Painan enemmän kuin koskaan. 102,5kg. Pakotan itseni laihtumaan.
Ei ole enää muuta tehtävissä kuin, että laihdutan.
Lihon vain lihomistani, tämä on kamalaa.
Terveyteni on huonommassa kunnossa kuin koskaan.
Verenpaineet korkeat, masennuslääkityksenkin aloitin kun ei pääkään ole kunnossa.
Kehoni on ollut todella sekaisin jo pitkän aikaa ja nyt on tultava muutos ja lopettaa painonnousu ihan millä konstilla tahansa. Ei enää kiloakaan.
Kommentit (33)
Nesteitä lähtee ketolla aluksi hyvin. Sillä mä laihdutin 20kg. Nyt meen sekaruokavaliolla kun en halua rajoittaa hiilareita. Teki oääkopalle tosi hyvää. Eron huomasi miehenikin, että oon leppoisampi nyt. Tsemppiä ap!
Lopettamalla siiderin lipittämisen ja sipsien ahmimisen tulee huomattavia hyötyjä elimistölle.
Tänään 98kg. Hyvältä tuntuu, aion vielä jatkaa huomiseen asti ainakin. Sitten varovaisesti ketolle.
Kiitos vastauksista ja tsempeistä.
Päivittelen tänne tätä tilannettani.
Ap
Hei ap, minulla vähän samankaltainen tilanne. Olen vuosikausia yrittänyt löytää motivaatiota, joka ei kuitenkaan koskaan kestänyt tarpeeksi kauan. Viisi viikkoa sitten sain aloitetuksi. Päädyin 16:8 pätkäpaastoon (vai miksikä sitä sanotaan?) ja kontrolloin syömistä sen 8 h aikana appin avulla. En kuitenkaan rajoita mitään ruokia vaan yritän löytää laihdutuksen kannalta parhaat vaihtoehdot (erilaisia vaihtoehtoja appeissä). Joinakin päivinä syön tyyliin kasviskeittoa, ruisleipää jne ja toisinaan en niin tarkkaan ehdi miettiä mitä suuhuni laitan ja syön esim. sitä, mitä kanttiinissa on tarjolla. Syömme noin 2x viikossa ulkona joten silloin en laskeskele syömisiäni. Eli budjetissa on viikottain myös pizzaa yms.
Olen laihtunut nyt viiden viikon aikana 8 ja puoli kiloa. Alussa toki lähteekin aina enemmän, tahdiksi näyttää muodostuvan n. 1 kilo per viikko. Olen pari kertaa aiemminkin, vuosikausia sitten, laihduttanut, mutta koskaan se ei ole ollut niin helppoa kuin nyt. Se, että mulla on se 8h aikaa syödä, antaa päivälle hyvät raamit enkä sorru niin helposti ylittämään päivän "kaloribudjettia". Juon myös enemmän vettä ja yrttiteetä. Kävelen paljon töihin yms mutta mitään hikiliikuntaa en (vielä) harrasta.
Olen vielä aika alussa, mutta nyt olen varma, että onnistun ja motivaatio pitää. Halusin kirjoittaa tämän koska siitä voisi olla sinulle apua.
Vierailija kirjoitti:
97,1 kg tänä aamuna.
Ap
Vaikka numeroissa ei ole erityistä taikaa, onnittelut kaksinumeroiseen painoon palaamisesta!
Kevätaurinko on piristänyt minua ja olen viimein palannut säännöllisempään liikuntaan. Seuraavaksi sitten katselen ruokavaliota fiksummaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, minulla vähän samankaltainen tilanne. Olen vuosikausia yrittänyt löytää motivaatiota, joka ei kuitenkaan koskaan kestänyt tarpeeksi kauan. Viisi viikkoa sitten sain aloitetuksi. Päädyin 16:8 pätkäpaastoon (vai miksikä sitä sanotaan?) ja kontrolloin syömistä sen 8 h aikana appin avulla. En kuitenkaan rajoita mitään ruokia vaan yritän löytää laihdutuksen kannalta parhaat vaihtoehdot (erilaisia vaihtoehtoja appeissä). Joinakin päivinä syön tyyliin kasviskeittoa, ruisleipää jne ja toisinaan en niin tarkkaan ehdi miettiä mitä suuhuni laitan ja syön esim. sitä, mitä kanttiinissa on tarjolla. Syömme noin 2x viikossa ulkona joten silloin en laskeskele syömisiäni. Eli budjetissa on viikottain myös pizzaa yms.
Olen laihtunut nyt viiden viikon aikana 8 ja puoli kiloa. Alussa toki lähteekin aina enemmän, tahdiksi näyttää muodostuvan n. 1 kilo per viikko. Olen pari kertaa aiemminkin, vuosikausia sitten, laihduttanut, mutta koskaan se ei ole ollut niin helppoa kuin nyt. Se, että mulla on se 8h aikaa syödä, antaa päivälle hyvät raamit enkä sorru niin helposti ylittämään päivän "kaloribudjettia". Juon myös enemmän vettä ja yrttiteetä. Kävelen paljon töihin yms mutta mitään hikiliikuntaa en (vielä) harrasta.
Olen vielä aika alussa, mutta nyt olen varma, että onnistun ja motivaatio pitää. Halusin kirjoittaa tämän koska siitä voisi olla sinulle apua.
Hei! Hienoa kuulla ja oikein hyvät tulokset viiteen viikkoon, onnittelut :) tuosta on hyvä jatkaa.
Itsekin aion pätkäpaastoilla jatkossa. Se on kyllä hyvä metodi eikä tule syötyä niin huomaamatta mitään vaan syöminen pysyy hallinassa.
Tosi hyvä, jos pystyt syömään myös leipiä, pizzaa yms lipsumatta siihen, että kohta mieliteot vievät mukanaan. Tuo toimii siis ilmeisesti sinulle.
Minä tässä tosiaan paastoan, ei ole tehnyt vaikeaa. Oikein hyvältä tuntuu. Kasvot näyttävät puhtaammilta ja kapeammilta jo nyt. Sekin tuo sellaista halua jatkaa kun koen itse näyttäväni paremmalta.
Tekisi mieli olla paastolla vielä huomiseen mutta olen kuitenkin päättänyt, että tänään se loppuu ja syön hiljakseen jotain ruokaa.
Ketogeeniselle tosiaan siirryn. Se on vain minulle todella tehokas ja hyvä tapa.
Jos syön leipiä, pizzaa yms niin mielihalut nousevat niin että syön varmasti yli tarpeen, lisääkin. Ehkä vielä makeaa päälle.
Siksi olen päättänyt vain tehdä niin kuin omalle keholle sopii ja nautinkin ketogeenisestä ruoasta, se on kuin itselle tehty.
Tsemppiä meille! Kuunnellaan itseämme ja tavoitellaan terveempiä elintapoja. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
97,1 kg tänä aamuna.
Ap
Vaikka numeroissa ei ole erityistä taikaa, onnittelut kaksinumeroiseen painoon palaamisesta!
Kevätaurinko on piristänyt minua ja olen viimein palannut säännöllisempään liikuntaan. Seuraavaksi sitten katselen ruokavaliota fiksummaksi.
Kiitos!
Kevät tuo tullessaan kyllä ihan eri tavalla motivaatiota ja sisua elämään. Hyvältä kuulostaa, hiljalleen parempia asioita kohden. :)
Ap
Tänään vaaka näytti saman eli 97,1 kg.
Söin eilen paaston jälkeen illalla.
Vatsa ei kyllä pitänyt siitä lainkaan. Meni sekaisin, joten täytyy vielä varovaisemmin aloittaa syöminen. Ehkä kasvissosekeittoa tänään.
Ap
Oletko käynyt verikokeissa? Kilpirauhasen vajaatoiminta on tosi yleinen suomessa. Samoin raudanpuute.
Tsemppiä. Itse sain puolessa vuodessa 12 kiloa pois ja tämä on hyvä. Nyt pitäisi vaan pysyä tässä. Omanlainen taistelu sekin.
Paino edelleen n. 97 kg.
Syön ketoillen ja pätkäpaastoilen. Vähän paino jumittaa mutta menkat ollu tällä viikolla, joten ehkä vaikuttaa. En ota stressiä kuitenkaan enkä jaksa käydä vaa`alla päivittäin. Toivotaan, että pääsen ylipainosta eroon.
Ap
Aloitin paaston, joka tuntuu hyvältä tähän väliin.
Olin eilen siis aivan vesilinjalla, aion jatkaa tätä torstaihin asti ja parantelen ruokavaliotani. Siirryn hiljalleen ketogeeniseen sitten loppuviikosta. Se on minulle oikein passeli ruokavalio kun jostain syystä sokeriaineenvaihdutani on ihan sekaisin ja näkyy juurikin lihomisena.
No eilen tosiaan vaaka näytti tuon 102,5 kg, tänä aamuna kun herättyäni ja käytyäni aamupissalla niin vaaka näytti 98,5 kg. Eli varmaan aika paljon on nyt nestettäkin kropassa kun tohon tahtiin lähtee.
Ap