Raha-asiat toisen omistamassa asunnossa
Mies asuu omistamassani talossa. Olemme sopineet, että hän maksaa puolet laskuista, sekä ruuat ja päivittäiset asiat. Nyt on kuitenkin monta kuukautta työmatkalla, jolloin ei ole maksanut kuin tuon laskuosuuden. Meneekö tämä nyt ihan oikein? Mies saa tietenkin hyvät rahat reissustaan, kun taas itselläni menee tuplaraha samana aikana. Lähtökohtahan oli että molemmat "hyötyvät" saman verran kun mies muutti asuntooni, mutta nyt se ei kyllä päde laisinkaan. Mielipiteitä?
Kommentit (26)
Miksi sinulla menee tuplarahat, syötkö miehenkin ruuat kun hän on poissa?
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti mies maksaa ruuat ja minä itse asunnon. Nyt miehen ollessa poissa maksan myös ruuat. Ts. mies maksaa ainoastaan puolet laskuista, minä toisen puolen, itse asunnon sekä ruuat. Kulut eivät mene puoliksi miehen ollessa reissussa. Itse en mitenkään "hyödy" rahasta, minkä mies saa reissustaan.
Hyödythän sinä kuitenkin sen, että hän maksaa puolet laskuista, vaikka asuu muualla.
Mitä ihmettä? Kai se mies omat ruokansa ja kulunsa siellä reissussa maksaa. Sinä maksat omasi. Miten se ei olisi reilua?
Miehelle muutenkin huono diili!
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Kai se mies omat ruokansa ja kulunsa siellä reissussa maksaa. Sinä maksat omasi. Miten se ei olisi reilua?
Miehelle muutenkin huono diili!
EIkö työnantaja ne maksa? Ja miten miehelle huono diili? Meillä samalla tavalla, ja molemmat kyllä voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti mies maksaa ruuat ja minä itse asunnon. Nyt miehen ollessa poissa maksan myös ruuat. Ts. mies maksaa ainoastaan puolet laskuista, minä toisen puolen, itse asunnon sekä ruuat. Kulut eivät mene puoliksi miehen ollessa reissussa. Itse en mitenkään "hyödy" rahasta, minkä mies saa reissustaan.
Miksi sinun pitäisi hyötyä rahasta jonka mies saa reissustaan? Voithan itsekin lähteä reissuun tienaamaan jos raha kiinnostaaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi hyötyä rahasta jonka mies saa reissustaan? Voithan itsekin lähteä reissuun tienaamaan jos raha kiinnostaaa.
Mies hyötyy nyt tilanteesta kun on reissussa. Maksaa ainoastaan omat kulunsa, jotka nekin minimaaliset, koska työmatka. Mies maksaa vähemmin yhteisiä kuluja kuin mitä on sovittu. Ja alkuperäinen taas enemmin mitä sovittu. Ei kai nuo maksamiset ole sidottu paikkaan. Mielestäni kulut pitää hoitaa kuten normaalisti ja sovittu, vaikka toinen osapuoli olisi kuussa.
Taas tätä samaa paskaa. Miten te oikein jaksatte?
Miljoonannen kerran, ei ole mitään oikein ja väärin. On vapaaehtoisia sopimuksia.
Te ette hyödy tuossa saman verran. Sinä hyödyt enemmän. Maksat joka kuukausi itsellesi asunnosta, joka tulee olemaan sinun. Mies maksaa pääasiassa teidän elämisen. Tämä on hassua kun on kerrankin niin, että nainen omistaa jotain ja mies maksaa päivittäiset menot ja kulutkin jakautuvat kuten perinteisessä mallissa.
Kyllä minuakin ärsyttäisi jos minun päivittäisen kuluerän maksaja lähtee pois ja en pysty omaisuuttani kerryttämään samaan tahtia kuin aikaisemmin. Mies tekee kivasti kun maksaa puolet laskuistanne, jotka ovat suurimmaksi osaksi olleet viimeaikoina sinun aikaansaannosta. :)
Kuulostaa siltä, että sinä hyödyt enemmän. Sinä omistat asunnon, mies maksaa sinun syömiset ja puolet laskuista. Mitä laskuja hän maksaa? Asunnon sähköt, vakuutukset, jotain muuta? Onko asunto velaton vai osallistuuko hän sen maksuun?
Vaikka mies tienaisikin hyvät rahat työreissustaan niin mitä se sinulle kuuluu? Miehen rahat on yhtä kuin sinun rahasi?
Jankutatko sä ap nyt ihan tarkoituksella. Miehen ei todellakaan tarvitse sun ruokaasi maksaa. Jos tolle linjalle lähtee, niin sun käyttöön jää hänen ostamansa esim. kahvi, levitteet, kuiva-aineita mitä nyt jokaisen jääkaapissa on. Ja eipähän ole kuluttamassa sun kämppää, ei käyttämässä vettä jne. Sun ei tartte pyykkiä pestä niin usein, sähköä säästyy. Että hohhoijaa noita ihmisen aivoituksia.
Toivottavasti mies ymmärtää jättää tollasen hyväksikäyttäjän.
En ihmettelisi yhtään, jos mies ei palaisi tuohon osoitteeseen reissun päätyttyä.
Uusi versio jokaviikkoisesta kulujen jakamiskysymyksestä. Silti 0/5.
Ensin se mies maksaa puolet laskuista eli asumisen kuluista ja sitten se ei yhtäkkiä maksakaan kuin ruoat eli satu muuttuu siihen malliin, että on varma provo. Mutta jos tämä olisi totta, niin ratkaisu olisi äärettömän helppo:
Ne asumiskulut eli yhteiset laskut maksetaan yhteiseltä taloustililtä, jonne molemmat tallettavat saman summan kuukausittain (sen verran, mitä laskuihin tarvitaan). Myös nyt, kun mies on matkatöissä. Normaalisti yhteiseltä tililtä maksetaan myös yhteinen ruoka, mutta nyt kun molemmat syövät erillään, he maksavat ruokansa itse.
Vierailija kirjoitti:
Ensin se mies maksaa puolet laskuista eli asumisen kuluista ja sitten se ei yhtäkkiä maksakaan kuin ruoat eli satu muuttuu siihen malliin, että on varma provo. Mutta jos tämä olisi totta, niin ratkaisu olisi äärettömän helppo:
Ne asumiskulut eli yhteiset laskut maksetaan yhteiseltä taloustililtä, jonne molemmat tallettavat saman summan kuukausittain (sen verran, mitä laskuihin tarvitaan). Myös nyt, kun mies on matkatöissä. Normaalisti yhteiseltä tililtä maksetaan myös yhteinen ruoka, mutta nyt kun molemmat syövät erillään, he maksavat ruokansa itse.
Miksi ruoat maksetaan itse jos sovittu että mies maksaa ne? Entä lapset? Nainen maksaa nekin kun mies reissussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ruoat maksetaan itse jos sovittu että mies maksaa ne? Entä lapset? Nainen maksaa nekin kun mies reissussa?
Ai tässä kohtaa tähän satuun tuli (yhteisiä?) lapsia? Miksi niitä ei mainittu heti? Jos on tehty lapsia ennen kuin on noin perustavaa laatua olevia kysymyksiä pohdittu kuin kulujen jakamista, niin sitten pitää kantaa asian seuraukset.
Minkä ihmeen takia miehen pitäisi maksaa sen kotona olevan ruoat?
0/5. Tämä nyt ei oikein lähde lentoon ennenkuin ulipojat herää.
Menee ihan oikein.