Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sun mielestä kolme lasta paljon?

Vierailija
21.03.2022 |

Missä kulkee suuren lapsikatraan määrä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se. Mutta monilla jopa neljän lapsen perheitä.

Vierailija
2/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä ei ole kuin yksi lapsi, mutta kyllä minä vasta 5-lapsista perhettä pidän isompana perheenä. Ei tuokaan vielä mikään mahdottoman suuri lapsikatras ole.

Terveisiä täältä lestadiolaisalueelta, jossa on paljon 7-12 -lapsisia perheitä ja isompiakin vielä nykyäänkin (perhekoot ovat pienentyneet lestadiolaisillakin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki on suhteellista. Ei minusta, ihan normi.

T. viiden äiti

Vierailija
4/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon minusta. Itselläni on kolme lasta ja tuntuu, että ihan normaali määrä. Monilla tutuilla on neljäkin lasta.

Vierailija
5/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, +7-8 on paljon mutta ei sekään liikaa.

Vierailija
6/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme on nykyään suurperheen raja. Kyllä siinä työsarkaa on, jos haluaa kaiken kunnolla hoitaa.

Vierailija
7/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ei ole vielä paljon eikä neljäkään. Viisi vaikuttaa jo suurehkolta. Mulla on 3 sisarusta mutta mun mielestä meidän perhe on todella pieni.

Vierailija
8/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viiden äiti eikä tämä ole vielä iso perhe. Hyvin riittää rahat (akateemiset vanhemmat) perheen elättämiseen, ei ole siis tiukkaa. Mielestäni vielä 5-6 lasta on normaalikoko, isot perheet sitten 8 lasta ja ylöspäin. Toki ymmärrän että jonkun mielestä 5 voi olla paljon ;)

Vierailija
9/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näissä kolmilapsisissa perheissä kaksi ekaa lasta on samaa sukupuolta. Ymmärrän hyvin sen halun kolmannesta.

Vierailija
10/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ei voi olla mikään suurperhe. Pieni perhe on 1-2 lasta. Keskikokoinen 3-4 lasta. Iso perhe 5-6 ja kun on seitsemän niin on suurperhe.

Vierailija
11/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viiden äiti eikä tämä ole vielä iso perhe. Hyvin riittää rahat (akateemiset vanhemmat) perheen elättämiseen, ei ole siis tiukkaa. Mielestäni vielä 5-6 lasta on normaalikoko, isot perheet sitten 8 lasta ja ylöspäin. Toki ymmärrän että jonkun mielestä 5 voi olla paljon ;)

Suuperheen raja on kolme lasta.

Vierailija
12/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näissä kolmilapsisissa perheissä kaksi ekaa lasta on samaa sukupuolta. Ymmärrän hyvin sen halun kolmannesta.

Meillä on kaksi lasta. Tyttö ja poika. Ja kolmatta odotamme ei liity mitenkään sukupuoleen.

Vierailija
13/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kasvanut kolmen lapsikatraan vahimpana. 5 henkilön perhe on ihan normaalikokoinen. Mahtuvat vielä yhteen perushenkilöautoon yhtä aikaa.

Vierailija
14/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Jos itsellä rahkeet riittää niin se ei kuulu kenellekään kuin monta tai vähän lapsia perheessä.

Vierailija
15/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kahden kanssa vielä mahtuu esim tavalliseen autoon (no mahtuu toki 3, muttei turvaistuinta). Ehkä riippuu toki ikähaarukastakin, miten helppo on vaikka lähteä bussimatkalle. Töihinmeno, jos osa koulussa, osa päiväkodissa. Miten sumplia vuorotyöt, yksi vai kaksi vanhempaa.. Vähän riippuu tilanteesta. 

Vierailija
16/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiössä asuessa on kyllä aika paljon.

Vierailija
17/17 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kolmesta lapsesta keskimmäinen. Se joka unohtui kun ensin oli keskityttiin esikoiseen ja lopuksi roikuttiin kiinni kuopuksessa.

Itselläni on kaksi lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi