Vegaanikysely
Kun puhe on veganismista, se on poikkeuksetta ruokavaliopuhetta. Itse en ole millään tasolla vegaani, mutta mielenkiinnolla kyselen millä tavalla te olette vegaaneita
(Lääkkeitä ei lasketa!)
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, tiedätkö että voit olla vain kokonaan vegaani tai sitten et ole ollenkaan. Ei ole mitään "tasoja".
Vegaani on henkilö, joka ei syö mitään eläinkunnasta peräisin olevia tuotteita kuten lihaa, kalaa, munia, maitotuotteita ja niiden johdannaisia. Vegaani ei myöskään osta eläinperäisiä vaatteita, kuten nahkaa ja villaa, eikä tue palveluita, jotka perustuvat eläinten riistoon.
Vegaaneja voi halutessaan luokitella monilla tavoin, mutta harva vegaanikaan mahtuu minkään tietyn kategorian alle. Vegaanit eivät ole yhtenäistä massaa, jolla olisi yhtenevä maailmankuva, vaan he ovat mitä erilaisimpia yksilöitä, jotka kaikki ovat kuitenkin syystä tai toisesta ryhtyneet vegaaneiksi.
Itse en ole vegaani mutta vegetariaani kylläkin.
En syö lihaa enkä lihatuotteita missään muodossa. En käytä tuotteita jotka sisältävät gelatiinia eli liivatetta.
Noudatan kasvisruokavaliota johon sisältyy kyllä kananmunat sekä raejuusto ja maustamaton kreikan jogurtti, siksi en ole siis vegaani.
Valitsen aina ekologiset pesuaineet niin pyykinpesuun kuin kodin puhdistukseen, käsisaippuat jne.
En käytä meikkiä mutta ihovoiteet ostan vegaanisia.
Näin olen elänyt jo puolet elämästäni. Voin hyvin, olen terve ja paino ei rasita. Rakastan luontoa ja eläimiä ja haluan suojella kaikkea elollista. Tämä on valintani.
Mä pidän itseäni kasvissyöjänä, mutta kyllä jossain karkeissa on joskus liivatetta tullut syötyä, vaikka koitan yleensä valita karkkeja jotka eivät tätä sisällä. Nyt vasta hiljattain tajusin myös sen, että parmesaanijuusto ei käy kasvissyöjälle, koska siinä juoksutteessa käytetään muistaakseni vasikan vatsalaukusta tehtyä juoksutetta.
Miten tunnistaa sekasyöjän?
Ei tarvitse, hän kyllä kertoo sen.