Polkupyörä kierrätyskeskuksesta?
Kannattaako hankkia tai edes harkita? Hinnat on satasen kummankin puolin ja pyörät on ulkoisesti aika romun näköisiä, mutta se on vaan hyvä ettei varkaat kiinnostu. Haussa siis huoleton kulkupeli kesän ranta- ja shoppailureissuille yms. Jostain tori.fistä tai muualta saisi varmaan halvemmalla, mutta jokaista pyörää pitäisi lähteä katsomaan ja koeajamaan erikseen ja kun en ymmärrä pyöristä mitään, riski vaarallisen huonossa kunnossa olevan romun ostamisesta on varmaan suurempi. Kierrätyskeskuksen pyörät on sentään tarkastettu ja huollettu ainakin jonkinlaiseen kuntoon.
Kommentit (27)
Kannattaa varautua siihen, että kierrätyskeskuksen työntekijöiden osaaminen ja motivaatio voi olla ihan mitä sattuu. Muistan kerran kun kävin koeajamassa yhtä pyörää, jonka eturengas oli tyhjä. Kierrätyskeskuksen työntekijä pumppasi siihen ilmaa hiki hatussa ja totesi lopulta polleana poikana, että nyt on hyvä. Vaan eipä ollut. Rengas oli ilmeiseti puhjennut aiemmin, eikä taula tajunnut ettei se ollut täyttynyt yhtään vaikka se oli kuinka pumpannut siihen ilmaa.
Minä ostin pyörän kierrätyskeskuksesta. Osoittautui varastetuksi. Olin pari viikkoa ajanut sillä kun laitoin pyörän kuvan Facebookiin että kyllä kulkee uus kulkupeli ja halvalla sain. Seuraavalla viikolla soitti joku tuntematon joka ilmoitti että pyörä on hänen ja syytti varkaudesta. Antoi tuntomerkit jostain kaiverruksesta satulaputkessa ja sellainen löytyikin sitten kun poliisi tuli ovelle. Onneks oli kuitti ostosta tallessa. Muuten olisin saanu syytteen tai jotain.
Kannata seurata tarjouksia ja muualta saat takuun kaupan päälle.
Sen takia se siellä kierrätyskeskuksessa onkin, että se on joltain varastettu. Eipä melkein ole olemassa sellaista pyörää (ajokuntoista) joka ei kelpaisi sen verran varastettavaksi, että sillä ajaa baarista kotia lähelle ja viereiseen järveen heitettäväksi.
Suurella todennäköisyydellä ne on varastettuja. Jos pystyt moraalisesti kantamaan sen vastuun niin kyllähän niillä kulkee.
Miksi kierrätyskeskuksen pyörät olisi luultavasti varastettuja?
Kävin eilen Turussa kierrätyskeskuksessa katsomassa tytölleni pyörää. Yksi oli, hinta 150€.
Fillari vanhaan vanhempi kuin minä, ja raihnaisempi kuin sinä.
Ihkauutena saisi samankaltaista 200€ hintaan.
Pyöräliikkeessä vastaava mut 10 vuotta uudempi käytetty 80€.
olen kaksi kertaa n. 10 vuotta sitten ostanut ihan polkupyöräliikkeestä sinne vaihdossa tulleen maastopyörän 20€:lla.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin pyörän kierrätyskeskuksesta. Osoittautui varastetuksi. Olin pari viikkoa ajanut sillä kun laitoin pyörän kuvan Facebookiin että kyllä kulkee uus kulkupeli ja halvalla sain. Seuraavalla viikolla soitti joku tuntematon joka ilmoitti että pyörä on hänen ja syytti varkaudesta. Antoi tuntomerkit jostain kaiverruksesta satulaputkessa ja sellainen löytyikin sitten kun poliisi tuli ovelle. Onneks oli kuitti ostosta tallessa. Muuten olisin saanu syytteen tai jotain.
Et sitten yhtään uskottavampaa tarinaa keksinyt?
Todella hienoja pyöriä oli aikoinaan eräässä kierrätysmestassa, maalasivat niitä pensseleillä kirkkaan sinisiksi
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen Turussa kierrätyskeskuksessa katsomassa tytölleni pyörää. Yksi oli, hinta 150€.
Fillari vanhaan vanhempi kuin minä, ja raihnaisempi kuin sinä.
Ihkauutena saisi samankaltaista 200€ hintaan.
Pyöräliikkeessä vastaava mut 10 vuotta uudempi käytetty 80€.
Oletko varma ettet erehtynyt kaupungista ja käynyt sittenkin Porvoon kierrätyskeskuksessa? Kävin meinaan itse Turun kierrätyskeskuksissa viime viikolla, ja ainakin silloin niissä oli paljon pyöriä joista yksikään ei vaikuttanut päällisin puolin pahasti ylihintaiselta. Halvimmat aikuisten pyörät maksoi jotain 50-60 euron luokkaa eikä ne ollut mitään romuja, vaan osa niistä kaikkein halvimmistakin pyöristä oli oikein siistissä kunnossa. Yksikään lasten pyörä ei maksanut yli 100 euroa. Onhan se tietysti mahdollista, että suht halvoille ja hyville pyörille löytyi nopeasti ostajat ja jäljelle jäi joku yksittäinen ylihintainen romu. Luulen kuitenkin, että tahdot vaan dissata kierrätyskeskuksia ja keksit koko jutun päästäsi.
Älä edes harkitse. Pyörät on ylihinnoiteltuja.
Onko muutaman kympin kierrätyskeskus pyörissä renkaat ja jarrut kunnossa? Omassa nykyisessä renkaat ja jarrupalat on aika lopussa, ja pyörä muutenkin jo vanha vm. 2008, niin mietin nyt että mitä kannattaisi tehdä kun työttömällä ei ole paljon rahaa käytettävissä... kyllähän nämäkin pykineet ja sileät renkaat pitää vielä ainakin joitain päiviä ilmaa ja pyörä vielä pysähtyy, mutta ei näillä ehkä enää kovin pitkälle pääse.
Biltemasta uusi alle 200€ ja mukana tulee jonkinlainen takuu.
Kysy onko ne huollettu. Täällä ainakin myydään huollettuna ja todella kannattaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kierrätyskeskuksen pyörät olisi luultavasti varastettuja?
Varmasti suurinosa käytettyjen markkinoiden on, kierrätyskeskus antaa kuitin joka kannattaa säästää.
Vierailija kirjoitti:
Biltemasta uusi alle 200€ ja mukana tulee jonkinlainen takuu.
Ei työttömällä ole laittaa satasia yhtään mihinkään, muutaman kympinkin ostokset pitää miettiä hyvin tarkkaan!!! Töihin ei pääse, joten säästä näppäimistöäsi äläkä letkauta sitä "Mene töihin!" fraasia!
AP: Seuraa Poliisin huutokauppoja, niissä myydään fillareita mutta niitä ei pääse tutkimaan eikä saa takuutakaan ja eivät taatusti ole varastettuja (tai voivat olla mutta omistaja ei ole noutanut sitä).
Kannattaa harkita, ja käydä katsomassa mitä löytyy.
Jos käyttö on pientä ja vaatimatonta, niin pyörästä ei kannata mansikoita maksaa.
Ja tosi on, että vanha kuluneen näköinen pyörä ei varkaille kelpaa.