Ovulaatiotesteistä
Ovulaatio pitäisi olla lähipäivinä ja aamupäivällä tein liuskatestin joka näytti positiivista, clearbluen digitaalinen näytti negatiivista. Onko ovulaatiotesteillä paljonkin eroa jotka näyttää aiemmin positiivisen tuloksen vai oliko testiliuska väärässä? kaksi tasavahvaa viivaa tuli. Minulla on ensimmäinen inseminaatio tulossa jonka takia nyt epäilyttää. Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (4)
Mä oon käyttänyt nyt kahden kierron ajan Clearbluen dual hormone digitaalisia testejä ja hyvin on toiminut. Niissä tulee siis välkkyvä hymynaama kuin hedelmällisyys on koholla (kohonneet estrogeenitasot) ja staattinen hymynaama kun ovulaatio on lähellä (12-36 h). Ekana testipäivänä tulee aina negatiivinen tulos.
Mihin aikaan testasit? Toi Clearbluen testi pitää testata ekasta aaamupissasta.
Löysin tämän netistä:
"Clearbluen digitaalista ovulaatiotestiä käyttävät eivät ehkä aina huomaa, että se on tosi epäherkkä ja näyttää ovulaation vasta, kun LH-pitoisuus virtsassa on 40 mIU/ml. Joillakin pitoisuus ei nouse siihen kuin todella lyhyeksi aikaa (esim. tunniksi) ennen ovulaatiota. Jos siis testaat Clearbluella, niin on hyvin mahdollista, että et osu tuohon LH-huippuun ja saat negatuloksia vaikka ovuloisitkin normaalisti. Itsekään en saanut Clearblueta plussaamaan, mutta "tavalliset" 25 mIU/ml testit näyttivät ovulaation."
Kiitos vastauksista!
Tein testin seuraavana aamuna ja silloin näytti positiivista se digitesti. Sinä päivänä oli myös inssi ja ultrassa sanoivat että oli juuri puhjennut jo munarakkula. Melko myöhään näytti sen positiivisen tuloksen.
Eikö kukaan tiedä tai ole kokemusta clearblue digitaalisista ovulaatiotesteistä?