Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako 1.lk vaatteissa tahrat? Vai puetteko täysin puhtaat vaatteet kouluun?

Vierailija
30.08.2015 |

Häiritseekö pienet tahrat, jotka eivät lähde pesussakaan sinua? Vai puetko lapsellesi täysin puhtaat vaatteet aamulla kouluun?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sisävaatteissa, paidoissa, housuissa..... ap

Vierailija
2/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahraiset on kotivaatteita, ei kuulu kouluun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt farkussa on joku tahra jonka just syynäämällä erotan, niin ei estä käyttöä. Mitään tahraisia paitoja en laittais.

Vierailija
4/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun aina siistit vaatteet. Iki tahraiset mökille / kotiin pihaleikkeihin

Vierailija
5/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11v- poika valitsee itse vaatteensa ja pukee myös. Toivon että olisi edes suunnilleen puhtaat vaatteet päällä; suinkaan aina ei ole. Jos häiritsee opettajia tai kavereita niin sitten häiritsee, eipä ole tullut kotiin noottia koskaan vaikka itse olenkin kilahtanut illalla kotiintullessa kerran jos toisenkin nähdessäni päällä olevat vaatteet. 

Vierailija
6/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkus shortsit on joissa pienet huomaamattomat mustetahrat, ne olen toistaiseksi antanu laittaa. Samoin toisissa shortseissa polvessa pieni reikä joka siististi paikattu, mutta erottuu kyllä että reikä on ollut. Tahraisia paitoja en laittais kouluun. Tai jos tahra olis sopivassa kohtaa voisin omella siihen vaikka jonkun kivan kuvan/paikan päälle.

Vierailija
7/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:52"]11v- poika valitsee itse vaatteensa ja pukee myös. Toivon että olisi edes suunnilleen puhtaat vaatteet päällä; suinkaan aina ei ole. Jos häiritsee opettajia tai kavereita niin sitten häiritsee, eipä ole tullut kotiin noottia koskaan vaikka itse olenkin kilahtanut illalla kotiintullessa kerran jos toisenkin nähdessäni päällä olevat vaatteet. 
[/quote]
Kilahdat ja annat silti käyttää? Miksi niitä lapsia ei voi komentaa jos pukevat paskaset vaatteet, että se ei käy vaan ihmisten ilmoilla on puhtaat vaatteet ja hygienia kunnossa.

Vierailija
8/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tahran koosta ja sijainnista. Mutta lähtö kohtaisesti puhtaat vaatteet joka päivä päälle.

Vierailija
9/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun en ole aamulla enää kotona siinä vaiheessa kun lapsi lähtee kouluun. Minkäs teet kun kaivaa joskus likapyykkikorista lempihupparinsa kouluun päälle vaikka siinä on tahra? Ja vaikka illalla on kilahtanut että aamulla laitetaan puhdas t-paita päälle ( ja se likainen on laitetaan pyykkikoriin heti aamulla, nukkuu t-paidassa) niin silti seuraavana aamuna asia on unohtunut?

Vierailija
10/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso-isoäitini sanoi kun olin lapsi, että lasta joka kulkee likaisissa tai rikkinäisissä vaatteissa ei rakasteta, paikatut vaatteet saa olla, muttei likaiset ja rikkinäiset.

Vierailija
11/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään juuri tästä keskustelu 1.luokan aloittaneen tyttären kanssa. Hän mietti sitä, että joillain luokkakavereilla on monta päivää samat vaatteet ja kysyi, miksi hän itse vaihtaa joka päivä. Keskustelun lopputulema oli, että hänestä on kyllä ihan kiva mennä puhtaissa vaatteissa kouluun ja mielellään vaihtaa ne. Ei kuulemma tykkää yhtään, jos on paidassa pienikin tahra.

Mun mielestä kouluun mennään astetta paremmissa vaatteissa, ei siis missään kulahtaneissa (vaikka puhtaissakin) collegehousuissa. Enkä tarkoita mitään kauluspaita-vekkihame-tyyliäkään tietty, mutta nätit vaatteet minusta on tietyllä tavalla myös arvostus lapsen koulutyötä kohtaan. Kotona ja pihoilla touhutaan huonommissa. En mene itsekään töihin likaisissa ja virttyneissä kotivermeissä. Aina on minullakin puhtaat vaatteet, niin myös lapsella.

Vierailija
12/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne leikkii siellä kuitenkin melkein kun päiväkodissa, joten en murehdi pienistä tahroista. 

Vierailija
13/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pilkanneeni ala-asteen ensimmäisillä luokillä tyttöä, jolla oli lähes aina tahroja vaatteissa. Tyttö tiedettiin yleisesti nimellä ruokalista-Minna. Nykyään osaan hävetä käytöstäni ja tiedän tehneeni väärin, mutta itse en tahraisia vaatteita lapsellani pidä, on tuo niin jäänyt mieleen.

Vierailija
14/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vasta eskari-ikäinen esikoinen mutta tahraiset vaatteet menee meillä kyllä räteiks tm eli en kyllä likaisissa anna kulkea. Päivän aikana voi likaantua mutta aamulla puhtaat päälle.

Vierailija
15/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaat laitetaan joka aamu, mutta villi tyttäreni saattaa kyllä olla likainen ennenkuin koulupäivä on ohi.

miettivätkö opet kodin huolenpitokykyä, jos lapsi on kovin likaisissa/reikäisissä vaatteissa?

Vierailija
16/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 21:01"]Meillä oli tänään juuri tästä keskustelu 1.luokan aloittaneen tyttären kanssa. Hän mietti sitä, että joillain luokkakavereilla on monta päivää samat vaatteet ja kysyi, miksi hän itse vaihtaa joka päivä. Keskustelun lopputulema oli, että hänestä on kyllä ihan kiva mennä puhtaissa vaatteissa kouluun ja mielellään vaihtaa ne. Ei kuulemma tykkää yhtään, jos on paidassa pienikin tahra.

Mun mielestä kouluun mennään astetta paremmissa vaatteissa, ei siis missään kulahtaneissa (vaikka puhtaissakin) collegehousuissa. Enkä tarkoita mitään kauluspaita-vekkihame-tyyliäkään tietty, mutta nätit vaatteet minusta on tietyllä tavalla myös arvostus lapsen koulutyötä kohtaan. Kotona ja pihoilla touhutaan huonommissa. En mene itsekään töihin likaisissa ja virttyneissä kotivermeissä. Aina on minullakin puhtaat vaatteet, niin myös lapsella.
[/quote]
Muuten aivan samaa mieltä, mutta ei kaikkia vaatteita tarvi joka päivä vaihtaa tai ainakaan pestä vaikka vaihtaisikin. Farkkuja kannattaa pestä mahdollisimman harvoin, koska kestävät siten pidempään hyvänä. Samoin muitakaan vaatteita ei tarvi pestä ennenkuin ovat likaisia tai haisevat niin säilyvät parempina.

Vierailija
17/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen alaluokilla olevat eivät mielestäni päätä mitä päällensä pukevat. Aina kuljettaisiin vajavaisessa varustuksessa.

Vierailija
18/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16,

kyllä miettivät. Ja ainakin lasusta tulleisiin selvityspyyntöihin näitä kirjoitetaankin.

Vierailija
19/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pinttynyt tahra, joka selvästi näkyy, niin roskiin menee vaate. Ellei ole jotenkin lapsen ihan supersuosikki niin että kannattaa joustaa. Meillä kaikille tulee joka päivä puhtaat sukat ja alushousut. Yli 10-vuotiaille myös joka päivä uusi paita. Alle 10 v (eli ei hienhajua) paita vaihdetaan kun tulee tahroja, tai viimeistään 3-4 päivän päästä. Ulkohousut vaihdetaan, kun selvästi kurasssa, ei pienestä hiekasta.

Vierailija
20/49 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säilyttäisi vaatetta, jossa "pesunkestäviä" tahroja. Enkä myöskään reikäisiä/rikkinäisiä. Mikäli alakoulu ikäinen lapsesi todella leikkii kontaten, niinkuin päikyssä ja siitä syystä loppupäivästä kulkee likaisissa vaatteissa, niin mikset laita ulkoiluhousuja sisähousujen päälle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme