Ensikot uuteen viikkoon
Linkki viikonloppuun:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8476396&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (33)
Hei kaikille!
Oon aiemmin kirjotellut vauvakuume-puolelle. Mutta nyt kävi niin hassusti että tein Acon 10 selkeen plussan tänään ja eka neuvola on jo varattuna...en voi uskoa todeksi tätä asiaa. Nyt ois laskureiden mukaan menossa 6 raskausviikko!
Mitä tapahtuu ekalla neuvolakäynnillä? Mitä kaikkea otetaan? Verikokeita tms? Muita testejä? Ultrataanko? Typeriä kysymyksiä mutta jännittää niin että oon aivan sekaisin ja en edes usko olevani raskaana...
Vastatkaa kivat ihmiset=)! Mukavia odotuspäiviä kaikille!
vitsi kun meinas aamupala mennä väärään kurkkuun kun aamulla luin noista karssulin suppareista. kun jotenkin kuvittelin olevani tammenterhojen sivulla ja kauhistelin että hui hirvitys kun kuulostaa hurjalta näillä viikoilla. ai mitkä raskausaivot? mut noilla karssulin viikoilla kyllä ihan suotavia.
muistaakos kukaan että synnyttikö burde nyt lopulta sitten tayssissa vai vasissa? ku nuitten kahden välillä pitäs itekkin miettii... burden teksti kyllä sai simmut vuotaan, varsinkin kun miehestään niin ihanasti kirjoitti *sniif* no kyllä tuo omakin ukko varmasti sitten tosi paikan tullen on isona tukena.
kandi: missäs vaiheessa sun jalkapallo-pinnari-suojus menee? mä kävin tänään ostaan kankaat ja leikkasinkin ne jo. tulee samasta kankaasta tuo suojus, äippäpakkauksen pehmuste ja vielä päiväpeittokin. ehkä tällä viikolla meen äitin luo ompeleen. etköhän sä jotain tekemistä päiviin keksi. tai sit ohje jota mulle veljen vaimo toitottaa: lepää kun vielä voit!
ooh, aurorakin saa tänään vaunut kotiin? meillä ne nököttää tuossa olkkarissa, asukkia odotellessa:)... masun pullahtamisesta. kyl se tais olla jotain 22 tj kun massu alko kunnolla pömpöttään, siis silleet et kehtas esim lappuhaalareita käyttään. eli kyllä se sullakin sieltä vielä pumpsahtaa, usko pois!
makkara: tuleekos mies autolla sieltä enklantista? jos kerta nyt jo lähtenyt ja torstaina vasta täällä. mun serkun mies ajoi heidän auton tuossa keväämmälle tänne. heillä edelleen asunto myös englannissa mutta alkavat oleen enemmän suomessa, kun ostivat talon täältäkin.
loppusuoralasille suppareita! ettei tuo amy vaan menis kenkään ohi kun hälläkin rupee jo loppu häämöttään;)
ersu tervetuloa tälle puolelle. ekalla kerralla ainakin mulla otettiin hemppa ja sit jotain spr:n verikokeita joilla selvitetään mm. veriryhmä ja samalla katotaan jotain sukupuolitauteja. ultraa meillä ei tee kun lääkäri, joten tavallisella neuvolakäynnillä sitä ei tehdä, myöskään sydänääniä ei kuunneltu, koska varmemmin kuuluvat sitten joskus kymppi viikon jälkeen. ja sit otettiin tietty paino. mut iso osa ajasta menee vaan sellaseen jutteluun, kannattaa varata aikaa koska monilla menee siellä ekalla kerralla jopa puoltoista tuntii.
(.) välillä vauhdikkaampaa ja välillä rauhallista. saikkua vielä tää viikko jäljellä, millähän saisin puhuttua loppuajankin, ei hirveesti innostais töihin mennä... mut sen näkee sit torstaina kun on toinen neuvolalääkäri.
tikru ja simppis 27+3
Pinossa oli taas niin paljon tekstiä, että täytyy perehtyä siihen myöhemmin paremmin. Sen verran vilkaisin että MiaMik oli ilmeisesti lähtenyt nyytinhakuun? Tsemppiä sinne!
Ja Ope oli saanut tuloksia. Eihän tuo tosiaan pahalta kuulostanut ollenkaan, kyllä Ahaa on varmasti terve lapsi! Ja kuten sanoitkin, jos jotain pientä ongelmaa ilmenee niin ne on hoidettavissa olevia asioita. Jos oikein tulkitsin niin teille on tyttö tulossa...? ONNEA!
(.) Elikkäs nyt on äitipolireissu tehty. Niinhän se oli, kuten Poppiskin arveli, että liian aikaisin oli tämä aika käännökseen annettu. Ilmeisesti jossain kohtaa on viikot laskettu väärin, vasta parin viikon päästä olisi otollinen aika ulkokäännökselle jos Kaapo vielä pt:ssa. Uusi aika annettiin nyt sitten kahden viikon päähän. Otettiin kuitenkin sydänäänikäyrää ja ultrattiin, painoarvio oli nyt 2400g eli varsin sopusuhtaisen kokoinen Kaapo on (olisiko suunnilleen keskikäyrällä tai vähän alle?) Napanuoran verenvirtaus tarkastettiin myös, ja se oli hyvä. Kohdunkaulakanavaa oli jäljellä vielä 2,5cm ultrattuna. Eli kaikki hyvin, kunhan nyt vain kääntyisi..
Siinä mielessä harmittaa että jäi vielä sellainen epävarmuus, että mitä tässä nyt tulee tapahtumaan; onnistuuko tuleva mahdollinen käännös tai kääntyykö itse, synnytetäänkö lopulta alakautta vai sektioon.. Jotenkin ei osaa vielä valmistautua ajatuksissaan synnytykseen. Vaikka kyllähän siinä jokaisen kohdalla voi tulla mutkia matkaan ja olla sektio edessä. Ja loppuviimeksihän tämä on hyvin pieni asia sen rinnalla, että kaikki on kuitenkin pienellä hyvin! :)
Samalla reissulla " isoon kaupunkiin" käytiin ostamassa loput puuttuvat tavarat eli itkuhälyttimet ja imetysliivit. Nyt alkaa olla kaikki valmista :)
Huh, kun laittoi väsyttämään reissussa olo. Ei nykyään jaksa tehdä loppupäivänä mitään jos on ollut näin " paljon" ohjelmaa päivän aikana.
Paras mennä sohvalle röhnöttämään!
Viipero & istuva Kaapo rv 35+0
Onnea Ersu82:lle plussasta. Ite en ole tänne jostain syystä kirjotellu piiiitkiiin aikoihin. Johtuneeko siitä, että tahtonu täälä enskapuolella olla enemmän jo teitä loppupuolella olijoita. :) No, eiköhän täälläkin tämä vaihdanta käy ihan normaalisti, loppusuoralla olijat lähtee ja alkutaipaleella olevat tulee tilalle. Nyt on saatu sitten sen sekavan alun jälkeen laskettua-aikaakin jo selville...siis jonkinmoista. 26.4. näytti terkan kiekko viimeksi. Olen siis jo käynyt 3 kertaa ultrassa, nyt menossa viikko 10-11, ei voi edelleenkään tietää muuta kun tuon masuasukin pituuden perusteella, että missäs vaiheessa meillä mennään. :) Ersu82:lle siis tiedoksi, että ite kävin ekan kerran ultrassa ja neuvolassa siis joskus tuolloin 5-6 viikon tietämillä, niin eihän siellä edes näkynyt siinä vaiheessa kun sikiöpussi jossa häämötti epäselvästi ruskuaispussi. Terkka luuli jo siinä vaiheessa että on tuulimuna, mutta todella epäsäännöllisen kiertoni takia seuraava neuvola ja ultra oli parin viikon päästä. Siellä näkyi semmonen " riisin" näköinen " koukero" jossa sykki sydän. :) Nyt viime torstaina siitä pari viikkoa eteenpäin näkyi ihan jo pieni reilu 3cm pitkä ihmisen alku, joka kovasti kaahaili pitkin mahaa edestakas. Nyt kolmannella kerralla multa vasta otettiin kaikenmaailman kokeet, verikokeet, kusinäyte (hehheh), verenpaine...Tsemppiä eka neuvolaan. Mutta nyt lähden tästä löhöileen sohvalle, tahtoo vähän väsyttää. Kivaa illan jatkoa kaikille enskoille ja jännittävää ensi yötä teille, joilla on h-hetki käsillä ihan minä hetkenä hyvänsä :)
Kismet79 rv 11 (???)
...saat olla ihan luvan kanssa vähän sekaisin tossa vaiheessa - ja täällä huomaat että ei se sekavuus siitä raskausviikkojen kuluessa ainakaan vähene :))) Mutta parasta on, että täällä noille toilailuille ja sekoiluille voi nauraa ja saada vertaistukea!
Tigger: juu mun mies tulee autolla. Se on jo huomenna illalla Suomessa, mutta kun minä oon täällä toisella paikkakunnalla töiden takia viikot ni nähdään vasta to-iltana. Pe-aamuna mennään yhdessä neuvolaan (mieskin kuulee sydänäänet ekaa kertaa) ja sit mä tuun vielä päiväks tänne töihin ennen ekan yhteisen viikonlopun viettoa. Mennessä me ajettiin Ruotsin, Tanskan, Saksan ja Hollannin kautta, mut nyt se suhautti suoraan lautalla Ruotsiin. Ihan hyvä, koska mä olen tosta ajamisesta ihan kakkajäykkänä täällä kun tiedän että herra tykkää ajella varsin reippaasti...
Makkara
Tigger: Synnytin Taysissa, eikä oo mitään huonoo sanottavaa siitä paikasta! =) En siis kadu yhtään, kun ei menty vammalaan.
Ja muuten... tiiättekö mitä. Mä olin tehny A4:n kokosen toivelistan synnytystä varten, mutta lopulta en sitä halunnu sinne hoitajille/kätilöille antaakaan. =D Kai sitä vaan oli ittellä niin varma olo siitä, että tietää mitä haluaa ja mitä ei, ja tuntu siltä että uskaltaa sanoo ilman mitään listojakin. ;) Ja siinä kävi vielä niin, että kaikki mun toiveet toteutu, vaikka kukaan kätilö ei sitä lappua nähnykään. :D
Monet on kirjottanu, että on itku herkässä tai herkistyy helpompi. No odottakaahan kun ootte synnyttäny!! :D Tää on jo melkeen järkyttävää, että kuin herkästi meinaa alkaa tai alkaa poraa. =) ->
Eilen oltiin Penni-Ennin serkun ristiäisissä ja siellä oli kastejuhlan lopetusvirtenä se " maan korvessa kulkevi lapsosen tie..." . Voi jee! Mähän en pystyny laulaa ollenkaan, nieleskelin itkua ja pidättelin kyyneleitä sen minkä ehdin... Ja syy oli se, että odotusaikana mulla oli tapana kuunnella iltasin Pennarin kanssa cd:ltä lasten tuutulauluja ja siinä meillä oli " loppuhuipennuksena" just toi sama laulu, jonka sit aina lauloin Pennarille ennen ku käytiin nukkumaan. No toi " muisto" tuli mulle mieleen siellä kastejuhlassa kun muut hoilas sitä laulua ja mähän olin ihan tippa linssissä... ja lopulta mun oli pakko lähtee Pennin kanssa kävelee sinne käytäville kesken virren. =)
Tämmöstä tänne tänään... Huomenna pitäis tulla neuvolantäti kotikäynnille! =)
MiaMikin uutisia odotellessa ja supistuksia niitä tarvitseville lähettävänä päätän tämän tarinan täältä tähän! :)
Burde ja Penni (1vko + 3pv)
burde: kiitos kommenteista!
kandi: sinäkös se loppuviikosta mainostit sitä glögi-ainoa? testattiin kans pari viikkoo sitten ja oon toooosi hyvää... tuli vaan mieleen kun kauppalistaa piti miettii;) mut kyl se uuniomena-aino on mun mielestä vielä parempaa. varsinkin pannarin kaa... :P
makkara: vai että niin se mies köröttelee... onkos se sun mies hyvin tottunut tähän tän puoleiseen liikenteeseen? oon sen verran hajamielinen etten muista että onko sun miehus suomalainen, britti vai mistä... serkun se auto niin tilas sen just joku aika sitten ja silloin jo sellaisen volvon et on ratti jne " oikein päin" . keväällä meitin piti lähtee käymään heillä englannissa, mut olivatkin täällä. sanoivat vaan että menkää meille vaan kun mä kerta osaan liikkua (käynyt siellä kokonaista kolme kertaa) heiltä juna-asemalle jne. ja et serkun autokin ois käytössä. joo ei lähetty, en ois kyllä uskaltanut sitä autookaan käyttää kun ois ollut väärin päin sekä liikenne että ratti...
mut nyt on makaronilaatikko uunissa, sitä ootellessa...
tikru taas
siitä TENSistä nyt kyselisin, kun sulla on siitä kokemusta. Kerro kerro kerro mitä mieltä nyt oot ko. vehkeestä! Tuli tippa linssiin tosta virsi-jutusta...mä oon ajatellut että mun isä sais laulaa ristiäisissä sen " Suojelusenkeli" -biisin. Mut voi olla että ei se pysty, sekin kun on tällanen herkkis :)
Tikru se mun mies on ihan suomalainen. Mä en uskaltautunut Enkuissa ollenkaan rattiin, mutta mies tottui siihen liikenteeseen kyllä nopeesti. Kerran vaan lähti liikenneympyrästä vähän " suomalaisittain" pois ja pelti kolisi... Auto ostettiin Suomesta (verovapaana kun sai) lähtiessä, joten ratti on " oikeella" puolella. Pitäis nyt munkin varmaan taas opetella ajamaan (ikuisuusprojekti) - kortti on mutta ajotaitoa ei sitten yhtään :(
Äsken just se soitteli Ruotsista...
Makkara
Ja onnittelut Ersulle plussasta ja tervetuloa joukkoon.
Linkittäisin tähän mielelläni tuon meidän esittelyn, mutta sitä taitoa ei minulle ole vielä suotu. (Laitoinkin Amylle asiasta viestiä :-) ) Kiitoksia muuten kaikille kannustuksesta listaemon toimiin. Tässä pikku hiljaa niitä opettelen ja ehkä sitten jo keväällä alan olla täysi ammattilainen.. Hmm no saa nähdä.
Tänään meinasi mennä anopin luona käydessä pullat väärään kurkkuun. Mehän emme ole kertoneet raskaudesta vielä kenellekään vaan tarkoituksena olisi odottaa lähemmäs sitä 12 viikkoa. No, mulla on tällä hetkellä melkoinen flunssa päällä sekä keuhkot että poskiontelot räkää täynnä. Olo ei todellakaan ole mikään hehkeä. Taudin puitteissa sitten mun sydämeni ottaa ylimääräisiä pyrähdyksiä, joka on taasen saanut kahvin juonninkin hyvin vähäiseksi.
No siinä siis taustaa. Anoppi oli tietty kahvit keitellyt, josta minä sitten ystävällisesti kieltäydyin. Pyysi kuitenkin mehulle. Flunssainen kun olin niin anoppi kysyi, että paleltaako sua? Vastasin, että joo hiukan. Hetki juteltiin muuta ja anoppi sitten läväytää kysyä: " oletkos raskaana?" Alkaa sitten selittää kuinka häntä paleli ekassa raskaudessaan, että hän oli aivan horkassa. Muttei silloin ollut vielä tiennyt olevansa raskaana. Me siinä miehen kanssa sitten melkein tukehduttiin pullaamme ja aivoissa kävi kova raksutus. Mies ennätti kuittaamaan anopin lausahduksen, ett mistäs sellainen tuli mieleen??? Mut kumpikaan ei kyllä kielletty eikä myönnetty,mut luulen anopin nyt sit tietävän..
Sinällään harmittaa, koska luulen asian nyt sitten leviävän kuin kulovalkea. Mutta sille ei varmaan voine nyt mitään...
Mutta nyt taidan lähteä koiria viemään iltapisulle ja sit tutimaan..
- Ninca- rv 7+6
moi kaikille. kirjoitan nopeesti jotain ku on ollu niin hurja päivä.
aamulla neuvola, muuten kaikki ok paitsi proteiinia pissassa -> lähete synnytysosastolle -> tutkimuksia ja labroja ym otettiin ja sit lääkäri totes et kannattaa jäädä sisälle osastolle, ku näyttäis ET SYNNYTYS ALKAIS KÄYNNISTYY!!!! olin koko päivän sisällä, olin auki 1,5 cm, mutta kohdunkaulan kanavaa jäljellä 1,5 cm myös. eli synnytys ei ollut käynnissä. kipeitä suppareita tuli 15- 20 min välein, ne kesti usein 1-2 minuuttia. mulle sanottiin et voin jäädä yöks sinne, mut jos haluan, voin lähteä kotiin, ku saattaa mennä viel jonkin aikaa ennenku synnytys käynnistyy kunnolla. eli tulin just kotii ja nyt kärvistelen täällä. on niin hiki ja sattuu aina ku tulee suppareita. mut ei ne oo viel tihentyny.eli saa nyt nähdä mitä tapahtuu. ehkä menee viel muutama päivä, ehkä ei. toivotaa parasta. kirjoittelen huomen jos oon viel maisemissa. mut palaan viimeistää sit ku vauva tuhisee kainalossa kirjoittamaan synnytyksestä... kuulostaa niin hassulta et kohta mul on vauva!!!!!
ezzie 39+2
Pakko kommentoida tähän vaateasiaan, vaikka meillä onkin kokemusta vasta parin kuukauden ajalta... Eli quu oli syntyessään 49 cm ja ihan aluksi 50 senttiset vaatteet olis ollut sopivimpia. Meillä ei tainnut kuitenkaan olla kuin yksi 50 senttinen body, ja vain 56 senttisiä potkareita. Niinpä quu on ollut heti alusta asti 56 senttisissä vaatteissa, ja ihan hyvin hän niissäkin on porskuttanut. Vastasyntynyt ei kuitenkaan liiku mihinkään, niin ei haittaa, vaikka sukat olisikin aluksi vähän makkaralla. :) 56 senttiset vaatteet ollaan suosiolla siirretty syrjään jo pari viikkoa sitten. Nyt 8 viikon ikäisenä sopivimpia on 60 senttiset bodyt ja potkarit, mutta pienimmät 62 senttiset on jo myös kovassa käytössä.
Vaatteiden kokomerkinnöissä on tosiaan eroa, eli kannattaa mielummin vertailla silmämääräisesti kuin tuijottaa kokolappuja. Meillä esim. yksi yöpaita oli muka 3-5 kuukautiselle vauvalle, ja se jäi pieneksi jo tokalla viikolla! Tutan ja Girafin vaatteet vaikuttaa aika isoilta, kun taas H&M:n koot on aika pieniä.
Tosiaan mun mielestä ei haittaa, jos vaatteet on aluksi hieman isoja. Nopsaahan ne vauvat kasvaa! Meidän kummityttö on nyt 5kk, ja hänellä on nyt 68-74 senttisiä vaatteita vähän merkistä riippuen. Taitaa olla niin, että noi 68 senttiset on ensimmäisiä vaatteita, jotka on edes vähän kauemmin käytössä. Pikku-quu on nyt noin 58 cm pitkä, mutta ei noi 60 senttiset enää kauaa sille varmaan mene. Jotenkin tuntuu, että vaikka vaatteet olis 60 senttiselle, ne on pieniä jo siinä vaiheessa kun vauva on sen 60 senttiä pitkä...
Suosittelen siis panostamaan hieman isompien vaatteiden hankintaan. Meillä on äippäpakkauksen 60 senttiset vaatteet ollut kovassa käytössä, ja tietysti oltiin ostettu itsekin muutamia ihania pikkubodeja. Kaikenmaailman puklurättejä on pestävä kuitenkin päivittäin, joten vauvanvaatteet peseytyy siinä samalla. Muutamilla pikkupotkareilla ja bodeilla pärjää hyvin sen ihan vastasyntyneen vauva-ajan, näin ainakin meillä on todettu.
Meilläkin mies tykkää eniten kietasumallisista bodeista ja paidoista, mutta mulla ei oo niin väliä. Ihan hyvin vauvan pään saa pujotettua kaula-aukostakin, kun onhan niissä ne napit toisella olkapäällä. H&M:ssä on ollut näppäriä kietasumallisia bodeja, joissa on nauhojen sijaan nepparit.
Vaipoista vielä sen verran, että niitä 1 koon vaippoja ei sitten kannata hamstrata varastoon montaa pakettia. Pikku-quulla on nyt jo käytössä 3 koon vaipat! Ykköset meni varmaan pariviikkoiseksi, sitten 6-7 viikkoiseksi 2 koon vaipat ja viime viikolla siirryttiin taas kokoa isompiin, kun alkoi tuntua siltä, että vaatteet sai vaihtaa joka vaipanvaihdon yhteydessä.
Ei mutta nyt alkaa Bondi, pakko siirtyä telkkarin ääreen.
-Q- ja -q- 8 vko
Makkara (ja MiaMik jo aikasemmin) kyseli kokemuksia tens-laitteesta. No mullahan kävi niin, että kun en raaskinu herättää miestä sitä laittamaan, ni se ehti olee mulla tosi vähän aikaa (2:n supistuksen ajan?). =( En siis osaa sanoa siitä juuri mitään.
Jos supistukset tuntuu eniten selässä, niin sillon se varmaan on parhaimmillaan... mutta sitähän ei osaa sanoo etukäteen, että missä ne tuntuu. :) Mulla supistukset tuntu eniten alavatsalla.
Niin ja jos kotona pystyis olee pitkään, ni sillonki se olis varmasti hyvä... mutta mäkään en sitten kotona loppujen lopuks kauaa ollu/supistellu, ni se meni sillain vähän hukkaan... =(
Laite itsessään oli helppo käyttää ja ne väreilyt tuntu aika jänniltä. Kyllä sitä kokeilla kannattaa.. =)
Burde ja Penni
MiaMik on tainnu lähtee synnyttään! Jiih, jännittävää!
Karssulille ja Annikalle kovasti suppareita! Toivottavasti pääsette tekin tositoimiin piakkoin!
Kandi, mulle ei ainakaan oo puhuttu äyriäisten syömisestä yhtään mitään neuvolassa. Olettaisin siis, että ovat ihan sallittuja.
Heidi, täällä toinen pahoinvoiva. Mutta mulla ihan selkeesti se on vaan jotain tosi kurjaa närästystä (koskaan ennen raskautta en oo juurikaan närästystä kokenut, joten ihan varmaks en osaa sanoo). En pysty syömään mitään rasvaista ja maha ei missään nimessä saa tulla liian täyteen.
Toivottavasti Toukka on osannu kääntyä raivotarjontaan!
Amylla ihana mies kun ei hermostunu ollenkaan vanteen kolhimisesta! Meillä varmaan mies ois joutunu pari kertaa nieleskelemään ja puremaan hammasta, ettei ois hermostunu. Auto kun on sen silmäterä (kuten kai monen muunki miehen).
Aurora, minä sain odotella mahan pullahtamista kyllä aika kauan! Meni muistaakseni reilusti yli rv 20. Ja kannattaa tosiaan ottaa ilo irti vielä siitä, että se masu ei ole tiellä ja paidat mahtuu vielä päälle :) Loppuajasta kyllä kerkeet tuskastumaan ku mikään ei käy enää niin helposti, ku on maha tiellä.
Opella oli ollu rankka reissu. Mutta toivotaan, että Ahaa on ihan terve pikkuvauva. Ja jos ei, niin on aika lohduttavaa, että kaikki noi on hoidettavissa!
Ja sitten omaa napaa... VAUVA TULE JO!
Mun olo alkaa olla tosi tukala. Tää närästys ja pahoinvointi on aivan hanurista! Ja turvotus on ihan kamalaa. Tänään meinaan kyllä ostaa 20 purkkia ananasta ja ananasmehua, jos niillä sais edes vähän tätä turvotusta laskeen.
Oli tosi kiva, ku käytiin hienossa ravintolassa syömässä viikonloppuna kihlapäivän kunniaks. No, olihan sen sen verran tukeva annos, että armoton närästys ja paha olo iski. Kotona sit kaikki kalliit ruuat tuli pönttöön. Yäk.
Ollaan koko viikonloppu koitettu antaa vähä vauhtia tolle meidän vauvelille. Mut ei, supistelee aina vähän ja sit lakkaa kokonaan. Sauna on tosi tehokas supistusten aiheuttaja (+päälle vähän seksiä), mutta hitto kun meillä ei oo omaa saunaa! Pitäis kai muuttaa tohon anoppilaan, että sais vaan istuu päivät ja illat saunassa :D Miehen työkaveri oli sanonu, että pitää harrastaa saunassa seksiä moppi kädessä, kolme ässää samalla kertaa :D
No, olen tässä nyt koittanut lohduttautua, että kuukauden päästä pitäis ainaki olla jo vauva kainalossa. Viimeistään. Mut kun meidän perheen naiset on kaikki synnyttäny 38 viikolla lapset, niin kai minäkin, jooookos?!!!? Kuhan nyt ei ens yönä tai huomenna tuu, ku on huomenna silmälääkäri.
Joo, mutta mun täytynee tästä lähtee suihkuun ja sit odotteleen, että mies tulee töistä ja päästään kauppaan.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
-Larsku 38+1