Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painan enemmän kuin koskaan. 102,5kg. Pakotan itseni laihtumaan.

Vierailija
21.03.2022 |

Ei ole enää muuta tehtävissä kuin, että laihdutan.
Lihon vain lihomistani, tämä on kamalaa.
Terveyteni on huonommassa kunnossa kuin koskaan.
Verenpaineet korkeat, masennuslääkityksenkin aloitin kun ei pääkään ole kunnossa.
Kehoni on ollut todella sekaisin jo pitkän aikaa ja nyt on tultava muutos ja lopettaa painonnousu ihan millä konstilla tahansa. Ei enää kiloakaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipaaston aika

Vierailija
2/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle! ☀️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle! ☀️

Kiitos :)

Tämä on vain jotain ihan utopista itselleni.

2019 painoin vielä 77 kg. Olin hyvännäköinen (minulla on myös lihaksikas kroppa) ja terve.

Sitten asiat alkoivat menemään vikaan, lihoin ihan kamalasti viime vuonna. Varmaan 15 kg. Sitä ennen oli tullut jo jokunen kilo.

Jotain tapahtui. Yhtäkkiä elämä oli kuin painajaista ja sitten alkoi teeveysongelmien kanssa kamppailu.

Toivottavasti tästä nousen. Muuta vaihtoehtoa ei ole kuin nyt olla hyvin tarkka elämäntapojen suhteen ja laihtua.

Ap

Vierailija
4/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä 2020 totesin saman. Paino 102,4 ja kyllästyin yölliseen virtsankarkailuun. Googlasin virtsankarkuista ja ylipaino sekä liikunnanvähyys nousivat esiin mahdollisina syinä. Päätin muuttaa tilanteeni. Ruokavalio kuntoon ja asteittain liikuuntaa elämääni. Tavoite puolen vuoden päähän ajatuksella, että 0,5-1 kilo pois viikottain. Viikottain punnitsin itseni ja seurasin tilannettani. 

Vierailija
5/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväällä 2020 totesin saman. Paino 102,4 ja kyllästyin yölliseen virtsankarkailuun. Googlasin virtsankarkuista ja ylipaino sekä liikunnanvähyys nousivat esiin mahdollisina syinä. Päätin muuttaa tilanteeni. Ruokavalio kuntoon ja asteittain liikuuntaa elämääni. Tavoite puolen vuoden päähän ajatuksella, että 0,5-1 kilo pois viikottain. Viikottain punnitsin itseni ja seurasin tilannettani. 

Paljonko on nyt paino, 105 kg?

Vierailija
6/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita pätkäpaasto (tai ihan kunnon paasto). Parhaiten saat tuloksia, kun sen avulla vähennät näläntunnettasi, tasapainotat hormonitoimintaasi ja opit itsekuria. Syömisen määrä vähenee, kun et tunne enää niin suurta nälkää.

Vierailija
7/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle! ☀️

2019 painoin vielä 77 kg. Olin hyvännäköinen (minulla on myös lihaksikas kroppa) ja terve.

Sitten asiat alkoivat menemään vikaan, lihoin ihan kamalasti viime vuonna. Varmaan 15 kg. Sitä ennen oli tullut jo jokunen kilo.

Jotain tapahtui. Yhtäkkiä elämä oli kuin painajaista ja sitten alkoi teeveysongelmien kanssa kamppailu.

Toivottavasti tästä nousen. Muuta vaihtoehtoa ei ole kuin nyt olla hyvin tarkka elämäntapojen suhteen ja laihtua.

Ap[/quote

Ei 77 kg ole hyvän näköinen, ellet ole pituudeltasi n. 190 cm nainen. Parhaimman näköinen nainen on aina vähän luinen, mutta jonkin verran lihasta. Eli jos painat 63-67 kg, niin pituutesi pitää olla n. 180 cm. Ei vaan yhtään kiihota läskit naiset. Mielummin sellaiset väliin, kun hoikkiakin onneksi tarjolla.

Ihan pimeetä settiä. Mä oon 168 ja paino 62 ja se on oikein hyvä. Olet sairas.

Vierailija
8/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tajusin onneksi 85kg kohdalla kääntää suunnan, nyt 4kk myöhemmin paino 75kg jossa sen pitää olla.

Vierailija
9/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle! ☀️

Ap[/quote

Ei 77 kg ole hyvän näköinen, ellet ole pituudeltasi n. 190 cm nainen. Parhaimman näköinen nainen on aina vähän luinen, mutta jonkin verran lihasta. Eli jos painat 63-67 kg, niin pituutesi pitää olla n. 180 cm. Ei vaan yhtään kiihota läskit naiset. Mielummin sellaiset väliin, kun hoikkiakin onneksi tarjolla.

Minä 170 ja pino 63, tässä välillä paino nous 65 ja hirvee paniikki 

Vierailija
10/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle! ☀️

Ap[/quote

Ei vaan sinä ole sokea. Katso peiliin vähän tarkemmin. Naisen kuuluu olla hoikka kuin pajunvitsa.

Vierailija
11/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavutetut kilot on säästettävä! Kanna muotosi ylväästi. Ole sinut itsesi kanssa.

Vierailija
12/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös lähtenyt lapasesta. Minulle sopiva paino on ollut noin 65kg, mutta tällä hetkellä se lähentelee 95 kg. Perheellistyin, pysähdyin, todella rankat vauvavuodet ovat myös verottaneet. Raskausaikoina en ole lihonut, vaan paino on tippunut, mutta pikkuvauva-ajan (koliikkeineen ja allergioinaan) uupumus on osaltaan heittänyt kapuloita rattaisiin. Verensokerinheilahtelut näkyvät voinnissani ja mielialassani rajusti, joten olen syönyt myös vähän "varman päälle". Masennuslääkityksen aloitus ilmeisesti lisäsi myös ruokahalua tai jotain, koska mielestäni olen elänyt muuten entiseen tapaan, mutta painoa on kertynyt 15kg. Lisäksi sairastan todennäköisesti munasarjojen monirakkulatautia, mikä voi pahentaa lihomiskierrettä.

Eli elämä pitäisi saada kuosiin. Olen tosin ajatellut, että yritän saada ihan ekana elämän peruspilarit kuntoon. Lasten unet kuntoon, että itse saisin myös nukkua. Oma mielenterveys paremmaksi, että jaksaisin ajatellakin muutakin kuin jauhelihamakaronin tekemistä. Oman mielekkään lajin löytäminen. Veikkaan että sitten kun saisin hitusen voimia, jaksaisin paremmin alkaa panostaakin ruokavalioon. Tällä hetkellä olen niin uupunut ja stressaantunut, että kroppa on varmaan siitäkin ihan sekaisin.

Mutta ap:lle : ihan ensimmäisenä mieti, onko unessa, jaksamisessa ja stressin määrässäsi jotain korjattavaa ja mitä niille voisi tehdä. Kun henkistä ja fyysistä kapasiteettia löytyy tarpeeksi, on helpompi pitää omista tavoitteista kiinni.

Vierailija
13/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon silläkin uhalla, että saan hyeenat kimppuuni.

Sairastin muutaman vuoden masennusta ja käytin mielialalääkettä. Noiden vuosien varrella lihoin kymmeniä kiloja (en ollut kiinnostunut terveydestä/elämästä, söin mitä sattui, nälän tunne oli pohjaton ja vietin elämääni sohvan nurkassa). Kun paranin ja päätin lopulta lopettaa lääkityksen, paino alkoi pudota kuin itsestään samaa tahtia kuin oli noussutkin. Eli tästä on nyt kaksi vuotta ja paino on pudonnut 30kg.

Kun lopetin lääkkeen (essitalopraami), tunsin pitkästä aikaa kylläisyyden tunnetta.

Asiaa selvitettyäni kävi ilmi, että esimerkiksi juuri tuo lääke saattaa aiheuttaa ongelmia kehon kylläisyysmekanismeihin (älkää kysykö tästä tarkemmin, voitte halutessanne vaikka kvg).

Että otan ainakin itse tämän asian huomioon, jos joskus vielä masennun.

Vierailija
14/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös lähtenyt lapasesta. Minulle sopiva paino on ollut noin 65kg, mutta tällä hetkellä se lähentelee 95 kg. Perheellistyin, pysähdyin, todella rankat vauvavuodet ovat myös verottaneet. Raskausaikoina en ole lihonut, vaan paino on tippunut, mutta pikkuvauva-ajan (koliikkeineen ja allergioinaan) uupumus on osaltaan heittänyt kapuloita rattaisiin. Verensokerinheilahtelut näkyvät voinnissani ja mielialassani rajusti, joten olen syönyt myös vähän "varman päälle". Masennuslääkityksen aloitus ilmeisesti lisäsi myös ruokahalua tai jotain, koska mielestäni olen elänyt muuten entiseen tapaan, mutta painoa on kertynyt 15kg. Lisäksi sairastan todennäköisesti munasarjojen monirakkulatautia, mikä voi pahentaa lihomiskierrettä.

Eli elämä pitäisi saada kuosiin. Olen tosin ajatellut, että yritän saada ihan ekana elämän peruspilarit kuntoon. Lasten unet kuntoon, että itse saisin myös nukkua. Oma mielenterveys paremmaksi, että jaksaisin ajatellakin muutakin kuin jauhelihamakaronin tekemistä. Oman mielekkään lajin löytäminen. Veikkaan että sitten kun saisin hitusen voimia, jaksaisin paremmin alkaa panostaakin ruokavalioon. Tällä hetkellä olen niin uupunut ja stressaantunut, että kroppa on varmaan siitäkin ihan sekaisin.

Mutta ap:lle : ihan ensimmäisenä mieti, onko unessa, jaksamisessa ja stressin määrässäsi jotain korjattavaa ja mitä niille voisi tehdä. Kun henkistä ja fyysistä kapasiteettia löytyy tarpeeksi, on helpompi pitää omista tavoitteista kiinni.

On se hirveää, kun masennuslääkkeet turruttaa tunteet ja lihottaa mätisäkiksi. Et voi ikinä toipua masennuksesta. Kun "lääkitystä" himmataan alaspäin, niin alkavat keinotekoiset ruusunpunaiset linssit pudota silmistä ja peilin edestä näkee jäätävät säkin, joka lähinnä oksettaa ulkonäöllään. Yritä siinä sitten parantua masennukset. Lääkärin vähäksyvät aivan liikaa hyvän vartalon ja kunnon merkitystä, mielialaan ja myös osaltaan masennuksen poistoon.

Vierailija
15/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoja tyttöjä katukuvassa paljon

Vierailija
16/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle! ☀️

Ap[/quote

Miten sun kiihottumisesi Ap:hen liittyy? Ei yhtään mitenkään. Painu perseeseen.

Vierailija
17/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoja haleja ap, kyllä se siitä! Tsemppiä :) <3 hienoa että otat askeleita parantaaksesi niin fyysistä kuin psyykkistä hyvinvointias.

Vierailija
18/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googla bm-girl chart, jotta saat esiin ihannepainosi.

Vierailija
19/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja aurinkoa. Jos saan jakaa itseäni auttaneen neuvon tuleviin, vaikeisiin hetkiin kun vaaka jumittaa tai jopa ottaa vähän takapakkia;

Olet muutoksen tiellä vaikka vaaka näyttäisi mitä. Olet päättänyt lopettaa nousukäyräisen lihomisen joten saat olla itsestäsi ylpeä. -100g vaaka voisi näyttää +5kg, olet siis saavutusten tiellä vaikka ei aina siltä tuntuisi.

Lisäksi: naisilla menkat kerää ja pitää nestettä, myös aktiivisuuden lisääntyminen. Joten kannattaa katsoa vaakaan mutta ei kannata lannistua, lihominen ja painon junnaaminen on monesti vain nestettä.

Vierailija
20/33 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle! ☀️

Ap[/quote

Miten sun kiihottumisesi Ap:hen liittyy? Ei yhtään mitenkään. Painu perseeseen.

Ei pysty noin isoon (kun oksettaa lähinnä). Pepun pitää olla kiinteä ja lonkkaluun kopottaa. Sitten mielellään. 

Ihan omavalintaiseen. Anna mennä, hus ja hopi hopi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi