Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Kommentit (3683)
No onhan tuo nopeaa toimintaa. Ymmärrän toki ettei tuossa iässä halua välttämättä kovin odotella. Sitähän ei voi tietää milloin laskettu aika on, että onko pistetty viikon vai parin kuukauden tuntemisen jälkeen alulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla vahinko, ei kukaan järkevä ala heti raskautumaan oudon ihmisen kanssa
Tutustuppas maailmalla suosittuun järjestelmään nimeltä järjestetty avioliitto :)
Maissa, jossa tämä "suosittu järjestelmä" on käytössä, kulttuuri on muutenkin erilainen. Avioeroja paheksutaan, jälkeläisten tekeminen on tärkeä osa ihmisen elämänsisältöä ja uusi perhe saa tukea koko suvultaan.
Suomessa pienen lapsen isä tai äiti saa avioeron kuudessa kuukaudessa, jonka jälkeen jää vain velvollisuus maksaa elareita. Suvut ovat pienempiä, sukulaiset voivat asua kaukanakin ja samanlaista naapuriavun järjestelmää ei ole. Halutessaan perheensä hylkäävä vanhempi voi käytännössä kieltäytyä tapaamista lastaan.
Haluan tällä vaan avata sitä, ettei Suomessa vuonna 2015 avioituvia pariskuntia kannata verrata suoraan aviopareihin toisessa aikakaudessa tai kulttuurissa. Järkevä toiminta on aina kulttuurisidonnaista ja liittuu siihen, mitä asioita arvostetaan ja mitkä ovat riskit.
Kuitenkin toivotan onnea uusille vanhemmille. Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Outo juttu tosiaan, että noin nopeasti ja lyhyen "tuntemisen" (vai pitäisikö sanoa tutustumisen/tapaamisen) jälkeen tekivät noin ison päätöksen. Itse en ikinä toimisi noin omassa elämässäni!
Toisaalta se on heidän elämänsä, heidän päätöksensä ja vaikkei yhteiselo jatkuisikaan veikkaan, että molemmat haluavat lasta kovasti ja ovat lämpimiä ja sensitiivisiä vanhempia. Myöskin taloudellisesti heillä on asiat ok.
Kun kuulin suuren uutisen aamulla oli ensimmäinen reaktio leukojen loksahdus, mutta sitten alkoi jo hymyilyttämään. Minkäs teet, olen tosi onnellinen heidän puolestaan ja toivon kaikkea hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä huhuja?
Vierailija kirjoitti:
Pitää todella toivoa Onnea heille, varsinkin jos huhut Antista pitää paikkaansa.
Ketjun alkupuolella oli jotain mustamaalausviestejä. Loppuivat, kun ilmeni, että Sari onkin suhteessa kaapin paikan määrittävä osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla vahinko, ei kukaan järkevä ala heti raskautumaan oudon ihmisen kanssa
Tutustuppas maailmalla suosittuun järjestelmään nimeltä järjestetty avioliitto :)
Maissa, jossa tämä "suosittu järjestelmä" on käytössä, kulttuuri on muutenkin erilainen. Avioeroja paheksutaan, jälkeläisten tekeminen on tärkeä osa ihmisen elämänsisältöä ja uusi perhe saa tukea koko suvultaan.
Suomessa pienen lapsen isä tai äiti saa avioeron kuudessa kuukaudessa, jonka jälkeen jää vain velvollisuus maksaa elareita. Suvut ovat pienempiä, sukulaiset voivat asua kaukanakin ja samanlaista naapuriavun järjestelmää ei ole. Halutessaan perheensä hylkäävä vanhempi voi käytännössä kieltäytyä tapaamista lastaan.
Haluan tällä vaan avata sitä, ettei Suomessa vuonna 2015 avioituvia pariskuntia kannata verrata suoraan aviopareihin toisessa aikakaudessa tai kulttuurissa. Järkevä toiminta on aina kulttuurisidonnaista ja liittuu siihen, mitä asioita arvostetaan ja mitkä ovat riskit.
Kuitenkin toivotan onnea uusille vanhemmille. Toivottavasti kaikki menee hyvin!
Olen samaa mieltä kanssasi, mutta pienenä ohiksena mainitsen, että myös Suomessa 2015 suomalaiset ihmiset solmivat järjestettyjä avioliittoja. Esim. harekrishnat. Viime vuoden euroviisuehdokas Shava-bändin laulaja on järjestetyssä avioliitossa, vaikkei taida harekrishna ollakaan, joskus jostain lehdestä luin hänen vaimonsa haastattelun. Johonkin Intialaislähtöiseen hengelliseen liikkeeseen sekin kyllä liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin veljen lapset olivat söpöjä :)
Huonosti kasvatettuja. Tyttö tunki paremmalle puolelle istumaan, vaikka jo aika iso. Viattomia kai itse ovat.
Ei ole huonosti kasvatettuja. Eivät kiukutelleet, eikä tullut mitään itkupotkuraivaria. Kamerat varmaan vähän jännitti.
Eniten mua ärsyttää että kerroin tästä jo muutamia kymmeniä sivuja sitten ja silloin teilattii täysin että kuinka joku kehtaa tälläsiä huhuja ym. SIITÄS SAITTE, olisitte vaan uskonu!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi v*tussa joku levittelee jotain raskaushuhuja täällä? Nyt jotain rajaa näihin oikeesti
...
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua ärsyttää että kerroin tästä jo muutamia kymmeniä sivuja sitten ja silloin teilattii täysin että kuinka joku kehtaa tälläsiä huhuja ym. SIITÄS SAITTE, olisitte vaan uskonu!!
Eikö sulla ole omaa elämää?????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole omaa elämää?????
Tässä ketjussa nimenomaan pohditaan muiden elämää, niiden jotka haluavat levitellä sitä TV:ssä. Mitäs sä muuten täällä teet?
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ihmettelen miten joku uskaltaa, eihän toisesta ihmisestä tiedä mitään noin lyhyen tuntemisen jälkeen?! Ties mitä mörköjä sieltä paljastuu
Puhutko nyt puolisosta vai lapsesta? Lapsesta nyt varsinkaan ei tiedä, millainen mörkö siitä kasvaa. Eikä sitä tunne ollenkaan siinä vaiheessa kun sen pistää alulle.
Sari on ehkä huomannut, että yksinhuoltajanakin pärjää, ja ehkä senkin, että miehestä voi paljastua kamalia mörköjä vasta vuosien jälkeen, kun sen jo kuvittelee tuntevansa. Jos kovasti haluaa lasta ja alkaa olla jo kiire, on ihan järkevää pistää töpinäksi siinä vaiheessa, kun tuntuu että kumppani voisi olla se sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ihmettelen miten joku uskaltaa, eihän toisesta ihmisestä tiedä mitään noin lyhyen tuntemisen jälkeen?! Ties mitä mörköjä sieltä paljastuu
Puhutko nyt puolisosta vai lapsesta? Lapsesta nyt varsinkaan ei tiedä, millainen mörkö siitä kasvaa. Eikä sitä tunne ollenkaan siinä vaiheessa kun sen pistää alulle.
Sari on ehkä huomannut, että yksinhuoltajanakin pärjää, ja ehkä senkin, että miehestä voi paljastua kamalia mörköjä vasta vuosien jälkeen, kun sen jo kuvittelee tuntevansa. Jos kovasti haluaa lasta ja alkaa olla jo kiire, on ihan järkevää pistää töpinäksi siinä vaiheessa, kun tuntuu että kumppani voisi olla se sopiva.
Kunhan vaan isäkandidaattikin on töpinäksi pistämisen kannalla.
Nyt saataiskin ohjelmaan kunnon draamaa, kun Ana ens jaksossa ilmottais Sartsalle, kun heiltä kysytään avioliiton jatkosta, että emmä kuule niinkön ny pystykään tähän, nyt on niinkön menty liian nopeesti, avioliitto ja vauva näin nopeesti, kai sä niinkön ymmärrät, laitan eron vireille, heippa.
Minä tiedän (100%) lopputuloksen, mutta en kerro, on omat tietolähteet.
Mullekin tuli mieleen, että ehkä se Sarin "hyvä arki" -tenttaus liittyikin lapsiin. Tai siis että toivoi Antin mainitsevan lapset osana hyvää arkea ja siksi hieman tuskastui, kun Antti ei osannut vastata oikein. Mut raskaus kyllä selittäisi tuon tientynlaisen muutoksen Sarin käytöksessä häämatkan jälkeen. Ehkä se lapsi on häämatkatuliainen.
Kun ekan kerran esiintyi tämä vauvaspekulointi tässä ketjussa, mulle tuli semmonen mielikuva, että joku olisi bongannut Antin ja Sarin neuvolassa. "Eipähän jäänyt epäselväksi, miksi jatkavat".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä Antin ja Sarin kiipeäminen ollut mitään Tanjan itsensä ylittämiseen verrattuna. Ei mikään pikkujuttu korkeanpaikankammoisen kiivetä kiipeilyseinää ylös ensimmäisellä treenikerralla.
Miksi pitää lytätä toinen kehuessaan toinen? Varmasti oli rankka koettelemus myös henkisesti tuollaisessa maastossa vaeltaminen ilman valvontaa ja turvaköysiä.
Totesin vain, että mieletön itsensä ylittäminen jos fobiastaan huolimatta yrittää ja vielä onnistuu. Toki ihan eri asiasta kyse Antilla ja Sarilla, mutta vertasin kun täällä heidän vaellustaan hehkutettiin. Hieno juttu minustakin, mutta kyllä Tanjan itsensä haastaminen ja voittaminen vei tämän päivän jaksossa sen vaikuttavimman jutun paikan. En siis tarkoittanut sanoa mitään negatiivista Antin ja Sarin jutusta, sen tulkitsit ihan itse.
Paitsi että kukaan Antin ja Sarin vaellusta hehkuttanut ei sivulauseessa lytännyt Tanjan onnistumista, toisin kuin sinä teit heti viestisi ensimmäisessä virkkeessä. Huomaatko?
Huoh. Kuten sanoin, hieno juttu, mutta kalpeni tosiaan tuon Tanjan saavutuksen rinnalla. Ymmärrä miten haluat, olen pointtini tässä selittänyt. Hienoja juttuja molemmat ja halusin vertauksellani tuoda Tanjan jutun esille kun monen viestin verran oli jo kehuttu vain Antin ja Sarin juttua.
Mulla on yhtä paha korkean paikan kammo kuin Tanjalla, joten nostan todella hattua hänelle tuosta suorituksesta. En silti ymmärrä sinun logiikkaasi.
Anteeksi. Voin olla huono ilmaisemaan itseäni, mutta kuitenkin tiedän mitä tarkoitin ja mitä en. Käytin vertausta tehokeinona ilman sen syvempiä merkityksiä. On ihan yleinen sanonta sanoa muiden juttujen kalpenevan jonkin asian rinnalla. Sillä on tarkoitus korostaa hienoa asiaa. Pahoitteluni, jos käytin tätä ilmaisutapaa väärin. Kymmenennen kerran: tarkoituksenani ei ollut lytätä muita yhden kustannuksella!
En tiedä miksi sinulla on niin kova tarve keksiä sanomiselleni merkityksiä mitä en itse tarkoita. Ehkä voit itsetutkiskella ja pohtia mistä voimakas tarpeesi osoittaa muiden olevan väärässä ja sinun oikeassa oikein kumpuaa. Onnea elämällesi ja vilpittömimmät pahoitteluni surkeasta ilmaisustani.
Heh, vilpitön sai tässä ihan uuden merkityksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrän Ronia, kun omissa silmissäni tumma jäykkäharteinen pikku-Myy ei nyt ihan huippu ole ulkonäöllisesti. Minun mielipiteelläni tosin ei onneksi ole väliä.
Tanjalla on kauniit kasvot, kauniit silmät, suorat pitkät hiukset sekä sporttinen kroppa. Muotoja on ihan riittävästi hoikalle naiselle. En ymmärrä tätä Tanjan ulkonäön arvostelua, minusta Tanja on tämän tuotantokauden kaunein nainen.
Ylipäänsä tämän kauden naiset ovat paljon paremman näköisiä kuin viime kauden. Ulkonäön puolesta minulle kävisi tämän kauden naisista kuka tahansa. Ykköskauden naisista selvästi parhaimman näköinen oli Miia, joka ei silti pärjää tämän vuoden naisille.
Kovat on vaatimukset Ronilla.
M38
Minusta taas tämän ja viime kauden naisista Tanja on vähiten puoleensavetävä. Jos hän olisi luonteeltaan ja ajattelutavaltaan kiinnostava, ei häntä olisi mitenkään mahdoton "hyväksyä", mutta näinhän se useimmiten menee. Se, että Roni ei ole innostunut, johtuu mielestäni juuri siitä, että Tanjassa ei ole mitään, mikä olisi muuttanut Tanjan hänen silmissään kauniiksi.
aika hassua jos olisivat kuvauksissa tienneet saavansa lapsen, koska ei näy heistä. vastaanotolla ovat läheisesti, mutta muualla sari painelee omia menojaan kun antti vielä ihmettelee. yleensä se mies vielä aina koittaa huomioida naista ottamalla kainaloon kävellessään ja loisivat merkitseviä katseita. ehkä sari on päättänyt jo hakiessaan, että lapsi saa tulla myös kun avioliitossa ollaan. mielestäni myös riskialtista, kun ei tunne toista ja antti ei vielä ole antanut itsestään oikeaa kuvaa, vaan yrittänyt vain miellyttää saria ja ollut se joka esitellään vanhemmille.
juuri niin kuin joku sanoi, suomessa on aivan liian helppoa ottaa avioero jolloin huoltamaan jää lasta yksin, mutta ehkä sari on ajatellut että nyt jos koskaan mahdollisuus saada lapsi. toki vahinkoja käy, mutta olisi aikamoinen jos heille kävisi juuri sopivasti häiden jälkeen. normaaleilla pariskunnilla ymmärrettää, mutta eivät he vielä tunne toisiaan. mutta voihan olla, että he onnistuvat. ihan lasten takia yleensä olen sillä kannalla, että pari tuntisi hyvin ennekuin alkaisi lapsia tekemään tietoisesti. jos vahinko käy, niin sitten tietenkin eri asia. no kaikkea hyvää heille! toivottavasti antti on vain vässykkä (tosin hihatatuoinnit hämäävät..) eikä vain kulissejaan pitävä. lapsen myötä heitä varmaan seurataan vielä jälkikäteenkin.
En menis sanomaan että tuo sana SÄNGYT olis tarkoittanut nimenomaan raskautta ja vauvan sänkyä. Meillä on kaksi 90 cm:n runkosänkyä yhdessä muodostaen parisängyn. Kummallakin siis oma sänky eli minäkin puhun meidän sängystä sänkyinä, koska niitä tosiaan on kaksi. Eli asia voi olla noinkin :)