Vihaan työelämää
Vihaan töissäkäyntiä. Vihaan typeriä työkavereita ja turhantärkeilevää esimiestä. Esinaista, jonka lempiharrastus on näpäyttely ja toisten arvostelu. Yäk. Vihasin edellistäkin työpaikkaa ja nyt olen menettänyt uskoni, että on edes olemassa työtä jota en päätyisi vihaamaan... Olen ollut tasan yhdessä mukavassa paikassa töissä, mutta sinne en nyt pääse aivan heti takaisin, koska siellä viihtyvät muutkin. Tein siellä useamman vuoden sijaisuuden.
Yllätys, yllätys. Soteala. Asiakkaat kestän ja raskaan työn, mutta voi luoja noita työkavereita... Haluaisin vaihtaa alaa, mutta ei täällä tuppukylässä vaihtoehtoja ole. En osaa oikein muutakaan. Itkettää.
Kommentit (30)
Suurin osa elämästä menisi töissä. Kunto huononee, hyvinvointi laskee... kiire, muutoksia... raha ei ole sen arvoista, että menettää vapauden, levon ja hyvinvoinnin.
Minäminäminä. Katoppa joskus peiliin.
Mun lähihoitajana työskentelevä äiti ihmettelee myös muutamien työkavereidensa käytöstä työpaikalla. Ei kyllä paljon houkuttelevalta kuulosta lähihoitajan ammatti jos tolla alalla jotkut ok tommosia mun äidin kuvailemia persoonia. Taidan itsekin alkaa yksityisyrittäjäksi työelämään siirtyessäni, jos jotkut ihmiset yrittää hyppiä julkisella puolella mun silmille. Aika näyttää. Yliopistomaailmassakin jotkut meidän opintosuunnam professorit luulee olevansa joitain kaikkivaltiaita, kun muuttelevat kurssien suoritustapoja mielensä mukaan meidän opiskelijoiden kiusaksi ihan viime metreillä. Onneks näitä tyyppejä on vain muutama.
T: ranskan kielen pääaineopiskelija Helsingin yliopistosta
Haloooo, komppaan kympillä. Täyttä kidutusta koko työnteko. Työntekoa en inhoa, mutta kaikkea siihen liittyvää oheishäirintää kylläkin, eli listaan samat kuin sinä. Olen funtsinut oman yrityksen perustamista, jossa voisin toimia aivan toisin ja antaa arvon myös minua edesauttavalle taholle, eli saman katon alla pyöriville. Viduttaa nykymeno työpaikoilla, järki menee nyt tai viimeistään torstaina!
työelämä on perseestä, toistan perseestä
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa elämästä menisi töissä. Kunto huononee, hyvinvointi laskee... kiire, muutoksia... raha ei ole sen arvoista, että menettää vapauden, levon ja hyvinvoinnin.
Varsinkin kun palkkakin on huono! perseestä...
Vierailija kirjoitti:
Syö pääsi!
Naisvaltaisella alalla akat puhuvat keskenään selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Työnnä peilisi perseeseesi.
Kristiina xx kirjoitti:
Naisvaltaisella alalla akat puhuvat keskenään selän takana.
Apua, tuo on totta! En olisi halunnut uskoa sitä, mutta nyt on pakko, kun olen vuoden istunut akkakonttorissa ja ... alkaa ahdistaa ajatuskin, että olisin siellä vielä toisen vuoden! Ihan järkkyjä sipattelijoita ja supattelijoita ja paskanjauhajia.
Vanha ketju, mutta aika ajoin ajatus työelämästä ja sen rakenteista herättää vit#. tunteita. Suurin osa elämästä pitää tehdä tai käydä töissä. Töissä olet (ellet ole yrittäjä, toimitusjohtaja tms.) jonkun valvottavana, seurattavana ja määrättävänä. Työ tuntuu menevän kaiken muun elämän edelle ja aika tuntuu valuvan hukkaan. Harrastukset, ihmissuhteet, asuin ympäristö ja jopa terveydenkin edelle. Lisäksi vie paljon voimia. Periaatteessa silloin kun on hyvässä kunnossa nuorena ja aikuisena, annan aikani ja voimani toiselle palvellen jonkun toisen etuja elintasoa vastaan. Vasta kun on yli 60 tai lähelle 70 vasta, voin antaa aikaani enemmän muulle kuin työlle.
Tiedän, että elämässä on paljon hyvää ja työn teolla on yhteiskunnallista merkitystä. Olen vain työelämän vuoksi niin väsähtänyt eikä jaksa kirjoittaa niin optimistisesti.
Kunhan EK survoo hallitusohjelmansa läpi niin sitten vasta teitä naurattaakin!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vihaan. En ole sotealalla, vaan it alalla. Vihaan työtä ja sen tehokkuusvaatimuksia, kaikkea. Mutta laina on maksettava
Jos et olisi ottanut lainaa, et olisi töissäkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun palkkakin on huono! perseestä...
mulle palkka on sivuseikka, se on huono ja olen sen suhteen jo luovuttanut mutta tavallaan sitä toivoisi, kun kerran tekee töistä niin, ettei siitä jää kuin asuminen ja ruoka käteen niin ei tarvitsisi enää ottaa vastaan näitä muita vastoinkäymisiä
Vierailija kirjoitti:
Kunhan EK survoo hallitusohjelmansa läpi niin sitten vasta teitä naurattaakin!
Ai keskituloisia? Katsos kun sohvalla istujien puolue tuplaantuu, niin siinä joudutaan vetämään äkkiä 10% tuloverojen korotus näille 4-7 tonnin naurajille.
Kyllähän se kokoaikainen työ vie liian suuren osan elämästä. Jatkuvaa väsymystä ja vähän vapaa-aikaa. Jatkuva kiire aamuisin Edes omille pienille lapsille ei jää aikaa ku pari tuntia päivässä pitkän päiväkotipäivän ja yöunille menon välissä. Mutta minkäs teet...
Naiset. Eivät. Kuulu. Työelämään. Varsinkaan. Suurina. Määrinä. Stop.
Naisen. Tehtävänä. On. Synnyttää. Ja. Pitää. Huolta. Syntyneistä. Stop.
Maailmassa. On. Kuitenkin. Liikaa. Ihmisiä. Joten. Synnyttäminen. Ei. Tule. Kysymykseen. Stop.
Ratkaise. Ongelma. Muuttamalla. Autiolle. Trooppiselle. Saarelle. Jossa. Voit. Elää. Ilman. Rahaa. Stop.
Ala valmistamaan yksin jotain tuotteita, jotka sitten toimitat tilaajalle.
Minäkin vihaan. En ole sotealalla, vaan it alalla. Vihaan työtä ja sen tehokkuusvaatimuksia, kaikkea. Mutta laina on maksettava