Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pk-seudulla ruoka kalliimpaa kuin muualla?

Vierailija
31.08.2015 |

Toisen ketjun innoittamana. Olen ennenkin kuullut väitettävän, että Helsingissä on ruokakin kalliimpaa kuin muualla. Ketjussa esim. väitettiin että jo Riihimäellä hinnat on ihan eri luokkaa kuin esim. Sellossa. Maalle kun menee niin ihan kuin Viroon menis, niin halpaa on. Itse en ole tällaista huomannut ollenkaan, mutta ei siis ollut eka kerta kun kuulin saman väitteen.

Teinpä sitten pienen vertailun Foodie.fi -sovelluksen avulla. Laitoin ostoskoriin 34 perustuotetta esim hedelmiä, vihanneksia, maitoa, lihaa, kahvia, juustoa, leipää yms, pari olutta, suklaata ja pari hygieniatuotetta. Katsoin mitä kori maksaa eri Prismoissa. Tulos:

Sello, Espoo 76,96
Kannelmäki, Helsinki 76,36
Riihimäki 76,45
Seinäjoki 75,86
Kuopio 75,38
Kajaani 76,96

Eli mitkä tuotteet ovat kalliimpia Helsingissä? Tuossa ei kovin isoja eroja ole missään, mutta Kajaanissa on yhtä kallista kuin Sellossa ja Kannelmäessä halvempaa kuin Riihimäellä. Mistä tämä mystinen juttu Helsinki-lisästä oikein tulee?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä Sellon että Kannelmäen Prismassa on sika-nauta 1,99 (Kotimaista), samoin Seinäjoella Foodien mukaan. Olen asunut pk-seudulla suurimman osan elämästäni, nyt pari vuotta kehyskunnassa. En ole huomannut mitään eroa ruuan hinnoissa. Kallista ja huonolaatuista ruokaa on mielestäni ollut saaristossa ym pikkupaikoissa, jonne on hankala viedä ruokia. Ap

Vierailija
22/26 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:31"]Ymmärrän senkin, että pikkukaupoissa on kalliimpaa. Silti tuossa toisessa ketjussa joku väitti, että esimerkiksi Riihimäen Prismassa on paljon halvempaa kuin Sellon. En tiedä mitkä tuotteet sitten. Tietääkö kukaan mistä tuo ajatus on peräisin? Ap
[/quote]
On siellä.Hok-Elanto on kalliimpi kuin Hämeenmaa.
[/quote]
No, olisiko sulla heittää joitain esimerkkejä? Kun ei mun vertailun (34 tuotetta) mukaan tunnu pitävän paikkaansa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:22"]20 mun puoliso oli ihan ihmeissään ruoan hinnasta kun muutti Pohjanmaalta pk-seudulle.Tosiaan tomaatit pk-seudun Prismassa 8 e kg viime talvena (ei luomu).
[/quote]
Tuleekohan tomaatit pk-seudullekin sieltä Närpiöstä talvisin? Sitten tuo tomaattien hintaero olisi ymmärrettävää. Toki ne ovat kalliita kaikkialla kun ei ole sesonki. Kai se maitokin on hieman halvempaa siellä, missä on meijeri. Ap

Vierailija
24/26 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole kalliimpaa. Muutettiin koillisesta Helsingistä kehyskuntaan ja halvempi ruoka, paremmat tarjoukset jne. oli kyllä Helsingissä! Okei, täällä on lähinnä isot marketit, mutta jopa niiden sisällä tuo stadilainen oli halvempi. Ja Helsingissä ostettiin ruoka pienestä lähikaupasta (ei Siwa), joten luulisi että oli kallis...mutta eipä ollutkaan.

Vierailija
25/26 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:30"]Sekä Sellon että Kannelmäen Prismassa on sika-nauta 1,99 (Kotimaista), samoin Seinäjoella Foodien mukaan. Olen asunut pk-seudulla suurimman osan elämästäni, nyt pari vuotta kehyskunnassa. En ole huomannut mitään eroa ruuan hinnoissa. Kallista ja huonolaatuista ruokaa on mielestäni ollut saaristossa ym pikkupaikoissa, jonne on hankala viedä ruokia. Ap
[/quote]
Joo,saaristossa onkin kallista.Toisaalta ruoka tuotetaan maalla ja usein se näkyy hinnassa.Kauppojen vuokrat myös erit.

Vierailija
26/26 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:47"]

En osaa ottaa kantaa ruuan hintaan, mutta jokin aika sitten kun haimme pääkaupungiseudun Salesta olutta oli siellä erilaisia pakkauskokoja kuin täällä Satakunnan alueella. Olutta myydään täällä yleensä 12, 18 tai 24 -pakkauksissa mutta siellä oli kokona mm. 16 tölkin pakkaus joka hinnaltaan vastasi 18 tölkin pakkausta. Eli ainakin olut tuntui olevan kalliimpaa.

[/quote]

Täällä mitään Saleja oo, keksi parempia juttuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi