Merinosta haju pois?
Miten merinopaidoista saa kainalohien hajun pois? Tuuletus ja pakastaminen ei ole auttanut, eikä villapesu. Onko tietoa tai ehdotuksia?
Kommentit (42)
Minkälaista etikkakylpyä suosittelette? Onko kuiduille haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Haaleaa vettä ja loraus väkiviinaetikkaa. Sinne vaan jätät kylpemään, ei käy muuta kuin että neutraloi hajun.
Se on muuten kumma kun niitä ei muka tarvitse pestä, mutta kainalot haisee aina hielle eikä mikään tuuletuskaan auta. Aika huijattu olo, kun kalliita paitoja ostaa sillä oletuksella että ovat antibakteerisia ja itse puhdistuvia kuten mainostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten kumma kun niitä ei muka tarvitse pestä, mutta kainalot haisee aina hielle eikä mikään tuuletuskaan auta. Aika huijattu olo, kun kalliita paitoja ostaa sillä oletuksella että ovat antibakteerisia ja itse puhdistuvia kuten mainostetaan.
Kannattaa ommella vanhoista vaatteista hikilappuja ja vaikka ommella ne kainaloihin muutamalla pistolla. Hikilaput on helpompaa pestä kuin vaate. Hienhaju lähtee ihan kun kostuttaa vaatteen kainalokohtaa ja sitten hieroo siihen sappisaippuaa ja huuhtelee. Ei tarvi koko vaatetta kastella kun laittaa loput roskapussiin ja tiukka kumilenkki suulle. Siten voi pestä vain ne kainalokohdat.
Myös Pilvi-pyykkisaippua on hyvä ja halpa konsti.
Vierailija kirjoitti:
On. Se syö villan ja silkin kuituja. Siksi ei missään nimessä mitään etikkakylpyä. Kannattaa käyttää neuleen alla aluspaitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ommella vanhoista vaatteista hikilappuja ja vaikka ommella ne kainaloihin muutamalla pistolla. Hikilaput on helpompaa pestä kuin vaate. Hienhaju lähtee ihan kun kostuttaa vaatteen kainalokohtaa ja sitten hieroo siihen sappisaippuaa ja huuhtelee. Ei tarvi koko vaatetta kastella kun laittaa loput roskapussiin ja tiukka kumilenkki suulle. Siten voi pestä vain ne kainalokohdat.
Uh, kuulostaa turhan hasardilta mulle alkaa ompelemaan jotain lappuja kainaloihini. Mieluummin pesen sitä vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Se syö villan ja silkin kuituja. Siksi ei missään nimessä mitään etikkakylpyä. Kannattaa käyttää neuleen alla aluspaitaa.
Tjaa, ei mulla ole vielä ainakaan syönyt yhtään mitään vaikka olen etikakylvettänyt villavaatteet tarvittaessa. Mites merinoaluspaidat sitten? Laitetaanko sinne alusaluspaita alle?
Jos teidän merinot haisee niin teitä on kusetettu.
Merinoa ei saa haisemaan juuri millään, siksi sitä arvostetaan ja siksi siitä maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ihan vaan pesisit sen?!
No eikö sen merinon idea ole, että sitä ei pestä vaan tuuletetaan kun ei muka mikään haju siihen tartu?
Vierailija kirjoitti:
Merinoa ei saa haisemaan juuri millään, siksi sitä arvostetaan ja siksi siitä maksetaan.
Icebreakeria pidin hyvänä merkkinä, mutta ne kaikki haisevat. Asiakaspalvelu ei auttanut tässä asiassa muuten kuin sanomalla "tuuleta".
Mitä merkkejä suosittelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merinoni ovat kerrastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin sappisaippuaa, mutta sekään ei auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö sen merinon idea ole, että sitä ei pestä vaan tuuletetaan kun ei muka mikään haju siihen tartu?
Ei.
Merinon idea on että esim jossain vaelluksella sama merinosukka toimii viikonkin ilman että joka ilta telttaan lemahtaa kuolemanlemu.
Mutta kyllä ne sukat silti sen vaelluksen jälkeen pestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Icebreakeria pidin hyvänä merkkinä, mutta ne kaikki haisevat. Asiakaspalvelu ei auttanut tässä asiassa muuten kuin sanomalla "tuuleta".
Mitä merkkejä suosittelet?
Motonetin halpismerikerrasto toiminut oikein hyvin arjessa sekä reissuissa. Merino on merinoa. Merkeissä maksat vain lähinnä jostain mulesin-free-jutuista jotka ei sinänsä itse tuotteen käyttölaatuun vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole mistään ikinä kuullut etteikö villaa tarvitsisi koskaan pestä. Sitä ei vaan tarvitse pestä niin usein.
Ihmiset oikeasti luulee että merinot on vaatteita joita ei tarvitse pestä koskaan?
Ja sitten ihmettelevät kun ne alkavat haista?
Täällä sama ongelma...