Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsakouristukset alkuraskaudessa ja raskausoireiden väheneminen - onko toivoa?

29.01.2010 |

Hei!

Osaisikohan joku auttaa kertomalla kokemuksistaan? Minulle tuli n. vk:lla 4 valtavat vatsakouristukset yöllä (tuolloin en tiennyt olevani raskaana ja ihmettelin vain vatsakipua). Seuraavalla viikolla tein testin (+) ja aloin havaita/tajuta myös raskausoireita (rintojen turpoaminen ja arkuus, alavatsan pieni polttelu). Mutta nyt (vk 6) olen huomannut että n. viikon raskausoireet ovat pysyneet poissa, rinnatkin jotenkin palautuneet... Tein uuden testin pari päivää sitten ja se näytti vielä plussaa. Soitin neuvolaan ja eihän ne osanneet mitään sanoa muuta kuin että jos haluaa asian pois mieltä painamasta, niin kannattaa mennä yksityiseen ultraan.

Olen kauhuissani lukenut keskustelupalstoja ja ymmärtänyt että monen keskenmeno on mennyt juuri näin... Mutta onko ketään, jolla tämäntyyppinen ei olisikaan tarkoittanut keskenmenoa? Voiko tämä olla ns. normaalia? Kannattaakohan olla toiveikas?

Varasin ultran nyt puolentoista viikon päähän (jotta 7 viikkoa olisi täynnä ja mahdollinen syke näkyisi). Tuntuu kamalalta ajatus odottaa vielä niin monta päivää... Tämä todella syö ihmistä!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 4 keskeytynyttä km:a takana ja muutenkin paljon tietoa keskenmenoista.

Keskenmeno alkaa yleensä pienellä verenvuodolla ja joka sitten yltyy aika nopeasti.

Oireettomia raskauksia on paljon ja oireiden katoaminen ei kerro oikeastaan yhtään mitään.

Alkuraskauteen kuuluu kaikenlaiset vatsanhouristelut ja jomotukset ihan normaalisti. Minulle se on merkinnyt aina sitä että siellä mahassa edelleen jotakin tapahtuu ja kohtu kasvaa. Itselläni on kuitenkin 2 onnistunuttakin raskautta takana. Epäonnistuneissa raskauksissani ei ole kohtutuntemuksia ollut juuri yhtään :(

Raskaustesti näyttää aina plussaa niin kauan kuin raskausmateriaalia on kohdussa. Eli saattaa mennä km:n jälkeen vielä pari viikkoakin että testi on positiivinen vaikka vuotokin olisi jo loppu. Se on yksilöllistä.

Joten se ei kerro yhtään mitään siitä onko raskaus onnistunut vaiko ei.

Raskausoireet ovat hyvin ailahtelevaisia. Voi olla että esim. muutaman oireetoman päivän jälkeen tuleekin todella selviä oireita taas ja sitten ne vaihteeksi helpottavat.

Näissä tapauksissa on aina vain pakko odottaa sinne ultraan. Tiedän kuinka paljon se syö ihmistä :(

Tsemppiä ja voimia ultran odotteluun. Toivottavasti saat sieltä hyviä uutisia.

Hermy

Vierailija
2/5 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan esikoistani syntyväksi hetkenä minä hyvänsä. Muistelen että mulla kanssa joskus viikolla 7 tuntui että kaikki oireet hävisivät yhdessä yössä. Siinä vaiheessa oireena oli lähinnä rintojen arkuus tai siis kipeys eli ei voinut mahallaan nukkua. Siinä sitten poru kurkussa luin keskustelupalstoja ja olin ihan varma että kesken oli mennyt. Mutta muutamien päivien päästä alkoikin voimakas pahoinvointi jonka syystä ei voinut erehtyä. kävin myös varhaisultrassa yksityisellä vko 8 tai 9 jossa kaikki oli hyvin. Muista ettei sinne liian aikaisin kannata mennä ettei turhaan pety sen takia jos onkin liian aikaista eikä sydänäänet näy. Mun kohdalla siis oireiden loppuminen ei siis tarkoittanut keskenmenoa.

Nyt laskettuun aikaan muutama päivä jäljellä ja kaikki on mennyt hyvin. Erityisesti alussa oireet vaihtelivat paljon päivittäinkin ja erilaisia vatsatuntemuksia/lieviä vatsakipuja on ollut koko ajan. Mutta mielestäni kuuluvat asiaan, johtuvat varmaan kohdun kasvusta ja kudosten venymisestä, liitoskivuista jne. Todella kova kipu on sitten asia erikseen.

Uskon että kaikki voi olla hyvin myös sinun kohdallasi. Älä lue kauhujuttuja keskustelupalstoilta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan tilannekatsauksen, jos joku toinen on joskus samassa tilanteessa. Hätähousuna kävin tänään ultrassa (rv 6/7) ja kaikki mitä nyt tässä vaiheessa näkee oli kunnossa - sikiö oikeassa paikassa ja sydänkin sykki. :) Ei voi sanoin kuvailla miten helpotti - vaikka mikään ei vielä varmaa olekaan...

Eli kovatkin vatsakivut voivat ilmeisesti olla normaali osa tätä projektia. Tsemppiä kaikille jatkoon!

Vierailija
4/5 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kovatkin vatsakivut voivat ilmeisesti olla normaali osa tätä projektia.

tietysti hyvin yksilollista.

Samantapaisia kipuja voi tulla joillekin kierukastakin, kun kohdussa on "jotain" ja se aiheuttaa sittwn supistelua.

Hyva, etta kaikki on kunnossa :)

Vierailija
5/5 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kovia alavatsakramppeja viikolla 4-6. Yhteensä kolmena yönä heräsin kovaan kipuun, ensimmäisen kerran säikähdin niin paljon että soitin miehen kotiin juhlimasta. Kipu oli sen verran kovaa että mitään muuta en voinut tehdä kuin maata sohvalla kippurassa. Myös vatsa meni täysin sekaisin. Kramppi kesti n. 10-15 min jonka jälkeen helpotti. Vuotoa ei kipuihin liittynyt, mutta viikolla 5-6 tuli pientä tuhrua.

Kävin lääkärissä kahteen otteseen näiden takia, rupesin jo pelkäämään nukkumaan menoa - sen verran kauheeta oli herätä tuskaan. Olin myös aivan varma että raskaus menee kesken. Kuitenkin loppu hyvin, keskenmenosta ei ollut kyse vaan ilmeisesti kohdun kiinnikkeiden venymisestä. Nyt menossa on 21 viikko. Myöhemmin kävi ilmi että myös äidilläni oli samanlaisia yökramppeja kun odotti mua, eli ilmeisesti voi olla perinnöllistä.

Tsemppiä, toivottavasti kaikki hyvin.

t. UnduS