Poikaystäväehdokkaalla opintolainaa vajaa 50 000e...
On opiskellut tutkinnon englannissa (lukukausimaksut 7000/vuosi ja sit suomesta nostettu täydet lainat)
Nyt on hassu ajatus mielessä, onko järkeä perustaa perhettä miehen kanssa, jolla noin paljon velkaa? Itselläni ei varsinaista opintolainaa ole (oon siis nostanut ne lainat asp-tilille, ja muuten kituuttanut opiskelut vain tuella ja satunnaisella palkalla.)
Miten esim yhteinen taloutemme, kun miehellä palkasta menee niin paljon lyhennyksiin? Joudunko minä kustantamaan enemmän, esim lapsille jne jne?
Aika tulevaisuuteen ajatuksissani menin,mutta ymmärsitte varmaan pointin?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:28"]
Velkaperseet elää elämänsä velaksi ja uusilaki että jos miehesi eron jälkeen muuttaa taas sinne englantiin, niin hän voi testamentista koko omaisuuden kissalleen, ilman mitään lasten lakiosia. Hän voi myös kuolla velallisena ja lapset perivät velat. Avioehto ei paljon sitä enää
[/quote]
Juu juu .. perivät velat my ass.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:24"]
Ja kukahan sinut ja lapsenne elättää kun olet äitiyslomalla/hoitovapaalla? Miehesi. Opintolaina on kuitenkin sijoitus, ei esim. ulosottovelkaa. Itse en antaisi moisen häiritä. On kuitenkin varmaan kunnon tutkinto ja töitäkin sen mukaan?
[/quote]
Mitä? Mistäs sen tiedät? Minä ainakin olen elättänyt itse itseni äityslomalla ja hoitovapaalla. Hoitovapaalla menin lujasti miinukselle kuukausibudjetissa, mutta onneksi mulla oli säästöjä. Jos miestä ei olisi olisin saanut asumistukea, mutta miehen tulojen takia en saanut sitäkään, vaikkeivat miehen tulot minun tililleni ropisseet.
[/quote]
Miksi ihmeessä suostuisit olemaan yhteisen lapsen kanssa kotona ja kärsimään törkeät ansionmenetykset, kun mies se relaa töissä ja karruttaa omaisuuttaan? :D Tyhmä nainen.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 15:24"]
Ja kukahan sinut ja lapsenne elättää kun olet äitiyslomalla/hoitovapaalla? Miehesi. Opintolaina on kuitenkin sijoitus, ei esim. ulosottovelkaa. Itse en antaisi moisen häiritä. On kuitenkin varmaan kunnon tutkinto ja töitäkin sen mukaan?
[/quote]
Mitä? Mistäs sen tiedät? Minä ainakin olen elättänyt itse itseni äityslomalla ja hoitovapaalla. Hoitovapaalla menin lujasti miinukselle kuukausibudjetissa, mutta onneksi mulla oli säästöjä. Jos miestä ei olisi olisin saanut asumistukea, mutta miehen tulojen takia en saanut sitäkään, vaikkeivat miehen tulot minun tililleni ropisseet.