Mutta kaikki on silmänlumetta. Joku tyytyy siihen, joku ei.
Raamattu on tosi mielenkiintoinen kirja