Työmarkkinatuella opiskelu
Nykyään saa työmarkkinatukea "omaehtoiseen" opiskeluun. Voiko siä saada ulkomailla olevaan opinahjoon?
Minulla olisi koulu tiedossa Euroopan unionin maassa ja ideani olisi, että hyvksyttäisin tutkinnon sitten Suomen järjestelmään.
Kommentit (48)
Omaehtoinen opiskelu ei tarkoita itseoppimista, kute ap on sen ymmärtänyt. Se tarkoittaa sitä, että työttömyysetuudella on mahdollista opiskella muutakin kuin työvoimakoulutusta. Alla linkki, josta löytyy faktaa asiasta.
www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/ammatinvalinta_koulutus/omaehtoi…
Ei ap olekkaan väittänyt että omaehtoinen opiskelu olisi itseo oppimista, ap. väitti ja väittää että on monenlaista opiskelua olemassa, yksi ja viho viimeinen keino opsikella muiden muotojen kuten omaehtoisen opsikelun lisäksi on itse opiskelu.
Voitte tyhmät vauva keskustelijat olla varmoja, että en ainakaan tänne tule kertomaan, miten opiskeluni siellä ulkomailla menee/meni. Kärvistelkää täällä palstallaa kateudessanne. Olkaa täällä keskenänne ja huudelkaa pa*kaa toisillenne. Ei vähempää voi kiinnsotaa. Ei se ihme että ulkomaille halajaa tämmösten torvelo suomalaisten joukosta. Teille kaikille tekisi hyvää saada pakolaisia 500 kpl naapuriinne, jotta vähän oppisitte tavoille.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 11:22"]
Jos hyväksytään tähän omaehtoiseen opiskeluun, ei tarvitse olla työmarkkinoiden käytettävissä.
En usko kyllä, että ulkomailla opiskelua hyväksytään ja tutkinnon pitää olla suoraan tänne sopiva. Lisäksi edellytetään, että opiskelu parantaa tuntuvasti työllistymismahdollisuuksia.
En esim. saanut jatkaa yliopistolla 2000-luvun alussa kesken jäänyttä maisteritutkintoa. Minulla on kuitenkin kandin paperit ja tuomio oli, ettei "ylentyminen" maisteriksi tilannettani parantaisi.
Tottahan tämä lienee, kun olen jo 45-vuotias ja työkokemus suhteellisen repaleinen.
[/quote]No tuo on ihan puppua että maisteriksi opiskelu ei muka parantaisi tilannettasi. Työkkäri ei ajattele sinun parastasi koskaan, muista se. Opiskelu on aina kannattavaa. Vieläkin ehdit.
Parlamentaarikot opiskelivat taas kieliä kesän aikana veronmaksajien piikkiin.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 11:22"]
Jos hyväksytään tähän omaehtoiseen opiskeluun, ei tarvitse olla työmarkkinoiden käytettävissä.
En usko kyllä, että ulkomailla opiskelua hyväksytään ja tutkinnon pitää olla suoraan tänne sopiva. Lisäksi edellytetään, että opiskelu parantaa tuntuvasti työllistymismahdollisuuksia.
En esim. saanut jatkaa yliopistolla 2000-luvun alussa kesken jäänyttä maisteritutkintoa. Minulla on kuitenkin kandin paperit ja tuomio oli, ettei "ylentyminen" maisteriksi tilannettani parantaisi.
Tottahan tämä lienee, kun olen jo 45-vuotias ja työkokemus suhteellisen repaleinen.
[/quote]No tuo on ihan puppua että maisteriksi opiskelu ei muka parantaisi tilannettasi. Työkkäri ei ajattele sinun parastasi koskaan, muista se. Opiskelu on aina kannattavaa. Vieläkin ehdit.
[/quote]
TYökkäri on paska laitos: ne noudattaa lakia!
Työkkäri on hyvä laitos! Katsos kun hommat voi hoitaa myös siten että noudattaa lakia ja kukaan tai mikään ei silloin kärsi. Niin on aina tehty ja tehdään tulevaisuudessakin. Poislukien muutamat Volvo markkaset, valelääkärit ja eräs nimeltämainitsematon huumepomo ja muutama muu. No viiteen miljoonan mahtuu muutama tyhmäkin!
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:31"]
Joku on vähän sekaisin... ;(
[/quote]Kuten sinä!