Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi silmäluomeni turpoavat etelässä

Vierailija
31.08.2015 |

Ollaan perheen kanssa lähdössä Espanjan aurinkoon ja ketuttaa jo valmiiksi kun tiedän silmieni olevan kuin pähkinät joka aamu.. Silmäni turpoavat melko helposti esim itkun seurauksena tai suolaisen syömisen jälkeen mutta ovat ok noin yleensä suht terveellisen elämän avulla. Lomamatkoilla kuumissa kohteissa olen kuitenkin huomannut, että aamuisin sekä ylä että alaluomet ovat selvästi turvonneet ja näytän kamalalta. Vasta illalla ne ovat palautuneet normaaleiksi (luojan kiitos silloin edes). Totta kai joskus lomalla tulee syötyä myöhemmin, raskaammin ja suolaisemmin ja juotua alkoholia, mutta luomet turpoavat vaikka olisin elänyt illan kuinka normaalisti! Muualla kropassa en kuitenkaan turvotusta huomaa, ja vettä yritän juoda runsaasti päivän mittaan. Mistä ihmeestä tämä voi johtua ja miten voisi ehkäistä? Olisi kiva ottaa välillä aurinkolasit pois ja näyttää silti ihmiseltä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 19:21"]Voi johtua tyynyliinasta. Hotelleissa käytetään aika järeitä pesuaineita, ja tuo voisi johtua allergisesta reaktiosta joka kehittyy yön aikana ja helpottaa päivällä, kun altistusta ei ole. Kokeile ottaa oma tyynyliina mukaan, ei vie paljon tilaa laukussa ja voi ratkaista ongelman, kun kaikki muut neuvot näyttävät olevan tarpeettomia tapauksessasi.
[/quote]

Hei, tuli tästä mieleen että voisiko ap:n vaiva johtua höyhentyynyistä? Niitä käytetään Suomen ulkopuolella enemmän ja ainakin itse olen niille tosi allerginen.

Vierailija
22/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen reaktio Abdin mällille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu! Mulla turpoavat silmät myös, ja koko naama siinä ohessa. Espanjassa ja Portugalissa näytän aina krapulaiselta ja vanhalta, vaikka kummastakaan ei olisi kyse. Olen myös ihmetellyt, kun turpeus paukahtaa päälle jo ekana päivänä. Ei siinä ole vielä liiaksi tapaksilla elämöity.

Vierailija
24/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiinnostavaa että meitä on muitakin! Olisi kyllä kiva tietää miten voisi ehkäistä... Suomessa en kuitenkaan turvotusta huomaa erityisemmin kovallakaan helteellä. Tyynyliina voisi ollakin yksi syy!

Vierailija
25/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se auringon voimakkaampi UV-säteily ja merivesi elikkä isit ja HYVÄT aurinkolasit vaan koko ajan silmillä sekä joku hattu myös niin ja vettäkin pitää juoda enemmän kun on kuuma. Voi toki olla myös joku allergia pesuaineeseen tai höyhentyynyyb, mutta päälimmäisin syy on todennäköisesti se voimakkaampi auringon säteily.

Vierailija
26/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko vaikuttaa. Samoin se, jos oleilee rannalla tai hiekkaisissa paikoissa, hiekkaa menee silmiin.
Mä otan aina oman tyynyliinan mukaan. Ärsyynnyn joskus hajusteista, joten se on järkevintä.
Ja ilmastointi. Se aiheuttaa monille turvotusta ja saa nenän tukkoon.