Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vegaanikysely

Hunajatee
21.03.2022 |

Kun puhe on veganismista, se on poikkeuksetta ruokavaliopuhetta. Itse en ole millään tasolla vegaani, mutta mielenkiinnolla kyselen millä tavalla te olette vegaaneita

(Lääkkeitä ei lasketa!)

Vegaanikysely

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana

Vierailija
2/23 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan naudan sisäfilepihvejä ja syön niitä aina kun mahdollista. Taidan olla LIHAANI 🤤🤤

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan naudan sisäfilepihvejä ja syön niitä aina kun mahdollista. Taidan olla LIHAANI 🤤🤤

Itse en välitä punaisesta lihasta, mutta🐔tykkään.

Vierailija
4/23 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän valita vegaanisia tuotteita milloin se on järkevää, mutta etenkin vaatteet ostan usein ei-vegaanisina. Villapaidat ovat kaikin tavoin niin ylivoimaisia mihinkääm akryylipaitoihin nähden, etten näe mitään järkeä ostaa jotain tekovillapaitaa ja kärsiä huonommasta laadusta ja kylmästä. Kengätkin ostan nahkaisina, koska tykkään klassisesta pukeutumisesta enkä halua kulkea missään tennareissa. Lisäksi jalkani ovat niin omituiset, että vegaanikenkien tilaaminen netistä on vaan ihan tuhoontuomittua.

Omituiset jalat? Millä tavalla?

Vierailija
5/23 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain neljä vaihtoehtoa?

Vierailija
6/23 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän valita vegaanisia tuotteita milloin se on järkevää, mutta etenkin vaatteet ostan usein ei-vegaanisina. Villapaidat ovat kaikin tavoin niin ylivoimaisia mihinkääm akryylipaitoihin nähden, etten näe mitään järkeä ostaa jotain tekovillapaitaa ja kärsiä huonommasta laadusta ja kylmästä. Kengätkin ostan nahkaisina, koska tykkään klassisesta pukeutumisesta enkä halua kulkea missään tennareissa. Lisäksi jalkani ovat niin omituiset, että vegaanikenkien tilaaminen netistä on vaan ihan tuhoontuomittua.

Omituiset jalat? Millä tavalla?

Toinen jalka on vähän isompi, mikä ei ole hirveän erikoista. Mulla on kuitenkin leveä jalka, mutta kapea kantapää. Kaikki avokkaat on samaan aikaan liian pieniä varpaista, mutta kantapää lonksuu pois kengästä. Jos kengässä on vähänkään enemmän korkoa, jalka luisuu kävellessä ihan eteen, jolloin varpaisiin sattuu. Mä vihaan kenkäostoksia.

Vierailija
7/23 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carrot

Vierailija
8/23 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vegenakki

Vierailija
9/23 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna

Vierailija
10/23 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, tiedätkö että voit olla vain kokonaan vegaani tai sitten et ole  ollenkaan. Ei ole mitään "tasoja".

Vegaani on henkilö, joka ei syö mitään eläinkunnasta peräisin olevia tuotteita kuten lihaa, kalaa, munia, maitotuotteita ja niiden johdannaisia. Vegaani ei myöskään osta eläinperäisiä vaatteita, kuten nahkaa ja villaa, eikä tue palveluita, jotka perustuvat eläinten riistoon.

Vegaaneja voi halutessaan luokitella monilla tavoin, mutta harva vegaanikaan mahtuu minkään tietyn kategorian alle. Vegaanit eivät ole yhtenäistä massaa, jolla olisi yhtenevä maailmankuva, vaan he ovat mitä erilaisimpia yksilöitä, jotka kaikki ovat kuitenkin syystä tai toisesta ryhtyneet vegaaneiksi.

Itse en ole vegaani mutta vegetariaani kylläkin.

En syö lihaa enkä lihatuotteita missään muodossa. En käytä tuotteita jotka sisältävät gelatiinia eli liivatetta. 

Noudatan kasvisruokavaliota johon sisältyy kyllä kananmunat sekä raejuusto ja maustamaton kreikan jogurtti, siksi en ole siis vegaani.  

Valitsen aina ekologiset pesuaineet niin pyykinpesuun kuin kodin puhdistukseen, käsisaippuat jne.

En käytä meikkiä mutta ihovoiteet ostan vegaanisia. 

Näin olen elänyt jo puolet elämästäni. Voin hyvin, olen terve ja paino ei rasita.  Rakastan luontoa ja eläimiä ja haluan suojella kaikkea elollista.  Tämä on valintani.

Vierailija
11/23 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, tiedätkö että voit olla vain kokonaan vegaani tai sitten et ole  ollenkaan. Ei ole mitään "tasoja".

Vegaani on henkilö, joka ei syö mitään eläinkunnasta peräisin olevia tuotteita kuten lihaa, kalaa, munia, maitotuotteita ja niiden johdannaisia. Vegaani ei myöskään osta eläinperäisiä vaatteita, kuten nahkaa ja villaa, eikä tue palveluita, jotka perustuvat eläinten riistoon.

Vegaaneja voi halutessaan luokitella monilla tavoin, mutta harva vegaanikaan mahtuu minkään tietyn kategorian alle. Vegaanit eivät ole yhtenäistä massaa, jolla olisi yhtenevä maailmankuva, vaan he ovat mitä erilaisimpia yksilöitä, jotka kaikki ovat kuitenkin syystä tai toisesta ryhtyneet vegaaneiksi.

Itse en ole vegaani mutta vegetariaani kylläkin.

En syö lihaa enkä lihatuotteita missään muodossa. En käytä tuotteita jotka sisältävät gelatiinia eli liivatetta. 

Noudatan kasvisruokavaliota johon sisältyy kyllä kananmunat sekä raejuusto ja maustamaton kreikan jogurtti, siksi en ole siis vegaani.  

Valitsen aina ekologiset pesuaineet niin pyykinpesuun kuin kodin puhdistukseen, käsisaippuat jne.

En käytä meikkiä mutta ihovoiteet ostan vegaanisia. 

Näin olen elänyt jo puolet elämästäni. Voin hyvin, olen terve ja paino ei rasita.  Rakastan luontoa ja eläimiä ja haluan suojella kaikkea elollista.  Tämä on valintani.

Onpas ristiriitaisesti kirjoitettu, että voi olla vain 100% vegaani, mutta sitten kuitenkin vegaanit voi luokitella eri ryhmiin.

Vierailija
12/23 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vaihtoehtoja. Olen vegaani, joten valitsin täysin vegaani.

Vierailija
13/23 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli eräs vanha sanonta mieleen. "Mistä tunnistat vegaanin? Hän kyllä kertoo sen."

Vierailija
14/23 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmäntissimaito

Vierailija
15/23 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vegaanisesti, mutta omistan yhä eläinperäisiä vaatteita

Vierailija
16/23 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli eräs vanha sanonta mieleen. "Mistä tunnistat vegaanin? Hän kyllä kertoo sen."

Mikä vegaanissa tai vegetariaanissa pelottaa? Tai ärsyttää? Triggeröikö se jotenkin jotain kohtaa sinussa?

Miksi koet raivoa jos joku muu valitsee toisen elämäntavan kuin sinä?

Olisi mielenkiintoista kuulla.

Jos jokin asia nostaa noin paljon tunteita pintaan, kannattaisi tutkiskella mistä se johtuu. Ei tasapainoisen ihmisen tarvitse provosoitua kenenkään toisen valinnoista jotka eivät omaa elämää koske.

Vierailija
17/23 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vegaanissa tai vegetariaanissa pelottaa? Tai ärsyttää? Triggeröikö se jotenkin jotain kohtaa sinussa?

Miksi koet raivoa jos joku muu valitsee toisen elämäntavan kuin sinä?

Olisi mielenkiintoista kuulla.

Jos jokin asia nostaa noin paljon tunteita pintaan, kannattaisi tutkiskella mistä se johtuu. Ei tasapainoisen ihmisen tarvitse provosoitua kenenkään toisen valinnoista jotka eivät omaa elämää koske.

Minusta tuo on hauska vitsi. Olen itsekin vegaani ja tällä vitsillä on ihan tosipohjaa, se siitä hauskan tekee.

Pitkähköstä tilityksestäsi päätellen sinä taidat olla se, jolla meni tunteisiin. Lighten up!

-eri

Vierailija
18/23 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään tavalla vegaani. Sitä vaihtoehtoa ei ollut tarjolla.

Vierailija
19/23 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ei tietysti kysytty, mutta kuitenkin. Ruokavaliostani on ehkä noin 3/4 vegaanista. Kuitenkaan en ole vegaani. Kalaa syön usein. Harvoin tekee mieli lihaa mutta syön kyllä sitäkin joskus, luomulihaa tai riistaa. Jäätelöäkin syön. Käytän villaa jne.

Kokonaisuuden kannalta olisi hyvä, jos yleistyisi tämäntapainen ruokavalio. Kenenkään ei tarvitsisi olla ehdoton, jos yhä useammat kohtuullistaisivat eläintuotteiden kuluttamista. Tähän varmasti ollaankin menossa.

Vierailija
20/23 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä puuttui vaihtoehto: pihvivegaani. Tykkään kunnon naudanlihapihvistä täysvegaanisilla höysteillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän