Huh mikä aamu takana yläkoululaisen kanssa!
Ei meinannut millään jaksaa nousta sängystä, lemppari huppari oli hukassa, kaikki veetutti ja hän huusi ja paiskoi ovia niin että naapuritkin varmasti viimeistään silloin heräsivät...
Ai niin. Hän unohti kännykän laturin ja palasi hakemaan sitä ja myöhästyi bussista. Varmaan siis koulustakin. Mukavaa maanantaita kaikille! :)
Kommentit (35)
Jotain posiitivista että sait sentään lapsen kouluun. Hyvä! Täällä ei lähdetä kouluun tai jos lähdetään, niin lintsataan tai tullaan kesken päivän kotiin "päänsäryn" takia.
Vaatteet yms illalla jo valmiiksi esille
Normimeininki. Ei mitään uutta auringon alla :) Muistan noi aamut, mut nyt nekin on jo aika kullanut. Muistan myös oman harmitukseni. Tsemppiä ap, myös tuo on ohimenevää 😊
Mitä se sillä laturilla tekee koulussa? Jos ei koko ajan räplää kännykkää niin pitäisi sen akun kestää nyt koulupäivän ajan.
Ei laturia mukaan. Oppii säästämään akkua.
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet yms illalla jo valmiiksi esille
Olen pikkuhiljaa opettanut poikaa itse huolehtimaan omista tavaroistaan. Olen kyllä yrittänyt muistuttaa, mutta ilmeisesti pitää pari kertaa hermostua että ei oo kivoja vaatteita, niin sitten oppii... Ap
Jos teini uskaltaa käyttäytyä noin niin usko pois, Olet tehnyt jotain oikein. Hän luottaa. Minä en uskaltanut koskaan näyttää mieltä.
Nykyään olen hermoraunio kolmekymppinen joka yhä yrittää miellyttää vaikka sisällä kiehuu.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sillä laturilla tekee koulussa? Jos ei koko ajan räplää kännykkää niin pitäisi sen akun kestää nyt koulupäivän ajan.
No joo, mutta meillä ei öisin ladata kännyköitä niin ei välttämättä ole täysi akku aamulla. Tarvii kännykkää kuitenkin bussilla kulkemiseen, joten siinä pitää olla iltapäivälläkin akkua. Luultavasti ei edes tule suoraan koulusta kotiin, joten aika monta tuntia tulee sen akun kestää. Hyvä ottaa varalta mukaan. Ei se paljoa paina. Ap
Ylä-aste ikäiselle vaatteet valmiiksi? Minä etsin ne tuossa iässä itse. En olisi edes antanut äitini valita vaatteitani.
Jaa. Mitä se sua liikuttaa. Aikuinen ihminen hoitaa itse itsensä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Yläkoulussa ollaan 13-15v 😄
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo vielä aika lapsi ole.
KOhta se kullanmurusi on ehkä meidän luokassa, jossa päivän tuttu hokema laita-luuri-pois-laita-luuri-pois-laita-luuri-pois rallatellaan oppilaille tuntitolkulla. Kyllä kavereilla tai koululla on lainata, joten sen hakeminen ei ole syy palata enää ja myöhästyä bussista. Se ei myöskään riitä syyksi koulussa ja jos ope on kehnolla tuulella tulee merkintä Wilmaan myöhästelystä ilman syytä.
Akun loppuminen tai kännyn pois ottaminen oppilaalta saa joissakin oppilaissa valtavan vaikeita vieroitusoireita, joita mylvitään kurkku suorana koko päivän. Se on hirveää katsottavaa, ja kuunneltavaa eikä sille oikein voi tehdä mitään saati puhein rauhoitella. Yleensä avusaja kävelyttää käytävillä, jos oppilas on aivan pois tolaltaan. (Tällaista todellakin tapahtuu koulumaailmassa)
Joten auta koulua ja pidä tiukka linja siinä,ettei latureita palata hakemaan enää, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Jotain posiitivista että sait sentään lapsen kouluun. Hyvä! Täällä ei lähdetä kouluun tai jos lähdetään, niin lintsataan tai tullaan kesken päivän kotiin "päänsäryn" takia.
Kannattaisi hankkia lapselle apua, eikä nälviä tuolleen.
Minä etsin eskari ikäiselle vaatteet valmiiksi. Esiteinit/teinit saa kyllä ihan itse pukea itsensä :D
Vierailija kirjoitti:
KOhta se kullanmurusi on ehkä meidän luokassa, jossa päivän tuttu hokema laita-luuri-pois-laita-luuri-pois-laita-luuri-pois rallatellaan oppilaille tuntitolkulla. Kyllä kavereilla tai koululla on lainata, joten sen hakeminen ei ole syy palata enää ja myöhästyä bussista. Se ei myöskään riitä syyksi koulussa ja jos ope on kehnolla tuulella tulee merkintä Wilmaan myöhästelystä ilman syytä.
Akun loppuminen tai kännyn pois ottaminen oppilaalta saa joissakin oppilaissa valtavan vaikeita vieroitusoireita, joita mylvitään kurkku suorana koko päivän. Se on hirveää katsottavaa, ja kuunneltavaa eikä sille oikein voi tehdä mitään saati puhein rauhoitella. Yleensä avusaja kävelyttää käytävillä, jos oppilas on aivan pois tolaltaan. (Tällaista todellakin tapahtuu koulumaailmassa)
Joten auta koulua ja pidä tiukka linja siinä,ettei latureita palata hakemaan enää, kiitos.
Oikeasti jotain avustajia kävelyttämään oppilasta? No, onneksi olen nyt jo tiukkis (en kuotenkaan mikään dik t aa t to r i) ekaluokkalaisen kanssa. Meillä ei olla puhelin zombeja.
Joo, tämä on nyt hyvä kohta iltapäivällä käydä keskustelu siitä, että oisko kannattanut laittaa kaikki valmiiksi jo illalla? Mä olen lapsia opettanut tuohon jo päiväkodista lähtien, ja koko alakoulu joka ilta yhdessä tehtiin kaikki valmiksi. Silti yläkouluun siirtyessä, kun tuo jäi vähän niin kuin omaksi huoleksi pikkuhiljaa, ei se vaan toteudu. Ennen kuin sit muutaman kerran tosiaan oppi menee perille ns. takaliston kautta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten auta koulua ja pidä tiukka linja siinä,ettei latureita palata hakemaan enää, kiitos.Oikeasti jotain avustajia kävelyttämään oppilasta? No, onneksi olen nyt jo tiukkis (en kuotenkaan mikään dik t aa t to r i) ekaluokkalaisen kanssa. Meillä ei olla puhelin zombeja.
joo, ei meilläkään ekaluokalla oltu.. kasiluokalla olikin sitten tahti jo vähän toinen.
Voi pientä! Ymmärrän että ärsyttää, mutta teinillä oli kurja aamu myös.
Perus teini ja aamu siis.
Ps. Opeta se ennakoimaan. Se ei maksa mitään.