Esitättekö syövänne terveellisemmin kuin oikeasti syötte?
Tulipa mieleen kuinka yleistä tällainen on. Äsken nimittäin töissä oli kahvitauolla puhetta mitä kukin tekee ruuaksi illalla. Yksi nainen, joka syö aina töissä salaattia ja paasaa terveellisen ruuan puolesta, kertoi tekevänsä kasvissosekeittoa. Töiden jälkeen törmäsin häneen kaupan kassalla ja ihmettelin heti miksi hän vaikutti erittäin vaivaantuneelta. Sitten huomasin ostokset: kaupan hampurilaisia, banaanijugurttia, maksamakkaraa, ranskalaisia, mikropitsoja... Työkaverini mahdollisesti huomasi katseeni koska kertoi lastenlasten olevan tulossa kylään. Nauratti kyllä vähän, että miksei hän siitä maininnut aiemmin :) Ja missä olivat kasvissosekeiton ainekset!
Kommentit (27)
Päinvastoin. Mä yritän esittää, että olen rento syömisissäni, ja nautin muka pizzasta ja suklaasta kuten muutkin. Totuus on, että syön huipputerveellisesti, ja mua ällöttää kun on pakko mennä seuran vuoksi syömään jotain mössöä, tai joku on tuonut töihin kakkua, jota on pakko ottaa.
Kukaan ei usko kun kerron että syön kotona vain kaurapuuroa, kalapuikkoja, ranskalaisia perunoita tai lämpimiä voileipiä. Se siitä rehellisyydestä. Kuka keksisi valehdella moista?!
Enpä oikeastaan. Syön terveellisesti aina jos mahdollista, ja oikeasti tykkään joka tavalla enemmän terveellisestä ruuasta. Olo on parempi niin ja lisäksi teen istumatyötä eli ylimääräiseen energiansaantiin ei ole varaa.
Valitettavasti usein kumminkin päivät venyy ja joudun ostamaan huoltoasemalta jonkun kolmioleivän josta loput kulkeutuu sitten kotiinkin.
Seurassa ajan kanssa syödessä otan aina jotain missä on paljon vihanneksia ja tuoretta, eli ehkä jollekin voi sellainenkin mielikuva tulla että syön kunnon ruokaa vain yleisön takia...
En. Työlounaistani joku voisi kuvitella minun syövän terveellisesti, koska syön aina kevyen ja kasvisvoittoisen lounaan, mutta jos syömisestä puhutaan yleisellä tasolla, niin olen rehellinen. Ainoastaan, jos joku paasaa vieressä terveellisestä ruuasta tyylillä "mä en ymmärrä, miten joku voi syödä sitä kaupan einesPASKAA", niiin jätän kommentoimatta tai kiertelen asiaa, koska tuskinpa kyseisen kanssa mitään hyvää keskustelua saisi ruokavaliosta.
(Ylipäänsä ärsyttää puhetapa, jossa ihan syömäkelpoisesta ruuasta puhutaan paskana. Epäterveellinen on kuitenkin eri asia.)
No veikkaan, että eniten suljen itseltäni sen kuinka epäterveellisesti välillä tulee syötyä; esim sokerijugurtteja, leipää ja valmismarinadeja aivan liikaa. Muiden kanssa ei hirveästi tule juteltua, mitä illalla ruuaksi joten en tiedä tuleeko muille huijattua. Mutta esim taatusi sitä jollain tasolla siivoaa ruokavaliotaan, jos tännekin vastaa galluppiin. Ei esim laske muutamia naposteluja mukaan, valmismarinadi kana vaihtuu maustamattomaksi jne.
Mut ihan oikeasti onhan tää arki uuvuttavaa. Kahdeksan tunnin työpäivät ja iltaopiskelut, mies painaa pidempää päivää, ja kaksi lastakin on. Joka päivä kotiin mennessä pitää keksiä pikaset välipalat, tehdä päivällinen, siivota, ja hoitaa muita tarpeellisia asioita. Käyn myös salilla useamman kerran viikossa, silloin kun se miehen töiltä on mahdollista. Silloin tällöin pikariisi, hunajamarinoitu kana, ja pakastevihannekset on mun pelastus. Tai aika useinkin. Eihän se maustaminen kauaa veisi, mutta se on tuo ihmisluonne sellainen, että haluaa mennä suht merkityksettömistä asioista sieltä mistä aita on matalin.
Kyllä, kuvaan harva se päivä viherpirtelöitä ja raakakakkuja vain postatakseni ne faceen. Sitten paistan esim läjän kaupan pinaattilettuja sokerihillolla.