Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voitteko auttaa? Mulla on paranoidisia ajatuksia

Vierailija
20.03.2022 |

Tuntuu kuin vastapäisen talon naapuri jotenkin vakoilisi minua. En tiedä edes mistä kehittelin tämän luulon, mulla on vain tullut pakkomielle tuosta yhden asunnon ikkunasta, että siinä asuisi joku sairas vakoilija. Kävi mielessä myös sellainen, että kun asunnossani on kaksi ikkunaa, mutta ulkoa käsin rivissä on kolme ikkunaa, kaksi niistä on ne minun ikkunat, mutta mikä se kolmas on kun siinä on rapussa pelkkää seinää pitkän matkaa ennen seuraavaa asuntoa. No, tajusin että se seuraava asunto on vain niin iso, että se ikkuna kuuluu siihen asuntoon. Siis melkein aloin epäilemään, että siellä on joku vakoiluhuone 😅 Sitten minusta tuntuu että monet asiat liittyisivät jotenkin itseeni, että jos kuulen joidenkin keskustelevan niin se liittyisi jotenkin negatiivisesti minuun. Esim. Kaupassa kaksi keskustelee, niin ne keskustelisivat minusta jotain pahaa, vaikka että kato nyt tuotakin, outo hiippari tms. Minulla on myös ajatuksia jotka haukkuvat minua. Esim. Ällöttävä, mänkki, vammainen, reppana, idiootti, kuvottava jne jne. En jaksa tätä päätä. 🤯

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu heti huomenna terveyskeskuslääkärin juttusille.

Vierailija
2/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän v... A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä muuten ihan normaali olo. En tiedä onko nämä ajatukset psykoottisia, koska olen muuten ihan tässä päivässä. Kai minun täytyy vain elää näiden ajatusten kanssa, koska en minä niihin ikinä täysin usko ja tiedostan niiden harhaisen luonteen. Lääkityskin on. Ap

Vierailija
4/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ajatuksista voi mennä puhumaan vaikka terveyskeskukseen. Elämä olisi kivempaa ilman ikäviä ääniä, eikö vaan.

Vierailija
5/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että huomaat itse tämän. Ota yhteyttä terveyskeskukseen tai työterveyteen ja kerro näistä ajatuksista ja siitä, että ne hämmentävät.

Vierailija
6/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nopeammin hankit apua sitä parempi. Ei kannata odottaa, että oireet pahenevat. Nuo ovat klassisia skitsoaffektiivisen sairauden oireita.

Vierailija
7/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät yhtään alkoholia, niin jätä se kokonaan ja jossain vaiheessa pitäisi helpottaa. Sama tupakan, kofeiinin ja muiden hermostoon vaikuttavien valmisteiden kanssa. Entä lääkkeen haittavaikutus jos on ollut tms. Entä materiaali netissä, videot tms. Entä jos ajattelet että oli muualla mitä hyvänsä tai vaikka olisi olematta, niin selviät siitä hyvin ja aina voi muuttaa toiseen paikkaan. Ehkä heräsit vain matrixiin ja huomenna kaikki on paremmin.

Vierailija
8/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kannattaa ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon.

Sitä ennen voi lohduttautua ajatuksella että suurinta osaa ihmisistä eivät muut ihmiset kiinnosta lainkaan. Kaikki miettivät että muut tuijottavat juuri heitä ja mitähän muut heistä ajattelevat. Se johtuu siitä että ihminen on laumaeläin, jolle on tärkeää tietää mitä muut ajattelevat ja mikä oma asema mahdollisesti on. Asia voi saada suhteettomat mittasuhteet jos itsellä on huono itsetunto tai esimerkiksi kiusaamistaustaa, jolloin kaikkia tuntui kiinnostavan kovasti mitä itse teki.

Vierailija
9/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en varmana hakeudu. Homma on täysin hallinassa. Aloitan keräämään aseita varastoon ja hoidan tuon tyypin itse.

T. Ap

Vierailija
10/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista ajatuksista voi mennä puhumaan vaikka terveyskeskukseen. Elämä olisi kivempaa ilman ikäviä ääniä, eikö vaan.

Ei mulla mitään ääniä ole. Ne on sellasia irrallisia ajatuksia jotka yhtäkkiä putkahtaa mieleen jostain. Ei ole kyse kuuloharhoista. Ap

Vierailija
11/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä muuten ihan normaali olo. En tiedä onko nämä ajatukset psykoottisia, koska olen muuten ihan tässä päivässä. Kai minun täytyy vain elää näiden ajatusten kanssa, koska en minä niihin ikinä täysin usko ja tiedostan niiden harhaisen luonteen. Lääkityskin on. Ap

Lääkkeiden haittavaikutuksena voi olla tuo, jos se vaikuttaa päähän tai hermostoon. Mutta ei se ehkä ole sopiva valmiste, jos vaikutus on tuo tai ehkä se johtuu muusta, jos käytät esim. alkoholia lääkityksestä huolimatta pienen määrän tms.

Vierailija
12/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en varmana hakeudu. Homma on täysin hallinassa. Aloitan keräämään aseita varastoon ja hoidan tuon tyypin itse.

T. Ap

Jaa joku alko vähän leikkimään illan ratoksi. -oikea Ap

13/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki on tämmösiä ajatuksia, mutta tiedostan niiden olevan vain ajatuksia. Johtuu ainakin omalla kohdalla ahdistuneisuushäiriöstä ja vilkkaasta mielikuvituksesta. Toki jos on yhtäkkiä alkanut ja ovat häiritseviä, niin kävisin juttelemassa jossain.

Vierailija
14/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia. Ap

Vierailija
15/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollut tavallista enemmän stressiä viime aikoina?

Vierailija
16/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Mistä aseista kirjoitat?

Vierailija
17/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vaan käytä huumeita? Jos käytät, niin sitten tiedät, mikä noi ajatukset aiheuttaa.

Vierailija
18/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Jaa joku alko vähän leikkimään illan ratoksi. -oikea Ap

Mitä saat siitä, että esiinnyt minuna. Sekään ei todista mitään, että huone kuuluu toiseen asuntoon! Se on silti luultavasti vakoiluhuone. Täytyy hoidella esin seinänaapuri, ettei voi vakoilla aikeitani.

T. Ap

Vierailija
19/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoa kuluu liikaa. Muihin en liity mitenkään.

T. Ap

Vierailija
20/32 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ollut tavallista enemmän stressiä viime aikoina?

On ollut iso elämänmuutos ainakin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi