Ahtaus ahdistaa:/
Meillä on siis vajaat 90 m2 asunto ja neljä asukasta. Silti ollaan tosi ahtaasti koska täällä on miehen työpaikka ja kaikki siihen liittyvät romut. Lisäksi hän ostaa lapsille vaatetta, kenkiä ym. etukäteen alesta useita kokoja, niinpä meillä on sauna katosta lattiaan täynnä tavaraa eikä saunaa voi enää käyttää muuhun. Vasta piti heittää pari kulunutta keittiökulhoa pois ja mies osti saman tien tilalle kymmenen koska kannattaahan niitä olla eri käyttötarkoituksiin erilaisia, tietysti. Mua ahdistaa niin olla täällä, joka paikka täynnä erilaisia kasoja ja täytyy pujotella päästäkseen esim. keittiöön. Oon ihminen joka ei kestä likaisuutta mutta mies ei vaan sitä näe, siis likaa ellei se tule suoraa päin näköä. En enää jaksa tätä. Pitää varmaan hiljaksiin ruveta ettimään omaa kämppää.
Sinun pitää ehdottomasti sanoa miehellesi, niin että hän on "läsnä" kun sanot tämän, että tavarapaljous stressaa.
Olen mies ja tavarapaljous stressaa myös itseäni. Miltei kaikki tavara on jatkuvasti ostokiellossa. Mitään tänne ei saa ostaa kun ei kumpikaan hallitse nykyisiäkään tavaroita niin vielä lisää ostamaan. On jo vuosia ollut kielto ostaa mitään tavaroita esim. lahjaksi.
Juuri kaikki tuollaiset kulhot ja kupit ja kattilat mukit ottaa pattiin jos ajattelee siivota. Aina kun joku astia menee rikki niin se on juhlahetki.