Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitoluistelijat - harrastuksen aloittaminen aikuisena

Vierailija
28.08.2015 |

Olen 21-vuotias ja haluaisin aloittaa taitoluistelun. Tiedän että tässä iässä korkealla tasolla kilpailemisesta on turha edes haaveilla, mutta onko aikuisille olemassa mitään harrastekilpasarjaa? Haluaisin kovasti kilpailla edes jollain tasolla. Kilpailen eräässä toisessa lajissa SM-tasolla ja kilpatanssin aloitin 7-vuotiaana ja lopetin 13-vuotiaana. Vartalonhallintani on hyvä, olen notkea ja vartalo uskoakseni sopisi hyvin taitoluisteluun - pitkät jalat ja sääret, hoikka vartalo. Olen hyvin kunnianhimoinen ja harmittaa kovasti että minua ei 3- tai 4-vuotiaana laitettu luistelemaan. Isoäitini harrasti kaunoluistelua aikoinaan ja menestyi hyvin, rakasti kyseistä lajia :)

Kuinka usein aikuisten harrastekilpasarjoja järjestetään ja mitä termiä näistä kilpailuista tarkalleen käytetään, jos niitä ylipäätään on? Miltä nettisivuilta voi tilata taitoluisteluun sopivia varusteita? Kaikki tieto ja vinkit lajiin liittyen tervetulleita :) Mitä harkkoihin mukaan? Luistimet, sopivat housut ja yläosa, hanskat?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/5 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs muodostelmaluistelu, siinä on aikuisryhmiäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuinkaupunkisi luisteluseuran sekä suomen taitoluistelu liiton sivuilta löydät lisää tietoa.

Luistimet on hankala tilata mistään, ne täytyy sovittaa. Käytettynäkin saattaa löytää hyvät jos vain istuu jalkaan.

Vierailija
4/5 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yksinluistelussa voi aikuiset kilpailla muodostelman lisäksi, mutta muodostelma on varmasti helpompaa, kun aikuissarjoissa ei tarvitse hyppyjä hallita. Kannattaa katsoa oman seudun seurojen sivuilta mitä heillä on tarjota. Www.stll.fi
Urheilullinen tausta ja hyvä kehonhallinta on plussaa, mutta älä lannistu, vaikka alku voi olla takkunen. Tarvitset tunnille kunnon luistimet ja terät, trikoot, neule/fleece ja hallin viileydestä riippuen ehkä sormikkaat. Tietysti positiivista mieltä roppakaupalla :)

Vierailija
5/5 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene luistelukouluun, sieltä ohjaavat eteenpäin kyllä. Aikuisille on ainakin ok-seudulla tekniikkatunteja, joilla tehdään vaikeampia harjoituksia. Muokkajoukkue löytyy lähes kaikista seuroista ja se on kivaa! Kisoja tulee ainakin 3 per kausi.

Luistimet pitää sovittaa, älä tilaa. Osta kunnolliset heti alkuun ja sovita eri merkkejä. Mulla itselläni jalkaan istui hyvin vasta kolmas kokeilemani luistinkenkä. FB:n kierrätyspalsta toimii hyvin.

Suomalaiset käyvät joka kevät Oberstdorfissa kisoissa. Tuolla aikuisten yksinluistelu- ja jäätanssisarjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän