Niin, että halusit meille töihin, mutta ruotsin kieli ei suju?
Uskot varmaan joulupukkiinkin? Emme tosiaankaan ota sinua. Ruotsin kielen numero kertoo meille kaiken, se on halvin älykkyys- ja motivaatiotesti yrityksille. Jos ei 3-6 vuodessa opi helppoa kieltä, niin onko kykyä ja motivaatiota muuhunkaan. Lähetän sinut takaisin kadulle.
Ison kv-firman CEO
Kommentit (14)
Tota ne jankutti jo 90-luvulla. Mikään ei ole muuttunut.
Siinähän ammutte itseänne jalkaan.
Ok. Ruotsin numero koulusta huono, mutta olen suorittanut yliopistotutkinnon koulun jälkeen Ruotsissa. Työkokemustakin opintojen jälkeen länsinaapurissa kertyi 4 vuotta.
Vanhasta työpaikasta kyseltiin, että kelpaisiko vakanssi. Tarvitsevat suomenkielistä osaajaa.
Kouluissa vaihtelee opetuksen taso. Meillä olo sijaisia puolet ajasta, jotka nähtti vastaukset suoraan jne... vähän realismia
Met täälä Torniossa praataama kaikki ruottia ja suomea ihan sujuvasti!
En ikipäivänä haluaisi töihin tuollaiseen puljuun, en vaikka itkisitte ja anelisitte hattu kourassa osaamiseni perään.
Ainiin ja 0/5.
Enoni sai aikoinaan koulussa ehdot ruotsin kielestä. Minne päätyi? Ruotsiin. Kävi töissä, opiskeli kieltä, opiskeli yliopistotutkinnon ja työskenteli lopulta yli 30 vuotta valtion virastossa. Kielitaidon taso oli huima.
Minne päätyi ystäväni äiti, joka sai Saksan kielestä viitosia? Opiskeli Saksassa lääkäriksi ja työskenteli siellä 25 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Met täälä Torniossa praataama kaikki ruottia ja suomea ihan sujuvasti!
Kuka siellä muka ruottia osaa? Haaparannassakin pitää kaupassa kuuluttaa ruotsinkielentaitoista, jos haluaa palvelua ruotsiksi.
Että oli erinomaisesti lohkaistu tuo, että uskot varmaan joulupukkiinkin sitten. Vieläkin hekotuttaa.😅
Suomi, saksa, italia, englanti, venäjän alkeet.
Ei ole näin tietoturvakonsulttina ollut tarvetta tulla teille hommiin, ehkä hyvä niin.
No, itse palkkaan työntekijöitä, joilla on yrityksemme tarvitsemia taitoja.
T. Toinen CEO
En ole kiinnostunut työpaikastanne. Olen töissä Ruotsin Postilla ja meillä businesskieli on englanti. Kukaan ei puhu ruotsia, kuin ehkä huvikseen.