Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16 tunnin viikkotyöaika ja palkka lähes 2000 €/kk!

Vierailija
01.09.2015 |

ja opettajat vielä kehtaavat valittaa palkkaansa pieneksi

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1441002560901.html

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisella voi ihan hyvin olla. Olen itse ollut musiikinopen sijaisena yläasteella ja lukiossa. Maanantaisin olin kiinni klo 8-16, vaikka opetustunnit oli 5 tuntia! Minulla oli opetusta noin 18-20 tuntia viikossa. Sijaiselle tosiaan maksetaan vain opetustunneista, ei välitunneista tai suunnittelutunneista, tiedotuksesta, monistuksesta, jne. Palkka oli suunnilleen tuota luokkaa, eli vähän alle 2000€. Ja aika pitkiä päiviä kuitenkin. Jos oli ns. Hyppytunti, suunnittelin omalla ajalla tulevia oppitunteja.

Vierailija
2/4 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat akateemisesti koulutettuja, minkä pitäisi automaattisesti taata heille muuta väestöä korkeammat tulot. Lisäbonusta pitää saada siitä, että he tekevät TÄRKEÄÄ  kasvatustyötä, eivätkä saa valita talvi- tai kesälomansa ajankohtaa. Kesälomakaan ei ole yhtään liian pitkä, se riittää juuri ja juuri tästä tärkeästä kasvatustyöstä ja viisituntisista työpäivistä (+suunnittelutunnit ja vanhempainillat!) toipumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:42"]

Opettajat ovat akateemisesti koulutettuja, minkä pitäisi automaattisesti taata heille muuta väestöä korkeammat tulot. Lisäbonusta pitää saada siitä, että he tekevät TÄRKEÄÄ  kasvatustyötä, eivätkä saa valita talvi- tai kesälomansa ajankohtaa. Kesälomakaan ei ole yhtään liian pitkä, se riittää juuri ja juuri tästä tärkeästä kasvatustyöstä ja viisituntisista työpäivistä (+suunnittelutunnit ja vanhempainillat!) toipumiseen.

[/quote]

Hei en minäkään saa valita lomieni ajankohtaa. Olenko nyt oikeutettu anomaan lisää palkkaa?

Vierailija
4/4 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kadehtimista tuossa? Jos kerran suunnittelusta ja välitunneista ei makseta. Opetustuntien määrä ei kerro todellisesta työpäivän pituudesta. Olen itse esimies ja teen tällä hetkellä osa-aikaista pienten lasten takia. Palkka noin 2200 € kuukaudessa. Teen samat työt kuin kokoaikaisena, koska kukaan muu ei tee minun töitäni. Vaikka työaika on lyhennetty, työn määrä ei samassa suhteessa pienene. Joudun myös vastaamaan välillä puheluihin kotoa. Aika usein yritän hankkia sijaista sairastuneen tt tilalle kotoa käsin, jos työpaikalla ei kukaan ehdi sitä hoitaa. Yleensä ei ehdi, jos vuorosta joku poissa. Kadehdit varmaan tätä meikäläisen palkkaakin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi