*Jouluksi kuntoon* viikko 40
Uusi viikko ja uudet lukemat!
Leidit, miltä vaaka näyttää ja mitkä ovat fiilikset?
Kommentit (10)
Eipä täälläkään miinusta ole tullut, paino liikkuu siinä 66.6kg-67kg. Ruokapuoli menee ihan hyvin, herkkujakin tietty mahtuu ja liikun 1½h-2h päivässä. Pari löysempää päivää on tietenkin levon kannalta oltava.
En kuitenkaa ymmärrä, kun paino ei tuolla liikunnan määrällä tipu. Sykkeet kuitenkin hiitelee tuolla 120 yläpuolella. En millään syö enemmän kuin kulutan. Muuta syytä en keksi kun imetys pitää painon tässä ja sillä hyvä..Pitäs vaan hyväksyy, mutta kun se vaa' an lukema on isompi motivaationlähde kuin peili ja mittanauha..Ymmärrätte varmaan mitä yritän kertoa.
Minun päivä kunto/ruoka-ohjelma on muokkautunut tälläseksi.
-iso kuppi vihreää teetä
*20min vaunulenkki sykkeet 120-140 aamulla tyhjällä vatsalla
-lounas, kasviksia+2-3dl ruokaa
*2x10min stepperiä
-välipala 2 ruisleipä palaa, kalkkuna, kurkkua, tomattia+8dl sokeritonta mehua, ehkä jogurttia tai jotain muuta
*15min vaunulenkki sykkeet 120 luokkaa
*illalla jumppa 25min/45min/55min vaihdellen
-päivällinen kasviksia+2-3dl ruokaa+kaksi ruisleipäpalaa
-iltapalana jotain pientä jos tarvetta.
juon kaikenkaikkiaa 3-4l nestettä, sis. vihreää teetä, sokeritonta mehua, vettä, piimää.
Multivitaa imettäville ja kalkkia lisäksi.
Silti paino ei laske, mutta on vyötäröltä ja lantiolta taas lähtenyt. Sekä iho tasaisempi reisistä sekä takapuolesta.
Täällä olisi kyllä motivaatiota, mutta ei tapahtumia!! Ärsyttää oikeasti, kun paljon tekee töitä ja vaaka se vaan vit**ilee =) =)
Tsemppiä kaikille, ketkä mukana on!!!!! Jouluun on vielä aikaa!!!
Tuulia
Täällä sama juttu kuin Tuulialla... Paino ei laske millään ja todellakin se vaikuttaa väkisinkin motivaatioon :( Digivaakaan löytyi patteri ja edelleen paino 60kg, taitaa olla jo neljättä (vai viidettä) viikkoa.
Kertokaapa jos huomaatte jotain parannettavaa ruokavaliossa tai liikunnassa. Eli päivä näyttää suurinpiirtein tältä:
Syömiset:
aamupala: kahvia(+maitoa), leipää (juustosiivu, kanaleikkele, kurkkua/tomaattia), jugurtti, vettä
päivällinen: perunaa, kanakastiketta, porkkanaraastetta, vettä
iltapala: (täysjyvä)muroja jugurtilla/maidolla tai leipää ja vettä
Lisäksi välipaloina omenaa, porkkanaa, banaania, persikkaa, mitä nyt sattuu löytymään ja tietysti vettä
Kaupasta valitsen vähärasvaisia juustoja, jugurtteja ja leikkeleita
Joskus tulee tietysti herkuteltua, mutta yritän pitää sen kerta/viikko
Liikunnat
vaunulenkki: 1-2h, sykkeet 130-150
stepperi: 1x 20min tai 2x 15 min vähän miten ehtii sykkeet 130-170, spurtteja ja rauhallisempaa vuorotellen. Osa ajasta käsipainojen kanssa, jolloin syke nousee tuonne 170 paikoitellen
kerran viikossa lihaskuntojumppa tai aerobic sykkeet 140-170
Lisää ohjattua liikuntaa herrastaisin enemmän, mutta aika ei anna myöten. Ratsastamisen (uudelleen)aloittaminen on listalla, mutta näytä löytyvän aikaa :(
Rivi siis edelleen: 162/63/60/57-58 Onneksi jouluun on vielä aikaa =)
Eka kertaa tulin tähän keskusteluun tuon otsikon houkuttelemana...Olen nimittäin laittanut tavoitteeksi myös tuon " Jouluksi kuntoon" .
Synnytin pikkukakkosen kesäkuussa. Jo edellisestä raskaudesta oli jäänyt jellybelly ja lisäkiloja. Nyt olen n. 10-13 kg enemmän kuin haluaisin :)
Imettäminen tietenkin asettaa oman vaatimuksensa, eli syön yl. kaks lämmintä ruokaa, mutta olen aloittanut liikkumisen uudella innolla. Paino onkin tippunut kuudessa viikossa n. 3kg.
Olisi kiva olla mukana ryhmässä, ja täällähän taisi olla toinenkin imettäjä. Tuosta tulosten kirjoittamisesta muidenkin näkyville olisi mulle hyötyä.
Faith, nyt 73 kg
Tuo meidän oma pino on vuoden kuluessa kuihtunut täysin, ja kaipaisin silti vertaistukea. Vuoden alussa olen urakkani aloittanut, nyt on painoa pudonnut yli 6kg. 2-v poika antaa vauhtia ulkoliikunnalle, muuten olen aika laiska liikkumaan.
Tässäpä teille mittoja:
167/71,3/68
Tietenkin tänne mahtuu..täälläkin on kato käynyt pikku hiljaa.
Faith; kirjoitit vissiin kesäkertuissa? Minäkin olin siellä, mutta meidän Moona päätti syntyä vasta 14.7.06 käynnistämällä =) Eli taisin olla viimeinen kerttu joka jakautui ;)
Nyt polkemaan stepperillä ja sitten ulos vaunulenkkeilemään!
Hyvää tiistaita!!
Tuulia, Mimmi 3/05 ja Moona 7/06
Hienoa saada uutta verta tähän pinoon, tuntuu että porukka on kutistunut sitä mukaan mitä joulu lähestyy.
Perusajatuksena meillä on ollut, että maanantaisin on punnituspäivä, jolloin käydään " ilmoittautumassa" ja kertomassa kuulumisia. Käytössä on ollut myös rivi, joka koostuu:
pituus/aloituspaino/paino nyt/tavoitepaino
Rivin avulla on helppo seurata omaa ja kaverien edistymistä. Muuten sitten kertoillaan fiiliksia, liikuntoja, ruokailuasioita, onnistumisia ja vaikeuksia siten miten itsestä tuntuu hyvältä.
Joten tervetuloa kutistuvaan joukkoon (ja nyt tarkoitan sitä kutistuvaa vaa´an lukemaa ;) !
Huomenta vaan...
Täällä ollut alkuviikko sellasta haipakkaa, etten oo kerenny pinoutua ollenkaan. Kiva kun saadaan uusia laihduttajia mukaan, tervetuloa siis! Meillä pienimmäinen ollut jo viikon ajan flunssassa. Eilen käytiin lääkärissä, mutta ei onneksi ollut korvatulehdusta eikä muutakaan,paitsi sitkeä räkätauti=( On ollut niin äkänen jo viikon!
Laihdutuksessa hieman takapakkia, miinusta kuitenkin 200g. Ei ole oikeen kerennyt syömisiä kattoon, kuhan jotain suuhunsa laittaa kun poika vähän aikaa suostuu nukkumaan. Ja esikoisen kanssa pitäisi myös aina unien aikaan keretä leikkimään. Että kiirettä pittää! Tässä rivi:
165/88,2/83,7/70, kokonaispudotus 4,5kg.
Kumpa menisi äkkiä ton kasikympin alle...
=)Tinttu
Morjens !
Rivi edelleen 162/70.5/67.6/62 eli ei muutosta painossa. Elämässä kyllä muuten. Aloitin työt mammiksen jälkeen ja menee vähän aikaa taas arjen harjoittelussa.
Yritän pitää terveet ruokailut mielessä. Töissä vaan äkkiä lipsuu siihen kiire-kahvia-kiire-suklaata-linjaan. Ja kotiin tultua seisoo jääkiksen edessä takki päällä ja mättää kitaan kaikkea mitä löytyy, vaikka kylmänä. Yritän tsempata terveet lounaat ja välipalat.
Liikunnalle täytyy kanssa suunnitella aikaa erilailla. Miten muilla, onko töihinpaluu aiheuttanut samanlaista säätöä ?
Kiva, että ryhmä on edelleen kasassa. Yritän pysyä mukana. Tsemppiä kaikille !
Punkis
Kirjoittelen vielä näin keskellä viikkoa...Joo 77Tuulia, olin kesäkertuissa, ja potra poikahan sieltä tuli. Laitoin sen tuohon lattialle sätkimään, ja kirjoitan pikapikaa tänne.
Mun onkelma tässä laihdutusyrityksesä on iltapäivän kamala karkin/suklaanhimo. Onko se jotain, että lounaan jälkeen verensokeri laskee, ja tarvis sitten välipalaa. Tällä viikolla on mennyt suklaapatukaksi, vaikka ihan hyvin voisi ottaa hedelmän/näkkileipää. Ja mitkähän ruoka-aineet pitäs sitä verensokeria mahd. tasaisena? Taisi olla ruisleipä ainakin yksi, vaikken ruoan kanssa leipää syökään.
Käyn itse puntarilla su-aamuisin (ennen aamupalaa), ja taas se häämöttää...pitäs käydä lenkillä, olen ti käynyt uimassa, mutta muuten jäi tämä viikko liikunnan puolella vähemmälle.
Aloitan tuon painonlaskennan jälkitarkastuksesta (jt), ja laitan siis mittani tähän:
170/ jt76,7 /1kk myöhemmin 74,0 / viime viikolla 73,2 /Joulutavoite 65
...nyt pitäisi vähän ryhdistäytyä...on niin hidastunut tuo painonlasku!!! Hyvä ku kirjoittaa näin näkyville!
Huomentapäivää ja iloista uutta viikkoa!
Täällä vaikeudet jatkuvat...Voi kun jostain saisi jonkin motivaatiopillerin, joka auttaisi näiden vaikeiden viikkojen yli...
Nyt siis vaakaan tärähti aamulla +800 grammaa. Juuri sen verran mistä olin edellisellä viikolla päässyt eroon. Kyllä harmittaa!
Okei, tunnustan kaiken. Viikonloppuna perjantain piti olla se herkkupäivä, jolloin karkit yms. ovat sallittuja. " Palkitsin" itsenä himoitsemillani sipseillä. Mutta mites kävi lauantaina? Juhlistimme miehen kanssa vuosipäivää, teimme ihanaa ruokaa ja joimme viiniä. Illalla ulos, ja muutama siideri. Sunnuntaina sitten maistuikin edellisen päivän rippeet. Ja ihmehän se olisi jos näillä eväillä olisi miinusta tullut!
Liikuntaa sentään harrastin pari kertaa. Työmatkaa pukkaa jatkuvasti. ja se hankaloittaa urheilua ja säännöllistä syömistä.
Kertokaa naiset, miten saisin itseäni niskasta kiinni!? En halua menettää jo saavuttamia mittoja, ja kun se tavoitekin on niin lähellä, mutta niin kaukana!
Kepardi 163/74/68,4/65