Ruotsin yo-kuuntelu, s2015
Miten olette opiskelleet kuunteluun? Itse olen kerrannut sellaisia sanoja, joita tyypillisesti teksteissä/puheissa on (nauhalla). Ja kuunnellut ABI-kirjan kappaleita cd:ltä ja samalla lukenut samaa tekstiä kirjasta. Vähän on korva alkanut harjaantumaan, viikko vielä aikaa!!
Kommentit (17)
Eihän tästä jännytyksestä pääse pois
Jännittää! Tuntuu, etten ole valmistautunut kunnolla. Kumpa saisin unta.
Ei jännitä tää kuuntelu, vaikka en oo valmistautunut yhtään... Oon kuunteluissa aika heikko, mutta panostan sit kirjalliseen osaan. :) Hyvin se menee, tsemppiä kaikille!
jännittää kyllä iha hirveenä. Tänää paniikis kuunnellu kirjan tekstejä hulluna :D JA tuntuu etten oo kunnol valmistautunu.. Joku pari kuukautta sitte alotin kesäkurssilla ja koulus kuunnellu ja ollu ruottin kursseil. Toivottavasti se riittää.. Tosiaa ruotti on kyl kutone :/
Hei te, jotka kuuntelette kirjan tekstejä ym, niin ymmärrättekö te niitä? Vai meneekö osittain arvailuksi?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2015 klo 21:42"]
Keskipitkä vai pitkä?
[/quote]
Keksipitkä, yläasteella alkanut..
Tsemppiä jokaiselle kirjoittajalle! Kokeen alussa rauhoita mielesi. Kuvittele itsesi johonkin miellyttävään paikkaan ja hae hyvä olotila. Niillä eväillä ja sillä kunnolla mennään mikä sinä hetkenä on. Hyvillä mielin vaan. Päivän kunnon testaus se on. Onnea matkaan! Lycka till!
Koska tulokset tulevat, eli siis oikeat vastaukset? *malttamaton*
Up! Minkälaiset fiilikset jäi kirjallisesta kokeesta?
Tekstit oli jotenkin vaikeita ja kirjoitustehtävien aiheet helppoja... Kauheasti autosanastoa..
Samaa mieltä, vaikka itse ymmärsin tekstit ihan hyvin niin valinnoissa oli vaikeaa sanastoa.. Mutta aukkotehtävä tuntui helpolta, kerrankin!
No mites teijän ylppärit meni ruotsin kohdalta?
Minulla meni päin P:tä sain juuri tietää alustavat pistee ja sain 97 pistet et vittu kyl saa nähdä kui kriittisiä tai löysiä sensorit ovat.
Alle 100 pisteellä on joskus päässyt läpi kokeesta, että älä lannistu!
Huomenna kuuntelu! Jännittää! Muita tämän syksyn abeja paikalla?