Polkupyörä kierrätyskeskuksesta?
Kannattaako hankkia tai edes harkita? Hinnat on satasen kummankin puolin ja pyörät on ulkoisesti aika romun näköisiä, mutta se on vaan hyvä ettei varkaat kiinnostu. Haussa siis huoleton kulkupeli kesän ranta- ja shoppailureissuille yms. Jostain tori.fistä tai muualta saisi varmaan halvemmalla, mutta jokaista pyörää pitäisi lähteä katsomaan ja koeajamaan erikseen ja kun en ymmärrä pyöristä mitään, riski vaarallisen huonossa kunnossa olevan romun ostamisesta on varmaan suurempi. Kierrätyskeskuksen pyörät on sentään tarkastettu ja huollettu ainakin jonkinlaiseen kuntoon.
Kommentit (27)
Minä ostin noin viikko sitten kierrätyskeskuksesta polkupyörän. Olen erittäin tyytyväinen, pyörä oli huollettu siinä oli uudet etu ja takavanteet, uudet jarrupalat. Olen ajanut melkein joka päivä pitkiä pyörälenkkejä, mitään ongelmaa ei ole ollut kaikki toimii moitteettomasti. En usko, että 180 eurolla saisi mistään noin hyvää pyörää valmiiksi laitettuna, huoltoineen päivineen. 28 tuumainen, 21 vaihteinen Insera Travellette.
Tällä pyörällä, kun huoltaa sitä myös itse ajaa helposti toistakymmentä vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko muutaman kympin kierrätyskeskus pyörissä renkaat ja jarrut kunnossa? Omassa nykyisessä renkaat ja jarrupalat on aika lopussa, ja pyörä muutenkin jo vanha vm. 2008, niin mietin nyt että mitä kannattaisi tehdä kun työttömällä ei ole paljon rahaa käytettävissä... kyllähän nämäkin pykineet ja sileät renkaat pitää vielä ainakin joitain päiviä ilmaa ja pyörä vielä pysähtyy, mutta ei näillä ehkä enää kovin pitkälle pääse.
Uudet renkaat ja jarrupalat maksavat Prismassa yhteensä ehkä 30€, ei sellaisten takia kannata lähteä uutta pyörää ostamaan.
Jotkut Mikki Hiiri ulkorenkaat toki voi saada jarrupaloineen tuohon hintaan. Jos haluaa hyvin rullaavat kunnon pistosuojatut ulkorenkaat joilla oikeasti tekee jotain ja ne kestää pitää maksaa vähintään noin 30euroa kappale.
Hieman aiheen vierestä mutta kun nyt puhe on kierrätyskeskuksista niin ihmettelenpä sitten tässä.
Oli nimittäin niin että me asumme ulkomailla. Tyttäreni tuli Suomeen opiskelemaan, asui vuokrakämpässä ja tietysti hankki sitten kalusteita yms. sekä pesukoneen. No sitten tuli aika palata kotiin (tänne toiseen maahan) ja me teimme muuttokuorman mutta pesukonetta ei haluttu ottaa koska se oli painava ja hankala kuljettaa.
Niinpä soitin kierrätyskeskukseen ja yllätykseskseni ei kelvannut! Kolmisen vuotta käytösssä ollut uutena ostetttu Candy-kone. Täysin ehjä, yhden naisihmisen käytössä ollut. En nyt ymmärrä miksi ei kelpaa? Onneksi tyttären opiskelukaveri oli valmis ottamaan sen vastaan ja annoimme hänelle.
Ei ollut aikaa alkaa sitä missään ilmoitella eikä etsiä mihin kelpaisi. Oli hyvä että päästiin eroon.
Tällainen tuli vain mieleeni, kummallisia käytäntöjä.
Harmi kun tori uudistuksen jälkeen en ole saanut yhtään polkupyörää kaupaksi. Pyöräni ovat kohtuudella huollettuja ettei ainakaan vähään aikaan pitäisi ongelmia olla. Viime kesänä myin noin 20kpl polkupyöriä. Tänä kesänä ei ole kukaan enää kysynyt yhtään mitään. Pyörät maksavat 50-80 euron välillä. Olen näitä hommannut rikkinäisenä yksityisiltä ja paikallisesta romutarhasta. Kunnostan niitä talvella pakkas aikaan kun silloin ei yleensä ole muutamaan kuukauteen töitä. Mitään rahan tekoa tämä ei ole mutta kuluupa aika paremmin. No ens talvena ei tarvi näköjään pyöriä kunnostella.
Kaupasta saat pitkän takuun, täällä tyyliin 1 kk takuu.
Uudet renkaat ja jarrupalat maksavat Prismassa yhteensä ehkä 30€, ei sellaisten takia kannata lähteä uutta pyörää ostamaan.