Auttakaa loma-ajan palkan kanssa!
Työskentelen hoitoalalla tehden 3-vuorotyötä. Tuntipalkka 11.36€. Nyt sain lomarahan, joka on 112€. Vuorolisiä maksettiin 225€. Onko tuo riittävästi neljältä lomapäivältä? Tuntuu liian pieneltä. Olen siis ansainnut lomaa vasta helmi- ja maaliskuulta eli 4 pv yhteensä.
Kommentit (11)
Lomaraha on yleensä puolet loma-ajan palkasta. Katso työehtosopimuksesi. Maksettiinko sulle nyt ne kaikki neljä lomapäivää vai? Lomapalkkasi määräytyi helmi ja maaliskuun palkan mukaan. Oliko sulla silloin vähän tunteja? Paljonko oli loma-ajan palkka tilinauhassa?
Tuo selvensi asiaa, kun sanoit että se lomaraha tulee helmi-maaliskuun palkan mukaan. Minulla oli silloin tosiaan vähemmöän tunteja. Laitoin kuitenkin palkanlaskijalle postia, että selventäisi laskelmaa :)
ap
Lomanansaintavuosi on aina 1.4.-31.3, eli siinä syklissä aina mennään ja loma-ajan palkkaa lasketaan.
Aika ok vaikuttaa olevan, jos vajaat tunnit. Minulla 30 lomapäivää ja teen osa-aikaista. Lomaraha 30 päivältä oli noin 800 euroa.
Mistähän sinä nyt puhut, kun mainitset lomarahankin? Loma-ajan palkka, lomaraha, mitä tarkoitat?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 08:33"]Aika ok vaikuttaa olevan, jos vajaat tunnit. Minulla 30 lomapäivää ja teen osa-aikaista. Lomaraha 30 päivältä oli noin 800 euroa.
[/quote]
Niin. Olen siis itse myös hoitotyössä.
Muistattehan myös, että lain mukaan loman alkaessa täytyy maksaa puolet loma-ajan palkasta ja toinen puoli vasta seuraavan normaalin palkkapäivän yhteydessä. Moni työnantaja maksaa kyllä kaikki ennen lomaa, mutta näinkin saa lain mukaan tehdä.
Maksetaanko kaikille sama määrä tuota vuorolisää?
EI niillä vuorolisillä ole mitään merkitystä tuon asian kanssa!
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 08:40"]
Maksetaanko kaikille sama määrä tuota vuorolisää?
[/quote]Argh
Eikös sen pitäisi olla puolet normipalkasta eli ei tuosta kyllä sitä tule.