Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin on hyvä tavata toisen lapset?

Vierailija
29.08.2015 |

Olen tavannut tyypin, johon on tunteita. Kaikki on alussa, mutta olemme paljon yhdessä ja aikeeni ovat vakavat. Etsin kumppania. Tällä tyypillä on lapsia, joiden hoito eksän kanssa sujuu kohtuullisen hyvin. Asia on mielestäni ilahduttava, koska pidän lapsista, mutta en vaan Ole saanut omia.Lapset ovat vuorotellen molempien luona. Milloin minun on hyvä tavata lapset? Mikä on sopiva aika? Miten asiassa kannattaisi edetä? Haluaisin, että asia sujuisi kaikkien osapuolten kanssa mahdollisimman mutkattomasti erityisesti lastenkin takia. Miten olisitte itse toivoneet, että eksänne olisi hoitanut uuden ihmisen saapumisen kuvioihin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitä virheitä tulisi välttää ja mihin varautua? Toivoisin, että kaikki sujuisi niin, että kaikilla on hyvä olla.

Vierailija
2/7 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on lapsi edellisestä liitosta. Lapsi oli noin 3v. kun aloimme tapailla. Olimme tapailleet muutaman kuukauden niin aloin tavata myös lasta. Ensin esim käytiin puistossa ja leikin kanssa tutustuin lapseen. Minut esiteltiin iskän kaverina. Puistoiluista siirryttiin siihen että kävin heillä kylässä tai he minun luona. Olimme kyläilleet muutamia viikkoja ja lapsi itse kysyi minulta voinko jäädä yökylään. Silloin totesimme , että Tottakai. Nukuin sohvalla, en iskän kanssa samassa sängyssä. Pikkuhiljaa lisättiin yökyläilyä ja siirryin sitten nukkumaan isän sänkyyn. Lapsi ei ihmetellyt tätä. Aloimme pikkuhiljaa myös lisätä hellyydenosoituksia lapsen aikana. Lapselle kerrottiin, että olen isän hyvä ystävä ja tykkäämme toisistamme kovasti ja joskus ehkä muutan asumaan heidän kanssa. Sitten lapsi alkoi jo kysellä koska muutan kun olisi niin kivaa. Lapsi kiintyi minuun ja pitää minua yhtenä vanhempana. Vuosia on kulunut ja olemme jo naimisissa ja meillä on vuoden ikäinen yhteinen lapsi. He ovat sisaruksia, meillä ei puhuta puolikkaista. Minua lapsi kutsuu omalla nimellä tai äidiksi. Minun vanhempani ovat hänelle mumma ja paappa niinkuin sisaruksellekin. Äiti on myös pojan elämässä ja meillä on nykyään viikko/viikko systeemi. Pienempänä vaihdettiin muutaman päivän välein. Lapsi ei ole koskaan ihmetellyt tai kyseenalaistanut tilannetta tai pahoittanut mieltään. Ei ihmettele miksi muilla on vain äiti ja isä ja hänellä myös minut. Ei myöskään ihmettele jos jollain on kaksi äitiä tai isää. Olemme kasvattaneet lapsen ikäänkuin vahingossa ymmärtämään, että perhe on ne ihmiset joita rakastat ja ovat läsnä. Hänellä on kaksi kotia lähekkäin ja hän nykyään poikkeaa toisessa kodissa vaikka olisi toisen vuoroviikko ja olemme paljon tekemisissä. Synttärit ym hoidetaan porukalla jommassa kummassa kodissa. Olen todella onnellinen, että olemme hoitaneet tilanteen aikanaan maltilla ja ajatellen lapsen etua, nyt se palkitaan. Kaikki lähtee lapsesta ja lapsen tunteet tulee aina ensin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kokemuksesta. Voi kun muutkin jakaisivat tarinoitaan. Niistä voisi olla apua. Ap

Vierailija
4/7 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei kannata nähdä niitä ollenkaan. Pidätte hauskaa keskenänne ja sillä selvä.

Vierailija
5/7 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:27"]Ehkä ei kannata nähdä niitä ollenkaan. Pidätte hauskaa keskenänne ja sillä selvä.
[/quote] Niin. Kyse ei vaan ole hauskanpidosta pelkästään vaan siitä, että haluan yrittää jakaa elämäni kyseisen ihmisen kanssa.

Vierailija
6/7 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis toki meillä hauskaakin on. Puhutaan kepeitä ja vakavia. Nauretaan ja on itkettykin. Kyseessä on ihan tavallinen aikuisten ihmisten ihmissuhde sillä erotuksella, että toisella on lapsia, jotka haluaisin ottaa huomioon suhteen edetessä ja joiden toista vanhempaa kohtaan toivoisin hyvät välit. Vielä emme ole tavanneet, eikä hän tiedä minusta minun toiveestani.

Vierailija
7/7 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 17:27"]Ehkä ei kannata nähdä niitä ollenkaan. Pidätte hauskaa keskenänne ja sillä selvä.
[/quote] Meni tunteisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi