Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa syödä samaa ruokaa joka päivä

Vierailija
21.03.2022 |

Mieheni haluaa syödä joka päivä ainoastaan salaattia, joka koostuu tomaatista, kurkusta, lehtisalaatista ja sipulista. Joskus mukana on oliiveja ja persiljaa. Salaatin hän maustaa tilkalla oliiviöljyä sekä runsaalla määrällä sitruunamehua.

Tällainen salaatti on toki hyvää, mutta mies siis haluaa sen olevan ateria, ei lisuke. Kun yritän ehdottaa sen oheen jotain proteiininlähdettä tai vaikka perunamuusia tai leipää, mies torjuu sellaiset ja sanoo niiden oksettavan häntä. Mies on sitä mieltä, että ne ovat epäterveellisiä.

Onko tällainen jotain ortoreksiaa vai mitä? Mikä tässä voisi olla taustalla?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kani kotona. Mies on jo poissa.

Vierailija
2/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloittele trolli salaattiin proteiiniksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole mistään trollista, vaan olen ymmälläni ja huolestunut, ja myös aika uupunut tähän tilanteeseen.

Ap

Vierailija
4/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa eroon sinusta.

Vierailija
5/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämänkin joku uskoo.

Vierailija
6/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se aina ollut tuollainen vai milloin se alkoi?

Vierailija
7/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syököön mies salaattinsa. Tee itsellesi (ja lapsilla, jos teillä on) ruokaa.

Vierailija
8/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä nyt uupunut olet, jos miehen syömisestä puhutaan? Syö sinä mitä haluat ja anna miehen tehdä ja syödä salaattinsa. Jos kyseessä olisi lapsi,niin olisi kai syytäkin reagoida,mutta aikuisella on valta ja vastuu omasta terveydestään ja ruokavaliostaan.

Vierailija
9/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis haluaa että minä syön samaa ruokaa ja jos en syö, hän arvostelee minun syömisiäni epäterveellisiksi. Vaikka söisin ihan perusruokaa. Olen normaalipainoinen.

Hän on ollut tällainen jo pidempään, mutta homma on kärjistynyt todella paljon viimeisessä parissa kuukaudessa.

Ap

Vierailija
10/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo syömishäiriöltä kuulostaa. Nyt kertoisin miehelle huoleni ja söisin tiukasti itse monipuolista ruokaa. Älä siis "osta" miehen ahdistusta myös itsellesi. Keskustelua ja keskustelua tilanne vaatii ja ulkopuolista apua.

Vierailija
11/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies siis haluaa että minä syön samaa ruokaa ja jos en syö, hän arvostelee minun syömisiäni epäterveellisiksi. Vaikka söisin ihan perusruokaa. Olen normaalipainoinen.

Hän on ollut tällainen jo pidempään, mutta homma on kärjistynyt todella paljon viimeisessä parissa kuukaudessa.

Ap

No, tuollaisen kuunteleminen on oma valintasi.

Vierailija
12/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse. Anna miehen nautiskella salaattinsa jatkossa ylhäisessä yksinäisyydessä.

Vierailija
13/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoa mies syö ison aamiaisen työpaikalla tai matkalla töihin. Samoin lounaaksi vetää jossain mättöpaikassa hervottoman mätön. Sitten kotona voikin puputtaa salaattia ja varmistaa ettei tyttis syö mitään. Ja sinä tietenkin syöt jotain omia kevyitä eväitä töissä päivällä ja aamiaiseksi juot kahvin.

Vierailija
14/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olishan se voilla ja punaisella maidolla ryyditetty perunamuusi kovin outo kombo tuollaisen salaatin kylkeen.

Vierailija
15/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä vetoa mies syö ison aamiaisen työpaikalla tai matkalla töihin. Samoin lounaaksi vetää jossain mättöpaikassa hervottoman mätön. Sitten kotona voikin puputtaa salaattia ja varmistaa ettei tyttis syö mitään. Ja sinä tietenkin syöt jotain omia kevyitä eväitä töissä päivällä ja aamiaiseksi juot kahvin.

Todennäköisesti näin. Eihän tuolla hengissä pysy.

Vierailija
16/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miehesi syö samaa ruokaa joka päivä, kun ei hän syö ruokaa ollenkaan. Vai syökö hän töissä lounaan ja haluaa sitten kotona vain salaattia. 

Vierailija
17/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla yksistään elä, eli täytyy syödä jotain muutakin.

Tuollainen, että kaikki muu on epäterveellistä ja yököttävää, ja sinunkin syömisiä kontrolloidaan, niin on oire syömishäiriöstä ja mielenterveysongelmista. Mies tarvitsee terapiaa ja mahdollisesti muutakin hoitoa.

Vierailija
18/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä lisukesalaatti aterian kylkeen. Tee kunnon ruokaa mitä itsesi tekee mieli ja mies voi syödä sitä salaattia jos on päivän aikan syönyt muutoin riittävästi. Jos tuo on ainoa mitä päivässä syö niin kannattaa jutella lääkärin kanssa. 

Vierailija
19/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaarallinen proteiinipuutos.

Vierailija
20/32 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksia? Onko mies hoikka? Vai? Mites muut päivän syömiset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi