Ensikot uuteen viikkoon
Linkki viikonloppuun:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8476396&p=1&tmode=1&smode…
Kommentit (33)
...Piti vielä sanomani että toivottavasti MiaMik on päässyt synnyttämään kun siltä ainakin kuulosti. Ei tätä viime metrien kärvistelyä toivois kellekään!!
Huonosti nukuttu yö takana. Puoli kolmelta alko kunnon supistelut ja 2 tuntia kärvistelinkin..niin sitä vaan nukahdin ja edelleen täälä kotona oon..harmittaa aivan älytön ettei ne vielä johtaneetkaan mihinkään.
Mieli taas maassa..mut jospa se tästä sitten..:-)
Kävinkin jo yöllä täällä lukemassa juttuja ja on tainnut Miamik päästä synnyttään kun ei ole enää kirjotellut myöhemmin...oooooon Kade!!!
Karssulille toivon ooooikeen paljon että supparit voimistus, minullakin oli välit enemmän ja vähemmän 10 min ja ohi sit menivät !!!
Annika rv 41+4
Pakko nopsasti pinoutua, vaikka töitä on niin paljon kun vaan viitsisi tehdä.
burdelle kiitokset synnärikertomuksesta, ekaa kertaa rupes silmät kostumaan kun luki kertomusta, taitaa olla emikäläiselläkin sen verran jo lähellä tuo tilanne että alkaa jo herkistelemään.
miaMik on tainut lähteä sinne synnärille, kun ei mesekään ole auki, TSEMPPIÄ näin telepaattisesti.
Kiitos muuten noista vaatevinkeistä, meillä on tällä hetkellä lähes kaikki vaatteet sellaisia 62 senttisiä tai yli olenkin miettinyt että pitäis varmaan hankkia pienempiä, mutta katsotaan sitten äippälomalla .
Nyt pitää soittaa terkkariin, tarttis mennä labraan verikokeisiin ja harjoittelemaan sitä pistämistä kun lauantaina tarttis aloittaa se verenohennus, aargh, mä inhoon muutenkin pistämistä niin vielä tämäkin tähän.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille enskoille ja Karssuli ja annika menee nyt sinne laitokselle jotta saadaan lisää ihania ihmeitä tähän maailmaan.
AinoA ja neiti 29+2
Jee, joko me saatiin yksi pulla uunista ulos! Nyt Karssuli ja Annika tästä inspiroituneena samaan synnärijunaan vaan! :) Tai no, taitaa olla vauva joka sitä inspiraatiota tarvitsee, teillä viime hetken puhisijoilla varmaan on jo ihan tarpeeksi sellaista ;)
AinoAuroralle tsemppiä piikitysten kanssa, kuulostaa kyllä aika tuskalliselta. Vaikka kai siihenkin tottuu, kun kuitenkin pakko on...
Ja voi Osse-raukkaa, ei ollut tarkoitus lietsoa pakokauhua! Se on kyllä ikävää kun neuvolassa sanotaan yhtä ja polilla toista. Tuntuu että pelkästään eri neuvolantädeillä on ihan eri mielipiteet asioista, saati sitten neuvolan terveydenhoitajilla ja synnärin lääkäreillä. Toivottavasti mahakivut vähenee ja saat levättyä!
Nyt ihan aiheesta toiseen: onko teiltä kaikilta tosiaan kielletty äyriäisten syönti neuvolassa? Kun mä en ole edelleenkään yhdestäkään mulle annetusta lapusta löytänyt äyriäisten syöntiä kieltävää kohtaa (silloin kun niiden katkarapujen syömistä mietin)... Olenkin syönyt katkarapuja kuumennettuna ruuissa, mutta en kylmänä. Enkä ole ikinä tajunnut neuvolassa kysyä asiasta. Ehkäpä seuraavan kerran kysäisen.
Leivoin eilen pellillisen pullia, mies oli kiitollinen :) Nyt pitäisi virittäytyä taas arkisiin tunnelmiin, tosin mulla on ihan lusmu viikko kun vaan pari hassua luentoa, eikä töitä siis ollenkaan. Vähän paradoksaalista kun otin syksyksi tosi vähän luentoja jotta jaksaisin käydä töissä, ja nyt kun ei ole töitä niin jaksaisikin istua vähän enemmän luennoilla... No, ehkä mä selviän tästä vapaa-ajan runsaasta määrästä jotenkin ;)
Kandi & muhku 27+4
MiaMikille on tosiaan tainnut tulla lähtö nyytin hakuun. Myös Annikalle ja Karssulille toivon voimistuvia supistuksia eikä niiden kyllä tarvitse lopahtaa kuin sitten vasta vauvan syntymään. Tsemppiä molemmille!
Ykkösopella ja Ossella oli tuntunut olevan illalla huolta masuasukeistaan :( Toivottavasti molemmat olette saaneet huolen pois mielestänne. Niin sitä minäkin soittelin viime viikolla äitipolille, kun olin huolissani niistä liikkeistä. Jos todella on huoli niin parempi käydä tarkistuksella kuin murehtia yksin. Minun kokemuksen mukaan äitipolilla kyllä suhtaudutaan aina vakavuudella äitien huoliin ja helpottavaahan se vaan on kuulla kaiken olevan kunnossa.
Taidan mennä taas vilkaisemaan noita BB:n tapahtumia ja ehkä vielä vähän lepäilemään. Tänään olisi ohjelmassa ainakin leivontaa ja illalla saan pari työkaveria kyläilemään. Jostain on myös iskenyt hirveä huovutusinto, että mahdollisesti sitten sitäkin.
Hyvää viikonalkua enskoille,
terkuin Mörötin ja Otso rv35+3
Niin vaan kävi mullekin että jonnekin taivaan tuuliin ne katos ne supistukset... Tunnin ajan ehti supistella 5 min. välein, mutta sitten alkoi harventua. Nyt väli oli jo 25 min. tosin paljon kipeemmäksi ne on muuttuneet.
Harmittaa niin paljon että tekis vaan mieli poruta. Jäi unet viime yönä vähän lyhyeksi joten taidan mennä vähän torkuttelemaan ja odottelemaan iltapäivän polikäyntiä. Ihan mielenkiintoista kuulla mitä alakerrassa on tapahtunut, jos mitään...
Tsemppiä, kyllä me vielä päästään joskus synnyttään!
Karssuli
[color=#228B22]Mä heräsin ajoissa katsomaan BB:n suurta käännettä..5 uutta asukasta..pöh.
Noinkohan MiaMik tosiaan lähti vielä yön selkään polttojensa kanssa? =) Annikalle ja Karssulille suppareita niin pirusti! =)
Möröttimelle jaksamista suppareiden ja kipujen kanssa..=/
Opella on huoli Ahaan hyvinvoinnista..Siihen ei varmaan paljon mikään rationaalinen ajattelu auta..=( Mene rohkeasti sinne TYKSiin jos huoli ei millään hälvene! Meitähän varten ne palvelut siellä ovat..=)
Jojolle pikaista paranemista!
Ossellakin huoli painaa..tiistaina sentään pääset ainakin neuvolaan purkaan sydäntä. Toivottavasti ei oo mistään myrkytyksestä kyse..
AA: veren ohentamista? Itse? Piikittämällä? Hyi saakeli!
Kandi: mä en muista noista äyriäisistä muuta ku, että ravuista ei saanu syödä niitä saksijuttuja..Kyllä mä oon syöny katkiksia kylmänä ja lämpimänä..
Innostuin keitteleen itselleni papusoosia eilen ja 20 minsaa siitä kun söin niin istuin vesikakalla ja oksensin samanaikaisesti pesuvatiin..Hikoilin ku sika, vatsaa väänsi niin, että itketti ja mietin miten hitossa pärjään ikinä jossain synnytyksessä..=D
Suihku odottaa jo käyttäjäänsä eli sinne nyt ainakin. Mukavaa viikonalkua kaikille!
t. poppis ja räpätti rv23+5
Jokohan MiaMik on lähtenyt, toivottavasti. Tsemppiä sinne näin ajatuksen voimin!!
Karssulin kans paininut yöllä suppareiden kanssa, samoin Annika. Lähetellään sinne isot pinot niitä lisää, että pääsette jo sitä nyyttiä hakemaan:=)
Kaima, mä olen miettinyt tota vaateasiaa aika lailla. Kun ostin reissusta kokoa 56-62cm ja 62-68cm. Siellä menee koot noin, toi eka koko on 0-3 kk ja toka 3-6kk. Ei ole välikokoja. Eli nyt teille jo kokemusta omaaville kysymys, kauanko lapsi mahtuu suunnilleen noihin vaatteisiin. Eli meneekö normaalisti 68cm päälle vielä 6kk iässä? Ja katsiiko alle 60cm vaatteita yleensä ostaakaan. En tosin ostanut tota pienempää kokoa kuin samettilappuhaalarit, kaksi bodya ja yhdet potkarit + toppapuvun että päästään laitokselta lämpimässä kotiin:) Muut vaatteet ostin tota 62-68cm kokoa, ja niitä onkin aika paljon=)) Innostuin siis vähän ostelemaan ja nyt pelottaa mahtuuko ne vaan vähän aikaa vauvalle...
Kyselitte saatiinko miehen kanssa asiat sovittua. Keskusteltiin aika lailla kotona ennen lentokentälle lähtöä ja sovittiin että kuopataaan koko asia loman ajaksi. Muuten menisi pilalle vuoden ainokainen loma. No, nyt sit kotona vähän taas asiasa juetltiin ja kyllä se tuntuu aika hyvin tajunneen mitä teki, tosin mulla on norsun muisti tällaisissa asioissa ja tätä puidaan ja mietitään vielä pitkään, mut nyt kaikki ihan hyvin=)
Tänään mennään hakemaan ne limet city crossit:))))))
Nyt pakko lopettaa tää romaani ja jatkaa töitä, palailen myöhemmin!
Aurora + poitsu rv 19+2
Olipas kiva lueskella viestejä, kun vaikuttaisi siltä jotta ainakin MiaMik on päässyt tositoimiin ja vauvaa synnyttämään. Toivottavasti siellä kaikki sujuu hyvin.
Minä näin viime yönä niin kamalaa painajaisunta, että herätessä olin ihan hiestä märkänä ja sydän hakkasi hurjasti. Menikin yöllä jonkin aikaa ennen kuin uni tuli uudestaan ja nyt aamusta sitten nukuinkin vähän pidempään. Unessa minut raahattiin vankilaan vaikka olin syytön eikä siellä uskottu, että olen raskaana. Herätessä olikin sellainen olo, että onkohan masuasukilla kaikki hyvin... Hetken päästä kyllä tajusin kaiken ollen unta vaan.
Mulla olisi kirjastoon palautettavia vauva-lehtiä ja sitten pitäisi käydä yksi syntymäpäivälahja ostamassa. Töihin täytyy joutua myös hyvissä ajoin koska heti alkuun on yksi neuvottelu. Siispä, anteeksi omanapaisuus, tämä tyttö menee nyt suihkuun ja sitten asioille.
Värikästä lokakuun alkua,
iida-linnea 10+0 =)
Minä täälä ihan jännässään aattelin että se on Karssuli tainnu mennä mut voi surku että sinullakin sitten laantu supparit. Minulla nyt aamusta muutama supistus tullu mut ehei mitään suurta muutosta..
Pitäny sit seurata koko aamun tuota BB tilannetta..siellä taitaa pakka sekaantua oikeen kunnolla..miten se alkaa tuntua tässä piiiiitkässä odotuksessa ettei arkena ole muuta elämää kuin vauva lehden sivut ja BB...:-) mitenhän sitä selviää laitoksella olla ilman tietokonetta..heh heh, vitsi,vitsi!!
Ei kait se auta kun lähtiä taas valumaan neuvolaa kohti..ja niin perjantaina toivoin hartaasti ettei tarvis nähä tätä sijais terkkaa enää mut just joo, vielä pitää käydä siellä hakemassa taas paha mieli, paino varmaan noussu niin pääsee akka taas valittamaan..:-(
Annika rv 41+4
Manaan täällä kirpeitä supistuksia Karssulille ja Annikalle - MiaMik tosiaan lienee jo tositoimissa!
Muuta ei nyt tule mieleen kun jouduin lukaseen ton pinopätkänkin niin nopsaan. Väsyttää hemmetisti, ja töitä tarttis tehdä.
Mutta hei - mun mies on jo jättänyt Englannin taakseen!! Kohta me nähdään!!!!
Makkara 21+0
Sinä olet urhoollisesti jaksanut odottaa miehesi paluuta Suomeen. =) Enpäs tiedä miten itse olisin moisesta selvinnyt. Oikein ihanaa päivää siis sulle ja teille!!
iida-linnea 10+0
Mulla on ollut nyt tässä muutamana aamuna todella paha olo. Jopa oksennus on hiukan tullut tuohon makuhermoille asti. Tämä rajoittuu kuitenkin vain aamuihin. Oonkin ihmetellyt, että mitäköhän on... Kun luulisi, että jos raskausmyrkytyksestä kärsii niin pahoinvointi olisi jatkuvampaa... ehkä sitä tulee vaan liian täyteen liian nopeasti..
Karssulille toivon paljon suppareita. Mekin nautittiin täällä eilen ukkosesta ja salamoista.. Mä niin tykkään ukonilmasta :o)
Kandivaihe: mulla tuossa lapussa lukee äyriäiset....
Mä olen kyllä päässyt jotenki ihan laistamaan tuosta BB-talosta... en ole seurannut kun ensimmäisen jakson ja siihen se sitten jäikin. Ei ole vain illalla tullut katsottua, kun on sitten tehty täällä kotona jotain muuta... mutta vielähän tässä ehtii.
makkaralle iloisia jälleennäkemisen hetkiä... Siellä on varmaan perhosia vatsassa jo vaikka kuinka.
Tällä viikolla sitten on tuo lääkärineuvola, jossa katsellaan josko tämä poikkitilainen olisi kääntynyt raivotarjontaan. Jos ei, niin sitten ulkokäännökseen lähete. Toivon vain niin paljon, että toukka kääntyisi oikeaan asentoon ja pääsisin alakautta synnyttämään. Vaikka eihän tuossa sektiossakaan mitään vikaa ole. JOtenkin kuitenkin tuntuu, että alakautta tulisi kuitnekin oma lapsi synnyttää. No sen näkee sitten keskiviikkona.
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa
Heidi <3 Toukka jo viikolla 34+1 (nää menee niiiiiin nopeaan)
Juupa-juu, se ois tosiaan nyt lokakuu ja meidän EkaVekaran pitäis(!) syntyä tän kuun aikana. Aikas jännää... Toki mitään siihen viittaavaakaan ei ole vielä tapahtunut, mutta eilen ja tänä aamuna on ollut sellaisia menkkamasia jomotuksia alavatsalla, mistä jotkut on aiemmin maininneet ja kertoneet, että ne kypsyttäis paikkoja. Toivotaan niin! EkaVekara myllää tai siis potkii ja punkee vatsassa välillä niin kipeesti, että tosiaan sais syntyä mun puolesta ihan lähiaikoina.
Tälle viikolle olisikin sitten melkein joka päivälle jotain ihan kivaa tekemistä. Huomenna ois neuvola, keskiviikkona lymfahoito, torstaina se synnytysvideokerta perhevalmennuksesta, perjantaina yksi ystävä tulee käymään ja tuo taas lisää vauvatavara (vannan, jonka jalat meillä jo on, matkarattaat, joihin saa autokaukalon kiinni ja turvavyön pidentimen, ettei käy hassusti eikä vyö yllä kiinni kaukalon ympäri) ja viikonloppuna tuleekin miehen vanhemmat käymään ja tuovat meidän vaaville sängyn. Sitten alkaakin olla ihan kaikki kasassa.
Kiitoksia vielä kerran vanneasian kanssa tsempanneita. Erityisesti Queenille kiitos tuosta " fiksausvinkistä" . Mieskin sen kävi täältä lukemassa ja löysimmekin Järvenpäästä paikan, joka tekee noita ja ihan kohtuuhintaan vielä. Mies oli mieleissään, kun olin häntä täällä kehunut. Mutta mua kyllä edelleen harmittaa töppäykseni. =/ Eikä oloa helpota, että vaikkei mies suuttunutkaan, niin nyt se jaksaa piruilla asiasta tasaisin väliajoin... Norsun muistia siis myös miehillä. No, enköhän mä sen kestä...
Tosiaan kuten jo muut aiemmin, minkäkin toivon, että Ossella ja Opella olot helpottuu ja masukit saa vielä kasvaa rauhassa!
Kylläpä tauti nyt piinaa JoJoa. Voimia sen taltuttamiseen! Voin vaan aavistaa, kuinka ikävää näitten loppuajan raskausvaivojen lisäks olis tuollainen yskä jne. Ei ihme, että hermot menee välillä. Onkos teillä jotain tavoitetta, milloin talon pitäis olla valmiina?
MiaMik tai lähtee synnyttämään. Tsemppiä nyt sitten ajatusten kautta sinne, kun tuskin enää täällä kurkit! Ja toivottavasti Annikan ja Karssulin supparit palaa! Epistä, kun ekaks jo " luvataan" , mutta sitten ei kuitenkaan...
AinoA, mä just eilen mietinkin, että koskas sulla mahtaa piikittelyt alkaa. Uih! Mutta eiköhän siihenkin hommaan totu...
Kandi, ei multa ainakaan ole kielletty katkisten syöntiä. Pitsassa oon niitä vedellyt hyvällä omalla tunnolla ja viime viikolla just salaatissakin, missä ne oli kylmänä. Vielä ainakaan ei vaikuta mitään pahoja oireita ilmaantuneen... ;o) Mutta olenpa mä syönyt parmesaanijuustoakin ja maksamakkaraa, mitä kyllä on toppuuteltu.
Mikäs poppiksen pavuissa oli? Hitsit, että kuullosti ikävältä!
Vai pääsee Aurora tänään rullaileen rattaiden kanssa - jibii! =)
Iida_linnea oli nähnyt painajaisia. =( Onneks sait nukuttua vielä sen jälkeen!
Makkaralla jännitys tiivistyy... Ihanaa, että pääsette pian oman kullan kanssa nauttimaan uudesta kodista!
Heidi, mulla oli kans joku viikko sitten kummallista aamupahoinvointia, mutta se meni kyllä onneks pian ohi. Toivotaan, että sullakin ois ohimenevää sorttia!
Nyt varmaan pitäis pukea päälle ja lähteä vähän ulos haukkaan happea, kun nyt ei näyttäis satavan. Palailen myöhemmin taas. Voikaahan hyvin!
-Amy ja EkaVekara, rv 36+4
Tää töihin paluu on aina yhtä nihkeetä:( Sähköposti selattu läpi ja nyt pitäis ryhtyä ihan oikeisiin hommiin...
Amy, hyvä kun vanneasia kunnossa. Voin vain kuvitella mikä meteli meillä ois noussu jos oisin miehen " silmäterää" kolhinu:) On ne niin tarkkoja noista menopeleistään yleensä.. Joo, saas nähdä illalla miten rattaat kulkee:)
Makkara, ihanaa kun saat sen miehen vihdoin kotiin. Olet tosiaan kunnialla selvinnyt odotuksesta, mä oisin varmaan ihan suruissani odotellut ja ikävöinyt.
Eli nyt mulla menossa rv 19+2 mutta masua ei näy eikä kuulu. Tyytyväinen tosin olen, koska se ehtii olla tiellä vielä liiankin kanssa. Mut milloin teillä pullahtanut esiin? Paljonko sulla Kaima oli viikkoja silloin treffeillä, voisin vähän verrata sit omaa masua sun " kumpuun" ?
Ja osaakos joku neuvoa noissa vaatteiden kokojutuissa mitä edellisessä viestissä kyselin?? Kun ei hajuakaan vauvojen koosta ja kasvuvauhdista;)
Miten se on mahdollista, että kaikki kolme joutuu kärvisteleen samaan aikaan... voi kun Karssuli ja Annikakin pääsis tänään tositoimiin. MiaMik kyllä osoitti melkosta hermojen hallintaa, musta ei tosiaan ei varmasti oo kirjottelemaan palstalle suppareiden kanssa, luultavasti kähisen lattialla ja mies touhottaa ympärillä koko 24 tuntia, jonka avautumisvaihe tulee kestämään... :D Samoin Karssuli ja Annika on sitkeesti olleet kotona, mitenkähän saisin itseni tsempattua jäämään kiltisti kotiin oottamaan sopivampaa hetkeä!
Muuten oon vähän eilistä paremmalla tuulella, sain nukuttua lopulta melkein 12 tuntia (heräsin just). Yöllä heräsin vessaan ja alkoi päänsärky ja paha olo, mutta nappasin ohjeiden mukaan panadolin ja ilmeisesti se auttoi. Ainakin sain nukuttua, vaikka nukahtaminen on välillä tosi vaikeeta. Silmät painuu lukiessa kiinni, sammutan valot, meinaan taas vajota uneen kunnes yhtäkkiä naps oon ihan hereillä taas. Mut tätä kai se sit tulee olemaan seuraavat vuodet...
Kandille lohdutukseksi et kyllä mä paniikkini lietsoin ihan ilman sun viestiäs, joten älä huoli!
AA pääsee/joutuu piikittään. Poppiksen kommentista tuli mieleen, et ei se AA varmaan joudu hemohessiä suoneen tiputtaan itsekseen, kyllä se on vissiin ihan vaan lääkepiikki, joka pistetään kerran pari päivässä?? Oonko tajunnut oikein?
Mä oon päättänyt olla katsomatta BB:tä koska se muuttu niin tylsäks viime viikolla, mutta nyt oon ihan täpinöissä et mitä siellä tapahtuu... oikeestiko tuli uusia ihmisiä lisää?? Ei meillä mitään 24/7 oo, eikä kyllä tilatakaan, mutta kun uteliasta kiinnostaa.
poppis, mulla oli kans mahataudin aikana sellanen olo et helvetti musta ei oo synnyttämään, jos se on vielä pahempaa ku tämä...
Aurora, hyvä et saitte asian haudattua loman ajaksi ja ilmeisesti tosiaan oli hyvä loma!
Vaateasiaan: mun veljenpoika on nyt 4,5 kk ja siirty just 68 kokoon. Tutan mallit on vielä isohkoja mutta sit jotkut muut 68 voi olla jo melkein pieniä. Ja poika oli syntyessään alle 50 cm, mutta kasvaa kai ihan hyvää tahtia.
Mä oon hankkinut pari 50-koon bodya, mut suurimmalta osin 56-62-kokoja. Meillä on varmaan liikaa vaatteita, mutta en välitä siitä.... sotkee ne kuitenkin kakkaan ja ollaan koko ajan vaihtamassa. Harmi vaan, etten tajunnut aiemmin ajatella tuota pään yli vetämistä, suurin osa bodeista on ihan sitä normaalia mallia ja vaan pari kietaisumallista.
iidea-linnea, noita painajaisia näkee varmaan kaikki - ainakin minä oon nähnyt. Raskaana olevan mieli laukkaa vähän liiankin kanssa sopeutuessaa ja valmistautuessaan vauvan tuloon.
Makkaralla on onnenpäivä, onnenpäivä, onnenpäivä... :)
Heidi, mulla taas tuo pahoinvointi keskittyy öihin! Inhottavaa se on joka tapauksessa. Toivotaan, et toukka on tajunnut itse kääntyä!
amy, sellastahan se parisuhde on, että rakkaudella muistellaan toisen kömmähdyksiä. Meillä ainakin puolin ja toisin... onneks meillä tuo auto on mun eikä miehen eikä oikeesti kummankaan silmäterä. Ei tuu riitoja sen kolhimisesta. Paljon suurempia mekkaloita on kyllä käyty sit tän kämpän suhteen, kun mies on tehnyt jotain rempparatkaisuja kysymättä multa, mun silmäterälle! Mut niin vaan niistäkin on selvitty... :)
Nyt alkaa kädet olla taas niin puuduksissa, että lähden pois koneelta. Jokohan sitä kohta vois ottaa päikkärit... palaillaan!
-Osse ja Santeri rv 34+5 (nää tosiaan menee hirveetä kyytiä!)
Ihan ekana tsempit Karssulille, Annikalle ja MiaMikille (missä hän lieneekään)! Kohta on kaikilla nyytti sylissä.
Vaateasiaa oli vielä mietitty. Riippuu niin kovin vauvasta... meillä Aksuhan on koko ajan ollut suht siro tapaus (syntymämitat 3220g/49cm). Ensimmäisen kuukauden käytössä oli pelkästään 50cm vaatteet, sitten pari kuukautta 56cm ja meillä 62cm vaatteet tuli käyttöön vasta joskus kolmen kuukauden paikkeilla. Nyt aletaan vähitellen siirtyä 68cm vaatteisiin, mutta moni 62cm mahtuu vielä. Akselin 5kk mitat oli 65cm ja 6500g, mutta sitten kun on noita samanikäisiä vauvakavereita jotka painavat jo yli kahdeksaa kiloa... toisilla on jo 74cm vaatteitakin käytössä.
Nyt takas BB 24/7 pariin ennen kun lähdetään pariks yöks mökille...
pikku-milli & Akseli 5kk
Ei me vielä tänään miehen kanssa nähdä, torstaina vasta :) Mutta sit ollaankin kuulkaa niin tiiviisti yhdessä että ette elmukelmuakaan saa meidän väliin ujutettua!
Kiitos kehuista - olen omastakin mielestäni varsinainen sissi kun tästä oon selvinnyt!
makkara
Lietsoin sit eilen semmosen paniikin itelleni, että mentiin käymään ä-polilla. Käyrät näytti kyllä oikein hyviltä, mutta sitten sinne piirtyi yksi kviuton mahankovettumis-suoistus, jonka aikana Ahaan sydänäänet tippui hieman. No, joku ylivarovainen kätilö huolestui siitä sitten niin, että koska Ahaa on muutenkin pieni, niin halusivat lääkärin kanssa ottaa mut osastolle yön yli... En ois millään halunnu jäädä, mutta jäin sit kuitenkin Ahaan vuoksi :) Illalla otettiin vielä pitkä, parin tunnin käyrä ja siihen tuli tasan yks samanlainen harjotus supistus, mutta sydänäänet ei laskeneet kai ihan yhtä paljon. Ja lääkäri sitä kävi kattomassa myös illalla, eikä se sit enää ollutkaan siitä huolissaan.... Sekavaa!
No, olin sit yön yli ja nukuin huonosti, ja Ahaa liikkui ja voi hyvin. Aamulla oltiin vielä hetki käyrällä ja edelleen kaikki hyvin. Lääkärinkin mukaan oli hyvää käyrää.
Samalla reissulla tavattiin vielä perinnöllisyys klinikan joku lääkäri, joka kertoili lapsivesipunktion tuloksia geenien osalta. Tuloksen mukaan 78% geeneistä on täysin normaaleja, mutta 22%:sta puuttuu toinen x-kromosomi, mikä saattaa aiheuttaa mm. kasvuhäiriöitä, sydänvikaa tai lapsettomuutta, jos siis toi vika on kaikissa geeneissä. Ahaan tapauksessa siis voi olla, että kaikki on silti kunnossa, vaikka geenivirhe löytyykin, tai sitten voi olla jotain em. oireita vaikka lievänä. Sikäli me ei olla itse kovin huolissamme, koska nää mahdolliset ongelmat on ensiksikin kaikki hoidettavissa ja toisekseen älylliseen kehitykseen niillä ei ole vaikutusta. Ja kun se virhe oli vaan osassa geenejä, voi olla ettei se loppupeleissä vaikuta " kokonaisuuteen" mitään... Jotenkin mä itse uskon, että Ahaa on ihan terve ja hyvinvoiva geeneistä huolimatta :) Eihän sitä lopulta tiedä, mitä geenivirheitä meillä itse kullakin on, jos ei ole geenejä erikseen tutkittu varta vasten!
Niin ja jos ette vielä hoksanneet, niin sukupuolikin selvis siinä samalla ;) Ei me sitä muuten oltaisi haluttukaan tietää, mutta kun sitä geenihommaa on vähän paha selittää muuten ;)
Nyt pitää kyllä mennä nukkumaan kun jäi viime yönä vähiin, palailen ehkä kommetoimaan illalla!
Ja MiaMikille tsempitykset vielä, ja jos Annika ja Karssulikin kohta pääsis jo tositoimiin!
t. Tänään iloisempi Ope + ihana pieni Ahaa rv 37+0
En saanut kivuilta nukuttua ja tässä sitä nyt kukutaan. Mies varmaan herää kohta naputteluun, en viitsinyt sitä vielä herättää kun ei näissä supistuksissa vielä ole kuitenkaan riittävästi " sitä itteään" .
Vähän laskeskelin välejä, sellaista kymmenisen minuuttia on, eli ei riittävän säännöllisiä eikä riittävän kipeitäkään vielä, mutta sen verran kuitenkin että piti kaurapussi lämmittää. Tosin en tykkää siitä lämpimästä kaurapussista yhtään kun siitä tulee niin hirvee hiki, vaikka kipuihin auttaakin. :/
Katotaan josko tästä päästäis vaikka tänään vielä Kättärille muutenkin kuin yliaikaiskontrolliin...
Oli muuten aivan ihana päivä eilen. Käytiin siellä maalaismarkkinoilla ostamassa kaikenlaisia herkkuja, kastuttiin tietysti ihan totaalisesti kun satoi vettä koko ajan. Oli kuitenkin ihanaa mennä sen jälkeen saunaan lämmittelemään ja saunan jälkeen alkoikin hirmuinen ukkonen, kateltiin salamointia miehen kanssa peiton alla. :)
Karssuli ja vauveli rv 41+4