Posti alkaa jakaa kirjepostia öisin
Juuri tuli postin prosyyri, jossa kertovat (Helsingin) jakelun muuttuvan ja jatkossa osa kirjepostista tulee yön lehtijakelun mukana. Mitä hvettiä? Asun kerrostalossa ja olen herkkäuninen ja meillä on pieni lapsi, siksi meille ei tule lehteä eikä juuri muutakaan postia (E-laskut), joiden vuoksi oven luukku kolahtelisi. Silti aina joku täysin älytön nimellä tuleva mainosposti tulee ties mistä Hobby halleista tms joille on myyty osoitetiedot väestörekkarista. Eli jatkossa nuo turhat postit tulevat keskellä yötä, pahimmassa tapauksessa herättäen sekä minut että lapseni.
Onko ainoa vaihtoehto nyt sitten muuttaa omakotitaloon jossa on postilaatikko? En voi uskoa todeksi tällaista yöter-roria. Kiitos Posti!
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kiva niille ja heidän naapureille, joiden koira haukkuu kun postiluukku kolahtaa.
Aikanaan kun asuin kerrostalossa (ylimmässä kerroksessa), koiria ahdisti ihan älyttömästi se postin tulo eli kokivat sen jotenkin uhkaavana. Ja olivat kuulemma aina postimiehen tullessa aloittaneet joikaamaan sitä jo silloin kun alimman kerroksen luukut kolisivat. 🤦♀️
Onneksi ketään naapuria ei häirinnyt, kun kävin pyytelemässä anteeksi tuota.
Vielä kun tuli paperiset laskut Telialta yms, ne tulivat öisin. Samoin esim. verolippu, äänestyslupa yms.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun tulee mainos niin perut sen
Ei mulle kyllä tuu mitään katalogeja kyllä
Höpöhöpö muka myyvät osoitteet, ei mulle ainakaan tule nimellä mitään mainospostia.
Toisekseen,länttää AP lappu luukulle, ei mainoksia, ei ilmaisjakelua!
Eikö olisi järkevämpää hommata postilaatikot kerrostalon alakertaan?
Alkaisivat nyt ihan ensin jakaa ne ajoissa.
Pointtina tässähän on se että aamulehdenjakajat ovat huonommalla tessillä töissä. Posti säästää siis palkkakustannuksista. Mitäpä ei valtion firma tekisi jotta säästää muutaman euron.
Oletko ihan syntyjäsi tyhmä vai jouduitko ottamaan tunteja?