Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hyvän palkan alaraja? ( Brutto)

Vierailija
21.03.2022 |

Vaihtoehdot

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta 10k palkasta jää vain 5k käteen, sekö sitten hyvä palkka 🙄

Verottaja pitää huolen siitä, ettei Suomessa pääse palkkatuloilla rikastumaan.

Pääomatulot onkin asia erikseen.

Sitten ihmetellään,kun Suomessa ei ole pääomaa, sen vuoksi monet menestyvät yritykset myydään ulkomaille!

Vierailija
22/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen veronmaksaja on todella verotettu, palkka, ALV,autovero, polttoaine.

Jne jne. Ei ihme ettei pääomaa kerry!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000e.

t. työnantaja

Vierailija
24/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muka tienaa alle 4000€?

Vierailija
25/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000e brutolla kyllä normaali ihminen pärjää ja saa vähän säästöönkin. Ellei riitä, on tottunut liikaa tuhlaamaan.

Vierailija
26/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000e.

t. työnantaja

2000e on hyvä palkka, mutta siinä on 3000e liikaa.

t. Big Boss

Vierailija
27/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3000e brutolla kyllä normaali ihminen pärjää ja saa vähän säästöönkin. Ellei riitä, on tottunut liikaa tuhlaamaan.

Itse tienaan 3800e/kk, eikä mun elintaso ole mitään kummosta.

Vierailija
28/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta 10k palkasta jää vain 5k käteen, sekö sitten hyvä palkka 🙄

Verottaja pitää huolen siitä, ettei Suomessa pääse palkkatuloilla rikastumaan.

Pääomatulot onkin asia erikseen.

Yrittäjät joutuvat usein myymään firmansa ulkomaille jotta pääsevät kerran elämässään rahastamaan. Pääomia ei pääse kertymään kovan verotuksen vuoksi.

Saa nähdä muuttuuko verotus lähivuosina koska talous tulee olemaan velkavetoista vielä vuosien ajan. Olisiko aika tehdä leikkauksia sosiaalitukiin ja työttömyyskorvauksiin että saadaan työttömiä aktivoitumana kotona laiskottelun sijaan.

Vierailija
29/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000e.

t. työnantaja

2000e on hyvä palkka, mutta siinä on 3000e liikaa.

t. Big Boss

Kyllä se työpaikka on niin hyvä ja haluttava, että pitää maksaa että saa olla töissä.

Se on tulevaisuutta. 

Ja jos ei ole töissä niin ei ole oikeutta olla olemassa.

Vierailija
30/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan 3800e/kk, eikä mun elintaso ole mitään kummosta.

Ei kukaan väittänytkään että sillä hienon asunnon ja uuden auton ostaa, mutta kyllä 3000 eurolla pärjää. Olen pärjännyt monta vuotta ja omistan mm auton. Säästöissäkin kymppitonni.

Vierailija
31/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veroastetta laskettaisiin järkevästi, voitaisiin sanoa että 3000e/kk on todellakin suuri palkka.

Ja ihmisillä olisi paljon enemmän rahaa kuluttaa, yhteiskunnan rattaat pysyisi käynnissä. Enemmän rahaa palveluihin, kotimaan matkailuun jne jne.

Vierailija
32/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ne isotuloset jotka vääristää keskipalkkatilastoa, kyllähän kehäkolmosen ulkopuolella 3000€ tienaava on jo kovapalkkainen! Mitä pohjoisempaan tai syrjempään pienemmille paikkakunnille mennään, sen pienemmäksi palkat vain menee, joka on ihan perseestä. Etäisyydet on pidemmät ja bensa on ihan yhtä hemmetin kallista ja julkista liikennettä ei ole tai ei ainakaan kunnolla toimivaa. 30v työelämää, ikälisät ja kaikki muut jo mukana (alallani ei ole iltatyötä kuin ihan pienelle prosentille täällä päin suomea), niin tienaan brutto 2850€. "vaihda alaa""muuta""mitäs läksit", niinpä, mutta arvon lapsukaiset, kaikki kun ei voi asua siellä hesassa insinöörinä, ei vaikka kuinka täällä ilkut ja pilkkaat ja trollaat. Jonkun on tehtävä niitä "paska" hommiakin ja vielä asuttava kehäkolmosen ulkopuolella kun ei me kaikki suomalaiset sinne mahduta, loppuu työt ivaajaltakin vielä, jos oltais kaikki vain insinöörejä hesassa.

Vierailija
33/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun brutto on 40h/vko tunneilla 1860e/kk, kerran ylitöiden takia oli 2000e/kk ja olin niin onnellinen siitä että sain ostettua autoon kalliin osan ja sain vielä säästöönkin, että jos ei olisi elämää työn ulkopuolella, olisin jatkanut ylitöitä tehden. Eli 2000e brutto/kk riittäisi mulle.

Vierailija
34/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun brutto on 40h/vko tunneilla 1860e/kk, kerran ylitöiden takia oli 2000e/kk ja olin niin onnellinen siitä että sain ostettua autoon kalliin osan ja sain vielä säästöönkin, että jos ei olisi elämää työn ulkopuolella, olisin jatkanut ylitöitä tehden. Eli 2000e brutto/kk riittäisi mulle.

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot vai miten se menikään..

Vierailija
35/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskipalkka on lähemmäs 4000e. Millä ihmeen logiikalla keskipalkka olisi jo "hyvä", ja etenkään millä logiikalla keskipalkkaa huonompi (esim. 3000e) olisi luokiteltavissa hyväksi?! Kyllä kai "hyvän" pitäisi sisältää oletus siitä että siinä on jotain poikkeuksellista, eikä niin että keskimääräinen on samalla myös hyvä.

Hyvä palkka on se jolla elää. Suuri osa kokee 4000e riittävän tähän. Ei puhuttu mistään huipputuloista.

Vierailija
36/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 4000 € alaraja, kun puhutaan brutto palkasta.

Vierailija
37/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin iästä, mutta kyllä olettaisin, että 40+-vuotiailla, työuransa huipulla olevilla palkat olisivat järjestään yli 4000 €/kk ja hyvätuloisilla sitten ainakin yli 5000 ja luultavasti paljon enemmänkin. Näin ainakin omassa kaveripiirissä on.

Vierailija
38/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2000€/kk ei Suomessa voi olla hyvä palkka, ainakaan pääkaupunkiseudulla.

Täällä on kaikki niin kallista.

Jonkun on ne pskahommatkin tehtävä.

Pskapalkalla

Eri

Mitäs rysssäntrollille maksetaan?

Vierailija
39/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietenkin iästä, mutta kyllä olettaisin, että 40+-vuotiailla, työuransa huipulla olevilla palkat olisivat järjestään yli 4000 €/kk ja hyvätuloisilla sitten ainakin yli 5000 ja luultavasti paljon enemmänkin. Näin ainakin omassa kaveripiirissä on.

Sama. Tämä voi tulla monelle yllätyksenä kun viestejä lukee,

mutta ainakin oma työssäkäyvä tuttavapiiri tienaa tuon noin 4000 per kuukausi.

Vierailija
40/43 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tämä voi tulla monelle yllätyksenä kun viestejä lukee,

mutta ainakin oma työssäkäyvä tuttavapiiri tienaa tuon noin 4000 per kuukausi.

En tunne ketään, joka tienaisi tuollaisia summia. Kyllä 2500-3500e on sellainen ihan yleinen palkka ja minusta 3000e on jo huipputuloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän