Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Närästys ja raskaus! Apua kaivataan!

Vierailija
31.08.2015 |

Mä en ennen edes tiennyt, mitä närästys on. Nyt tiedän sitten ihan liiankin hyvin! Olen siis raskaana, aika alussa vasta, mutta tää on jotain aivan kamalaa. Ei varsinaisesti polttele, mutta painaa, röyhtäyttää ja on todella tukala olo. Varsinaista pahoinvointia ei ole, mutta oon pari kertaa nyt oksentanut, koska vatsahapot nousee kurkkuun. Se helpottaa hetkeksi.

Nyt kiltit, parhaat vinkkinne kehiin! Mitä te teitte tälle vaivalle, jotta saitte sen kuriin? Onko tähän jotain sallittua lääkettä? Olen epätoivoinen!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, se on vaan kestettävä. Itselläni 2 raskaudessa vesikin närästi - ja rennie

Vierailija
2/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rennie oli mun paras ystäväni raskauden aikana <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihan perus Rennietä ottaa. Jos se ei riitä, niin sit lääkäriin, en osaa sanoa, saako happosalpaajia käyttää raskauden aikana.

Vierailija
4/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kertoo, mitä voit käyttää. Minulla tehosi Antepsin tai jokin sen tapainen, Rennie ei auttanut.

Vierailija
5/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rennietä! Ja lääkäri voi määrätä tujumpaa tavaraa.

Vierailija
6/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva, mutta tuli vasta joskus puolen välin jälkeen. Rennietä voi käyttää, jos ei auta, niin lääkäri voi kirjoittaa myös varmaan muuta lääkettä.

Itsellä närästys pahimmillaan illalla ja yöllä. Vähän auttaa jos ei syö myöhään varsinkaan mitään raskasta. Myös maito auttoi hieman.

Vierailija
7/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kerralla, voi auttaa.

Vierailija
8/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saako omepratzolia tai pantoprazolia käyttää raskauden aikana, mut jos saa niin niitä suosittelisin lämpimästi.
Rennie toki voi auttaa ja auttaakin valtaosaa, mut jos se ei riitä, niin sitten voi kokeilla ihan käsikauppatuotteista em tuotteita. Mikäli ne sopivat raskauden aikana otettaviksi.

En ole koskaan ollut raskaana, mutta närästyksestä aina välillä kärsinyt. Ja tiedän miten veetumaista se pahimmillaan voikaan olla!

Tsemppiä ap närästyksen kanssa ja raskauden kanssa myös. Toivottavasti närästys helpottaa jossain vaiheessa! :)

Vierailija
9/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästyslääkkeet on aivan turhia, sillä ruokasooda 1tl ja lasi vettä ajaa saman asian. Ole hyvä, ilmainen vinkki.

Vierailija
10/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manteleiden pureskelu. Auttoi, ihme ja kumma.

Vierailija
11/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soodaa kannattaa kokeilla. Ja piimä muistaakseni auttoi, tosin vain vähäksi aikaa. 

Vierailija
12/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

gaviscon apteekista. Pitäis auttaa ja saa käyttää raskauden aikana. Itse kärvistelin läpi pari raskautta, mutta hyvin on muistissa miten hirveältä se tuntui. Tsemppiä!

Vierailija
13/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös raskauden aikana. Vauva oli 2 viikkoinen kun aloin oksentamaan, mikään ei pysynyt sisällä ja ylävatsa oli kamalan kipeä. Oksensin 3 päivää kun menin lääkäriin ja mitään syytä ei löytynyt. Refluksi oli diagnoosi joka tosi yleistä, että puhkeaa raskausaikana/heti jälkeen. Oksentaminen oli tulehduttanut mun ruokatorven pahasti niin siksi olin niin kipeä. Söin somac-kuurin 4vkoa ja vaiva katosi.

Vierailija
14/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri määräsi Omeprazolia. Suosittelen! Närästi niin, etten pystynyt välillä edes nukkumaan. En joka päivä syönyt, pahimpina hetkinä vain.

Vierailija
15/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:29"]

Närästyslääkkeet on aivan turhia, sillä ruokasooda 1tl ja lasi vettä ajaa saman asian. Ole hyvä, ilmainen vinkki.

[/quote]

:D Viime vuonna tähän aikaan olisin ehkä ennemmin itkenyt kuin nauranut tuommoisille. Mulla nimittäin toisen raskauden jälkeen se närästys jäi päälle. Kun oikeasti närästää, tuollaisilla neuvoilla voi pyyhkiä perseensä.

Ap, kuten moni tässä ketjussa onkin sanonut, Rennie on se turvallinen vaihtoehto. Lääkäri voi kyllä tapauskohtaisesti suositella jotain muutakin, mutta suosittelen ennen vahvempiin aineisiin siirtymistä kokeilemaan Rennien ohella seuraavia juttuja (kyllä sitä ruokasoodaakin kannattaa kokeill, samoin manteleita, toisille niistä on apua).

- Vältä närästystä aiheuttavia ruoka-aineita (omena, tomaatti, sitrukset, kahvi, suklaa, uppopaistetut ruuat, tosi rasvaiset ruuat). Joskus voi auttaa sekin, että välttelee niitä vaikka pari viikkoa ja sitten varovaisesti kokeilee.

- Älä mene makaamaan syönnin jälkeen.

- Kohota sängynpäätyä hieman.

- Vältä isoja aterioita illalla. paras on, jos lopettaa syömisen 4 h ennen nukkumaanmenoa, muttei välttämättä onnistu raskaana ollessa. Silloin kannattaa syödä illalla jotain ei-närästävää, kuten banaania tai raejuustoa.

- Älä hotki, älä syö isoja aterioita.

Nämä eivät varmastikaan poista närästystäsi, koska se johtuu raskaudesta, mutta ne voivat helpottaa sitä! Olen itse saanut närästykseni jonkinlaiseen kuntoon, mutta esomepratzolia joudun syömään varmasti lopun ikääni. Raskaudet löystytti mahanportin.

Vierailija
16/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempeistä ja avusta! Gavisconia ja manteleita ostin ja Rennietä olikin kaapissa. Huomasin, että vähän auttaa, jos saa jotain syötyä. Vaikka paljon mitään ei mieli teekään, kun närästää niin paljon.

Pistin myös merkille, että kun nyt ei todellakaan voi juoda kahvia, niin se sitten aiheuttaa päänsärkyä. Eikä lääkkeitä viitsisi ylettömästi popsia. Taitaa olla yhtä sinnittelyä tää raskaus näin lyhyen ajan kokemuksella :D

Vierailija
17/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lääkärille on aika 1,5 viikon päästä muutenkin, pitää kysyä jotain reseptiä, jos tää tämmösenä jatkuu.

Vierailija
18/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suklaa on kaikkein pahin närästyksen aiheuttaja. Kahvi tietyssi hyvänä kakkosena. Tummapaahtoinen kahvi esim espresso tai cappucino kumma kyllä närästää vähempi.  Rasvainen käristetty ruoka myös pahasta. Jotkut kasvikset kai voi myös pahentaa. Katso googlella. 

Vierailija
19/19 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasooda toimi mulla parhaiten. Sitä vaan ei hirveen kauaa kannata käyttää ettei tule vatsahaavaa tms. Yleensä yöksi otin tuon soodan ja muuten sitten rennietä