Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausviikolla noin 30 menijät, mitä kuuluu?

Vierailija
01.09.2015 |

täällä 29+3 ja liitoskivut vaivana. Painoa tullut huikeat 14kg lisää ja kunto muutenkin tuntuu olevan aika kehno. Tarvikkeet vauvalle ammetta ja tuttipullon tutteja lukuunottamatta hankittu. Istukka on edessä, päivittäin kuitenkin liikkeitä tunnen, kutta en todellakaan 10liiketä/tunti. Aika matelee, olispa jo marraskuu ja saisi vauvan syliin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuu on ihan kohta <3 sori kun änkesin, mä oon noilla viikoilla vasta joulukuussa..

Vierailija
2/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja 28+, ainoa vaiva on närästys. Kunto on mullakin tosi huono, kokoja tullut suunnilleen saman verran.

Vierailija
4/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vaunut ja sänky hankittu, kaikki muu on vielä hankkimatta.

t. 4

Vierailija
5/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 31+ täällä. Olo helpottaa koko ajan, koska jäin töistä sairaslomalle. Ei enää päivittäisiä supistuksia eikä kipuja. Esikoisen kanssa touhuillaan kotona, hankinnat on hoidettu (eli lähinnä pinnasängyn ja tuplarattaiden osto) Muutenkin olo on hyvä, pari viikkoa sitten oli vielä järkyttävät turvotukset koko ajan, nyt se on hävinnyt ja paino tippui 3 kiloa... tosin sitä on tullut reilu kymppi kilo tästä 'pudotuksesta' huolimatta. Liitoskivut ovat helpottaneet, mutta vauva potkii jatkuvanaan virtsarakkoon, joten välillä meinaa lurahtaa pissat housuun.

Vierailija
6/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vko 31 menossa, hankkimatta vielä kylpytarvikkeet ja pullot, mutta muuten on kaikki aika lailla valmista. Edessä kaksi kuukautta odottelua lääkityksen kera. Paino on noussut noin 2 kg, vaikka olenkin ollut sänkylevossa, tosin alkupainoa sen verran reippaasti, että tuo on ihan hyvä lukema. Seuraavat neuvola- ja lääkärikäynnit ovat vasta ihan loppupuolella, tuntuu hassulta että tämä alkaa nyt vähitellen olla tässä ja valmista. Viime yönä näin unta että vedet menivät keskellä yötä ja oli vaikea saada isommalle lapselle hoitajaa.

Vierailija
7/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kans viikolla 29+4. Kipuja on päivittäin lantiossa ja alaselässä ja nivusissa. Vauva liikkuu vaihtelevasti. Kolmatta odotan ja olo on kyllä huonompi kun esikoista odottaessani viimeisillä viikoilla. Herkästi alkaa supistamaan (harjoitussupistuksia). En ole hankkinut vauvalle kuin muutaman uuden vaatteen. Vaipat ja sellaset hankin kai marraskuun alussa. Vaunut, amme, hoitopöytä, sitteri, leluja ym löytyy jo edellisille hankittuna. Vielä ajattelin hankkia adapterit turvakaukalolle tuplarattaisiin ja pienen talvihaalarin+ toppapussin.

Vierailija
8/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rv 32. Olo hyvä. Välillä vauva mönkii alavatsan sopukkoihin tunkien jalkaa tai päätä niin kivuliaasti nivusiin, että silloin pitää mennä makuulleen ja käsin yrittää hätyytellä vauvaa, että vaihtaisi asentoa.

Vauvatarvikkeita hankittu pitkin raskautta. Vaunut jo olikin edelliseltä lapselta, samoin kasa vaatteita, tuttipulloja, amme ja rintapumppu.

Sängyn ja turvakaukalon saimme (vanhat myytiin rempan alta pois) ja käytettynä olen ostanut sitten sitterin, hoitopöydän ja itkuhälyttimen.

Kaikkea pientä vauvakamaa löytyy kaapeista ennestään ja kasa leluja.

Itselle pitäisi hankkia imetyspaitoja ja imetysliivit :)

Vierailija
9/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 32, olo kauhea. Kipua ja särkyä, supistuksia ja paino sen kuin nousee (12 kg tullut). Liikkua ei juuri voi eikä syömistä vähentää enempää, joten ei auta kuin kärsiä.

Vierailija
10/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upsista!

Vierailija
11/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus vaivaa...

zzzzzz

Vierailija
12/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon viikolla 30.
Eilen kävin pitkästä aikaa neuvolassa.
Painoo tullu n. 12 kg.
Supistusten takia pääsen tänään lääkärille.

Oon väsynyt, varmaan kuukauden jo nukkunut huonosti.
Iskias ja liitoskivut vaivaa.

En kuitenkaan pyydä saikkua ellei lääkäri oo oo sitä mieltä et pitäis jäädä.
Oon osa-aikatyössä ja ei ole niin raskasta kuin jollain muilla on.
Silti oon tympääntynyt ja en jaksais keskittyä työhön yhtään.
Nyt vasta oon ruvennu laittaa vauvanjutut valmiiks, mut pikkuhiljaa kun helposti supistelee kun nostaa/siirtää huonekaluja.

Vierailija
13/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta. Minkälaisia sf-mittoja teillä on? Laittakaa viikot ja mitta :)

Vierailija
14/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin liitoskipujen vuoksi sairaslomalle, sairaslomaa nyt pari viikkoa, mutta varmaankin sairasloma nyt sitten jatkuu äitiyslomaan asti.

Vierailija
15/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:37"]

Ihan uteliaisuudesta. Minkälaisia sf-mittoja teillä on? Laittakaa viikot ja mitta :)

[/quote]

mulla oli viikolla 27 sf mitta 26cm.

Vierailija
16/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv29+5 sf oli 26cm

Vierailija
17/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja 29+3. Ihmeen hyvin voin fyysisesti viikkoihin nähden, liitoskipujakaan ei ole nimeksikään (aiemmissa ollut runsaasti).. vaan vielä tuo kerkiää. Väsymystä on, hb olikin laskenut 145-> 120. Mulle alkaa tuo 120 olla jo matalahko ja tunnen olossani.
Hikoiluttaa ja levottomat jalat!!! Aargh.

Pikkuhiljaa osteltu vähän uusia pojan vaatteita. Neljän tytön jälkeen ihana saada poika. <3

Neuvolassa kävin eilen. Kaikki oli ihan ok. Vauva tosin istua näpöttää mahassa ja sen takia sf-mitta huiteli taivaissa. Parin kolmen viikon päästä kokoarvioultra ja samalla käännösyritys mikäli poju vielä istuu. Miksi näin aikaisilla viikoilla kääntäminen, no koska aiemmat vauvani olleet 4,5-5,2kg syntyessään lasketun ajan tienoilla. Toivotaan ettei tuu jättiläistä tästä. :D

Ihan kohta on marraskuu.. jaksaa jaksaa. Oikeasti odotan jo niin paljon että pääsen synnyttämään. :)

Vierailija
18/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:55"]Viikkoja 29+3. Ihmeen hyvin voin fyysisesti viikkoihin nähden, liitoskipujakaan ei ole nimeksikään (aiemmissa ollut runsaasti).. vaan vielä tuo kerkiää. Väsymystä on, hb olikin laskenut 145-> 120. Mulle alkaa tuo 120 olla jo matalahko ja tunnen olossani.
Hikoiluttaa ja levottomat jalat!!! Aargh.

Pikkuhiljaa osteltu vähän uusia pojan vaatteita. Neljän tytön jälkeen ihana saada poika. <3

Neuvolassa kävin eilen. Kaikki oli ihan ok. Vauva tosin istua näpöttää mahassa ja sen takia sf-mitta huiteli taivaissa. Parin kolmen viikon päästä kokoarvioultra ja samalla käännösyritys mikäli poju vielä istuu. Miksi näin aikaisilla viikoilla kääntäminen, no koska aiemmat vauvani olleet 4,5-5,2kg syntyessään lasketun ajan tienoilla. Toivotaan ettei tuu jättiläistä tästä. :D

Ihan kohta on marraskuu.. jaksaa jaksaa. Oikeasti odotan jo niin paljon että pääsen synnyttämään. :)
[/quote]

Niin siksi kääntämistä yritetään jo viikolla 34-35 kun vauva vielä toivon mukaan mahtuu kääntymään. :D

Sf mitta oli rv 29+2 30cm.

Vierailija
19/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 31 ja en aio imettää, missäköhän vaiheessa asiasta pitää sanoa?

Vierailija
20/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tunnustelette / tiedätte mitenpäin vauva on masussa? Itselläni liikkeet tntuu joko navan seudulla kyljissä tai suoraan emättimessä. Istukka edessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi