Mummo suosii toista lapsenlastaan
Minun silmääni on jo aika tökeröä käytöstä ja lapsetkin sen varmaan huomaavat, ainakin jo vanhempi niistä (se syrjitty). Mitä tekisit, vai auttaako tuollaiseen mikään?
Kommentit (22)
Olin itse lapsena tavallaan se mummon suosikki. Ehkä se johtui siitä, että tykkäsin viettää aikaa hänen kanssaan eniten. Veljeni vietti taas enemmän aikaa toisten isovanhempien luona, koska siellä oli häntä kiinnostavia juttuja (traktoreita ym.). En usko, että kummallekaan jäi asiasta ihmeempiä traumoja. Kun lukee näitä kommentteja, niin tuntuu että välillä tehdään ongelmia ihan pikku asioista.
Mua on ainakin kantanut elämässä se, että tiedän yhden ihmisen rakastaneen mua ehdottomasti, vaikka hän kuolikin liian nuorena.
Onko lapset samaa sukupuolta? Toiset isovanhemmistani olivat vanhaa koulukuntaa, joille pojat olivat kaikki kaikessa ja tytöt sopivat lähinnä keittiöön. Heillä oli useampi lapsenlapsi ja olin meistä nuorin, ei pahemmin enää kiinnostanut. Ja vanhempana ei kiinnostanut enää minuakaan.
Aika nuorena sen jo huomasin, etten ole samanarvoinen kuin pojat. Ja käytännössä sen huomasi sitten rippi- ja ylioppilaslahjoissa.